Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kvothe

Legacy Member
Een vraagje: is er iemand die weet waar je Faxe Premium in 1L blikken kan verkrijgen in België? Faxe 10% staat op amazon.de (http://www.amazon.de/Faxe-Extra-Str...WXBY/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1354219570&sr=8-2) maar de premium is nergens te vinden. Zou graag 1 blik cadeau willen geven aan een vriend voor oudejaar. Of als er iemand is die een blik staan heeft en die verkoopt (en indien die niet ver woont van Oostende, Gent of Geraardsbergen), ik ben bereid er 4 euro voor te betalen.

Dennoman

Legacy Member
Om een lang verhaal kort te maken: het is op biervlak in België helaas niet zomaar een kwestie van even te importeren.

Misschien eens via Duitse webshops proberen?

Kvothe

Legacy Member
Dennoman zei:
Om een lang verhaal kort te maken: het is op biervlak in België helaas niet zomaar een kwestie van even te importeren.

Misschien eens via Duitse webshops proberen?

Blijkbaar, op amazon.de wordt ook al het dubbele aangerekend door de verzendingskosten. Je weet natuurlijk nooit dat er iemand doorheen Duitsland passeert en er een deel inslaat...

Dennoman

Legacy Member
Allee, het persbericht van Zythos over Kwak vs. La Corne:

Acties

En toch op het einde weer wat angst kraaien hé. Stel je voor dat de Belg buitenlands bier gaat drinken! Think of the children!

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Allee, het persbericht van Zythos over Kwak vs. La Corne:

Acties

En toch op het einde weer wat angst kraaien hé. Stel je voor dat de Belg buitenlands bier gaat drinken! Think of the children!
Om ook hier wat nuance te brengen.
Bier blijft een belangrijk exportproduct. Veel brouwerijen verschepen meer dan de helft naar het buitenland. Dan is het inderdaad beter om dergelijke rechtzaken te vermijden. Het is een verspilling van tijd en middelen en goeie reclame kun je het ook niet noemen.

Dennoman

Legacy Member
bludgeoned zei:
Om ook hier wat nuance te brengen.
Bier blijft een belangrijk exportproduct. Veel brouwerijen verschepen meer dan de helft naar het buitenland. Dan is het inderdaad beter om dergelijke rechtzaken te vermijden. Het is een verspilling van tijd en middelen en goeie reclame kun je het ook niet noemen.
Als je naar schatting 1 brouwerij per 3000 inwoners hebt, is dat niet meer dan normaal. Alleen maken niet al die pico-, nano- of whateverbrouwerijtjes allemaal lekker bier en brouwen ze vooral lekker saai dezelfde 3-4 stijlen.

[LRRP]

Legacy Member
Rivfader zei:
ja! Toch wel mijn favoriet café in Antwerpen stad.

Ik lever de drank daar :p

In paters veatje hebben ze ook wel veel streekbieren. Dat is aan de kathedraal, niet ver van de groenplaats...

Dennoman

Legacy Member
[LRRP];17016430 zei:
Ik lever de drank daar :p

In paters veatje hebben ze ook wel veel streekbieren. Dat is aan de kathedraal, niet ver van de groenplaats...
Waarom men toch zo geweldig doet over 't Paters Vaetje blijft me toch verbazen. Voor een provinciestadje is een café als dat best wel leuk, maar voor Antwerpen is het geen attractie om uit de weg voor te gaan. Dan kun je beter naar de Kulminator, Antwerps Bierhuyske, Gollem, 't Paenhuys en zelfs de Quinten Matsys, puur voor de sfeer.

Dennoman

Legacy Member
Haha, die Britten toch. Allemaal leuke cafés, ik geef het toe, maar niks uitzonderlijks. Is er trouwens al iemand in dat Trappistenhuis of zoiets geweest in Gent, waar die Orval-reclame buitenhangt?

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Haha, die Britten toch. Allemaal leuke cafés, ik geef het toe, maar niks uitzonderlijks. Is er trouwens al iemand in dat Trappistenhuis of zoiets geweest in Gent, waar die Orval-reclame buitenhangt?
Niets bijzonders eerlijk gezegd. Echte biercafés heb je in Gent niet. Wel enkele met een goeie, doch beperkte bierkaart.

Dennoman

Legacy Member
bludgeoned zei:
Niets bijzonders eerlijk gezegd. Echte biercafés heb je in Gent niet. Wel enkele met een goeie, doch beperkte bierkaart.
Tjah, mijn staminee is uiteraard de Kulminator, dus ik verwacht niks dat dat zou kloppen of zo :p Ik ben nog niet in de Zytholoog in Adegem of Vaudrée in Luik geweest, dat zou nog weleens indrukwekkend kunnen zijn :)

Verder heb ik trouwens altijd gedacht dat de Hopduvel een proeflokaal had ook?

bludgeoned

Legacy Member
Bontus zei:
Backdoor café heeft toch een heel uitgebreide kaart?
Inderdaad, al is de kaart nu ook weer niet zo inventief (tenzij dit in het laatste jaar zou veranderd zijn). En de baas is ook een speciaal geval.
Waterhuis aan de Bierkant kan soms nog eens goed uit de hoek komen met de suggesties.
De Multatuli heeft altijd wat bieren op vat en een goeie kaart. Vroeger ging ik graag naar "In Den Hemel", maar is overgenomen door de Backdoor.
Dennoman zei:
Tjah, mijn staminee is uiteraard de Kulminator, dus ik verwacht niks dat dat zou kloppen of zo :p Ik ben nog niet in de Zytholoog in Adegem of Vaudrée in Luik geweest, dat zou nog weleens indrukwekkend kunnen zijn :)

Verder heb ik trouwens altijd gedacht dat de Hopduvel een proeflokaal had ook?
Was vroeger goed, maar dan gesloten en overgenomen door Amadeus. Geen idee als ze nu nog open zijn.

Lemme

Legacy Member
Dennoman zei:
Allee, het persbericht van Zythos over Kwak vs. La Corne:

Acties

En toch op het einde weer wat angst kraaien hé. Stel je voor dat de Belg buitenlands bier gaat drinken! Think of the children!

Dennoman zei:
Interessant artikel van bierblogger Fiona de Lange (NL) over de zaak:

Strijd om bierglazen houdt België bezig | Bier

Ik ben nu persoonlijk niet echt overtuigd door het verhaal van Bosteels, maar het laat toch enigszins wat nuance zien.

deredactie.be: Kwak haalt bakzeil in een "bierglazenoorlog"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan