Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Langsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.
Ik beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven 
Veel Belgen kom je in Cantillon nooit tegen. Zal er ook veel mee te maken hebben dat ze (geen idee als het nu nog zo is) op 1 stonden qua activiteiten op tripadvisor.Dennoman zei:Last-minute trade gedaan met een Amerikaan in Brussel waar ik niks meer van gehoord had. Op een bierdagje vertrokken en de avond ervoor gezien dat hij het volgende mee had:
- Founders Backwoods Bastard (één van de beste scotch ales ter wereld)
- Founders Devil Dancer IPA
- Founders Breakfast Stout
- Founders KBS
- Alchemist Heady Topper x2 (ingeblikt op 5 september)
Ik moet al niet zeggen over welke twee ik het meest psyched ben, maar die Heady Topper ben ik toch zéér benieuwd naar. Ze staan allebei koud, straks gaat er eentje aan. Voor velen was het een "life changer", dus ik ben benieuwd. Heb vele goeie (D)IPAs gehad, waaronder het fantastische Shark Pants van Struise en Three Floyds, en ook Zombie Dust van laatstgenoemde.
Gisteren al bij al nog ferme bierdag gehad. Op een voormiddagske de drie gewesten afgedaanLangsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.
Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.
En dan volgend weekend Borefts en kort daarop een ZEER zotte proeverijIk beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven
![]()
Dennoman zei:Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.
in heel die straat (van dezelfde eigenaar). Dien eigenaar is ne goeie maat van onze cafebaas in Gent, daarmee da het gratis is.Dennoman zei:Last-minute trade gedaan met een Amerikaan in Brussel waar ik niks meer van gehoord had. Op een bierdagje vertrokken en de avond ervoor gezien dat hij het volgende mee had:
- Founders Backwoods Bastard (één van de beste scotch ales ter wereld)
- Founders Devil Dancer IPA
- Founders Breakfast Stout
- Founders KBS
- Alchemist Heady Topper x2 (ingeblikt op 5 september)
Ik moet al niet zeggen over welke twee ik het meest psyched ben, maar die Heady Topper ben ik toch zéér benieuwd naar. Ze staan allebei koud, straks gaat er eentje aan. Voor velen was het een "life changer", dus ik ben benieuwd. Heb vele goeie (D)IPAs gehad, waaronder het fantastische Shark Pants van Struise en Three Floyds, en ook Zombie Dust van laatstgenoemde.
Gisteren al bij al nog ferme bierdag gehad. Op een voormiddagske de drie gewesten afgedaanLangsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.
Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.
En dan volgend weekend Borefts en kort daarop een ZEER zotte proeverijIk beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven
![]()
ja, ik ben er beide dagen. Ik ben de twee meter lange en dito brede gast met effen zwarte T-shirt en blauwe jeans 
Een bom van ananas en prachtige zongerijpte perzik met een robuuste moutbody. Zalig. De smaak is niet meteen zo fruitig als de geur, wat het meteen ook onderscheidt van de tien ziljoen west coast IPAs en vermoedelijk ook het succes verklaart.Euh, de hele lijstBelgianMini zei:Dit jaar ook eerste keer Borefts.
Ik heb de bierlijst bekeken, maar ken te weinig van buitenlandse bieren om een gefundeerde keuze te maken.
Welke bieren raden jullie aan om zéker te proberen?

Dennoman zei:Euh, de hele lijst
Hangt er vanaf waar je echt van houdt: stouts, IPAs, mag het af en toe eens zuur zijn, ...

Alles van De Molen is qua stouts goed, hun andere bieren vind ik maar zo zo.BelgianMini zei:Haha, dat is het plan, maar ik vrees toch een beetje voor m'n eigen kunnen om heel die lijst af te gaan.
Stouts en IPAs graag! Maar sta eigenlijk voor zowat alles open. De zure smaken ben ik op het gemak aan't verkennen, maar moet nog wat wennen aan het smakenpalet.
danzig_6 zei:zondag naar La Trappe geweest.
Rondleiding gehad en daarna nog wat trappisten gedronken in het proeflokaal.
Hun bier is niet echt speciaal te noemen maar de locatie is wel prachtig.