Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Gisteren in de Kulminator nog mee geëindigd. Blijft waarschijnlijk de beste koffiestout die ik ooit dronk, op gelijke hoogte met de Beer Geek Brunch Weasel.

Mephisto

Legacy Member
Zaterdagavond nog eens een pannepot en een black albert gedronken, very nice!

Dennoman

Legacy Member
Pannepot Special Reserva van 't vat in de Kulminator trouwens, get it before it's gone!

MichielD4

Legacy Member
Ik ben van plan om volgende week tijdens mijn verlof een fietstocht van Brugge naar de Sint-Sixtusabdij in West-Vleteren (+-60km enkel) te maken om dan in café In De Vrede eens Westvleteren (12) te drinken. De terugrit zie ik niet zitten dus ga waarschijnlijk een trein in Roeselare terugnemen :p

Abio

Legacy Member
Informeer zeker even op voorhand of ze open zijn wanneer je zou gaan. Al te vaak staan er mensen voor een gesloten deur.

Blisse29

Legacy Member
Iemand ervaring met "Schuppenaas" van brouwerij Het Nest?
Is het zoals men zegt beetje te vergelijken qua smaak met de Orval?

Bontus

Legacy Member
Blisse29 zei:
Iemand ervaring met "Schuppenaas" van brouwerij Het Nest?
Is het zoals men zegt beetje te vergelijken qua smaak met de Orval?

Geen ervaring mee qua proeven.
Lees op ratebeer dat ze Simcoe en Tomahawk gebruiken, gaat dus sowieso een ander hopprofiel (C-hops) zijn dan de echte Orval (die met Styrian Goldings een "EU" profiel heeft)

Bontus

Legacy Member
Iemand eigenlijk al wat biercocktails geprobeerd?
Zoals deze: #MixDog - The Final Five
Wat klinkt MargarIPA ook goed :p

Enige dat ik zelf al bij elkaar heb gegoten is 1/3 geuze Boon met 2/3 Orval, werkt natuurlijk heel goed.

mijas65

Legacy Member
Bontus zei:
Iemand eigenlijk al wat biercocktails geprobeerd?
Zoals deze: #MixDog - The Final Five
Wat klinkt MargarIPA ook goed :p

Enige dat ik zelf al bij elkaar heb gegoten is 1/3 geuze Boon met 2/3 Orval, werkt natuurlijk heel goed.

mss eens proberen heb de biertjes hier liggen :p

Dennoman

Legacy Member
Een zware imperial stout met een zuur, fruitig bier scoort altijd. Zo krijg je dat chocotaart met fruit-effect :D

Bontus

Legacy Member
Dennoman zei:
Een zware imperial stout met een zuur, fruitig bier scoort altijd. Zo krijg je dat chocotaart met fruit-effect :D

Zal hier eens een Girardin Framboos aanspreken, misschien met een Black Albert.

Schwarzwälder Albert Torte ?

Rivfader

Legacy Member
Gisterenavond een Leffe Radieuze gedronken. Had toch wel een meer bittere - en fruitige smaak verwacht.

Blisse

Legacy Member
Blijkbaar werd onlangs een nieuw biermagazine "Hopper" gelanceerd. Met welke frequentie verschijnt dit magazine? Weet er iemand waar dit verkocht wordt in provincie Antwerpen?

MichielD4

Legacy Member
Welke bieren op deze kaart zijn nog de moeite om eens te drinken? (geen geuze)
Bieren

Al gedronken:
Brugse Zot
La Chouffe
Westmalle Dubbel, Tripel
Chimay
Rochefort
Orval
Achel
La Trappe Quad
Oerbier
Arabier
Dulle Teve
Pilaarbijter
Gouden Carolus
Keizer Karel
Bush Amber
Delirium Tremens
Duvel
Gulden Draak
Tripel Karmeliet
Barbar
Pannepot
Flierefluiter
Troubadour Obscura
Mc Chouffe
St Bernardus
Stout Dolle Brouwers

AcE

Legacy Member
Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van die HOPPER.
Wel al geïnformeerd hoe ik mij moet abonneren...
Ter info: Wie geïnteresseerd is: ik heb terug een stock WVL12. Indien er ruilhandel gewenst is...

MichielD4

Legacy Member
Vanavond oa een Viven Imperial IPA gedronken, de roze pompelmoes overheerst iets te veel, speciaal, leuk voor één keer te drinken.

f_dieleman

Legacy Member
Zyklon zei:
Welke bieren op deze kaart zijn nog de moeite om eens te drinken? (geen geuze)
Bieren

Al gedronken:
Brugse Zot
La Chouffe
Westmalle Dubbel, Tripel
Chimay
Rochefort
Orval
Achel
La Trappe Quad
Oerbier
Arabier
Dulle Teve
Pilaarbijter
Gouden Carolus
Keizer Karel
Bush Amber
Delirium Tremens
Duvel
Gulden Draak
Tripel Karmeliet
Barbar
Pannepot
Flierefluiter
Troubadour Obscura
Mc Chouffe
St Bernardus
Stout Dolle Brouwers

Gouden Carolus Hopsinjoor! Hadden ze tijdje geleden zelf van het vat? En de Chouffe Houblon.

En Valeir.

En geuzes.

Waximize.be

Legacy Member
AcE zei:
Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van die HOPPER.
Wel al geïnformeerd hoe ik mij moet abonneren...
Ter info: Wie geïnteresseerd is: ik heb terug een stock WVL12. Indien er ruilhandel gewenst is...

Wnn ben je nog es in Brugge? Kan ik er wat afkopen? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan