Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Drúk dat dat daar was :p

mijas: vooral de Paradox en Tokyo nog een tijd laten staan. Vers zijn ze bijna niet te zuipen. Ik heb er hier nog van elk 1 staan die nog minstens een jaar mogen rijpen.

bludgeoned

Legacy Member
Het was inderdaad druk, maar is dan wel wat geminderd.
Heb je gezien dacht ik, maar was net in gesprek. Daarna je niet meer gezien.
Gebleven tot 15u45 dacht ik na alle bieren geproefd te hebben. Lekkere hapjes ook moet ik zeggen.
Volgend jaar zeker terug. Nog wat flessen Fou Foune mee gedaan, want daar waren zelfs mijn ouders die ik eens had meegebracht lovend over.

Dennoman

Legacy Member
We dachten eens vroeg te komen (ik was er ietske na 11u na wat verloren te zijn gelopen), maar oh boy was ik efkes verkeerd :D

Ik heb nog een Fou'foune en Mamouche meegenomen. Mijn favorieten waren die, de Vigneronne en de amfora-lambic. Verder waren enkele glaasjes Terre en Xyaoyu de perfecte afsluiter.

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
We dachten eens vroeg te komen (ik was er ietske na 11u na wat verloren te zijn gelopen), maar oh boy was ik efkes verkeerd :D

Ik heb nog een Fou'foune en Mamouche meegenomen. Mijn favorieten waren die, de Vigneronne en de amfora-lambic. Verder waren enkele glaasjes Terre en Xyaoyu de perfecte afsluiter.
Hier ook rond 11 uur toegekomen. Snel begonnen, maar het tempo in zaal 2 dan toch iets laten zakken.
Hier waren Mamouche en Fou Foune ook de favorieten. Amphora eerst te veel kleismaak, maar na 2e slok was het perfect.
Le Baladin had lekkere bieren, enkel jammer dat de brouwers twee beunhazen waren (en wat gierig op de hoeveelheden ;))
Montegioco Seclè was ook heel lekker en verfrissend.

Dennoman

Legacy Member
bludgeoned zei:
Hier ook rond 11 uur toegekomen. Snel begonnen, maar het tempo in zaal 2 dan toch iets laten zakken.
Hier waren Mamouche en Fou Foune ook de favorieten. Amphora eerst te veel kleismaak, maar na 2e slok was het perfect.
Le Baladin had lekkere bieren, enkel jammer dat de brouwers twee beunhazen waren (en wat gierig op de hoeveelheden ;))
Montegioco Seclè was ook heel lekker en verfrissend.
Seclè was inderdaad uitstekend, hun Birra Runa trok op geen hol. Pilsig en ranzig. Eén slecht bier op het hele festival is ook niet slecht :)

Inderdaad, wat een zeikers. Natuurlijk gaat uw rij stroppen als ge uw ingestudeerd uitlegske van tien minuten telkens opnieuw doet voor twee of drie mensen. Mijn laatste glas was echt een drupke. Het is bier hé, geen jenever.

mijas65

Legacy Member
Dennoman zei:
Drúk dat dat daar was :p

mijas: vooral de Paradox en Tokyo nog een tijd laten staan. Vers zijn ze bijna niet te zuipen. Ik heb er hier nog van elk 1 staan die nog minstens een jaar mogen rijpen.

van die 2 had ik er van elks 2 mee met als bedoeling ze lang te laten liggen :)

Dennoman

Legacy Member
Excellent. Neem het aan van iemand die ze vrij vers heeft gehad (enkele maanden): de alcohol is vooral in de Tokyo veel te sterk en die zoetige synthetische fruitsiroopsmaak van de veenbessen is borderline niet te zuipen. Dit lijkt me een perfect bier om een tijd te laten liggen.

http://beeradvocate.com/beer/profile/16315/52204/?ba=Dennoman

Wil heel graag hun Tokyo Rising Sun proberen, vooral omdat die met de eerste batch Tokyo is gemaakt die veel minder sterk was in alcohol en naar verluidt veel gebalanceerder. Ben echter niet happig genoeg om 35 euro te betalen voor een klein flesje.

Dennoman

Legacy Member
-kuch- :)
Kandul zei:
Welke bieren passen bij lamsvlees?
Lam kan tegen veel op, ik zou zeggen een flink smaakvol donker bier zoals een Sint-Bernardus Abt of een Rochefort 10. Internationaal zou ik zeggen: imperial stout of IPA :)

easypanic

Legacy Member
Hoe maak je het vlees klaar?
Welke saus & groentjes erbij bv?


Abt 12 of Rochefort 10 gaat meestal gepaard met dessert, zo hebben we het toch geleerd ;).

Kandul

Legacy Member
Het was een stoofpotje met lamsvlees en champignons in. Zijn er daar algemene richtlijnen voor? Bij kip neem je dit, bij varkensvlees dit, bij vis dit, ...? Ik heb wat zitten zoeken maar niet direct iets gevonden.

easypanic

Legacy Member
Hangt ook af van grootte van menu en andere ingrediënten...

Kga eens wa top pairings uit mijn zytholoog cursus halen deze week.

danzig_6

Legacy Member
2 vraagjes voor de collega's bierliefhebbers :

*wat is er momenteel de moeite om eens te kopen in de webshop van de struisse brouwers? heb daarnet eens mijn karretje gevuld maar lag al gauw aan een veel te groot bedrag. Had graag eens geweten wat zeker de moeite is om eens te proeven.

*2de vraag : ben van plan om binnenkort enkele vrienden uit te nodigen om een kaasplank te komen eten. De meesten doen dit met aangepaste wijnen maar streekbieren en kaas gaan ook hand in hand samen.
Nu is mijn vraag of jullie suggestie hebben voor bepaalde bieren en kazen die goed tesamen passen. Liefst niet de voor de hand liggende keuzes maar de meer onbekendere (voor het grote publiek) bieren.
Zou dan nog om de betere Italiaanse hespen en salami's gaan.
Ik denk wel dat dit eens een leuk avondje zou kunnen worden :)

danzig_6

Legacy Member
Aha dranken Geers, ik ben daar éénmaal binnen geweest en ben daar blut buiten gegaan ;)

Het wordt idd tijd om daar nog eens een bezoekje te gaan brengen, ik wist niet dat ze daar de produkten van Struise ook hadden.

Bedankt voor de tips!

Bontus

Legacy Member
Gisteren de Struise bezocht. Wel een leuk concept, super bieren, en toffe uitleg. Deze keer anekdotisch ipv over het brouwproces. Iedereen die mee was was heel tevreden, dus ik ook. :)
Dan in het restaurant 100m van de brouwerij de kans gekregen om wat nieuwe dingen te proeven. De mocha bomb gedronken, fantastisch biertje. Maar was misschien wat zwaar als aperitief.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan