Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nepuufd

Legacy Member
Net mijn fles Crazy Donkey gekraakt, een IPA meegebracht uit Santorini (klein eiland bij Kreta). Kleine brouwerij waar ze 3 biertjes brouwen. Tegen de verwachting in toch een lekker biertje.


@Dennoman : laat die datum maar komen

Dennoman

Legacy Member
Last-minute trade gedaan met een Amerikaan in Brussel waar ik niks meer van gehoord had. Op een bierdagje vertrokken en de avond ervoor gezien dat hij het volgende mee had:

- Founders Backwoods Bastard (één van de beste scotch ales ter wereld)
- Founders Devil Dancer IPA
- Founders Breakfast Stout
- Founders KBS
- Alchemist Heady Topper x2 (ingeblikt op 5 september)

Ik moet al niet zeggen over welke twee ik het meest psyched ben, maar die Heady Topper ben ik toch zéér benieuwd naar. Ze staan allebei koud, straks gaat er eentje aan. Voor velen was het een "life changer", dus ik ben benieuwd. Heb vele goeie (D)IPAs gehad, waaronder het fantastische Shark Pants van Struise en Three Floyds, en ook Zombie Dust van laatstgenoemde.

Gisteren al bij al nog ferme bierdag gehad. Op een voormiddagske de drie gewesten afgedaan :D Langsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.

Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.

En dan volgend weekend Borefts en kort daarop een ZEER zotte proeverij :D Ik beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven :)

bludgeoned

Legacy Member
Dennoman zei:
Last-minute trade gedaan met een Amerikaan in Brussel waar ik niks meer van gehoord had. Op een bierdagje vertrokken en de avond ervoor gezien dat hij het volgende mee had:

- Founders Backwoods Bastard (één van de beste scotch ales ter wereld)
- Founders Devil Dancer IPA
- Founders Breakfast Stout
- Founders KBS
- Alchemist Heady Topper x2 (ingeblikt op 5 september)

Ik moet al niet zeggen over welke twee ik het meest psyched ben, maar die Heady Topper ben ik toch zéér benieuwd naar. Ze staan allebei koud, straks gaat er eentje aan. Voor velen was het een "life changer", dus ik ben benieuwd. Heb vele goeie (D)IPAs gehad, waaronder het fantastische Shark Pants van Struise en Three Floyds, en ook Zombie Dust van laatstgenoemde.

Gisteren al bij al nog ferme bierdag gehad. Op een voormiddagske de drie gewesten afgedaan :D Langsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.

Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.

En dan volgend weekend Borefts en kort daarop een ZEER zotte proeverij :D Ik beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven :)
Veel Belgen kom je in Cantillon nooit tegen. Zal er ook veel mee te maken hebben dat ze (geen idee als het nu nog zo is) op 1 stonden qua activiteiten op tripadvisor.
Tilquin is inderdaad een toffe kerel.

godf@ther

Legacy Member
Dennoman zei:
Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.

1x per jaar gaan we met onze studentenclub naar de delerium, en dan ist ne hele nacht gratis :p in heel die straat (van dezelfde eigenaar). Dien eigenaar is ne goeie maat van onze cafebaas in Gent, daarmee da het gratis is.

Dennoman

Legacy Member
Jullie mogen het hebben, is nu de derde keer dat ik er geweest ben of zo en telkens zwaar teleurgesteld. Als ik Amerikaans bier wil, ga ik vanaf nu wel naar Amsterdam. Ik haat die drukte keihard en de service is alleen deftig als ze goesting hebben.

Voor de Leuvenaars die er nog niet geweest zijn: vergelijk de Delirium met de Seven Oaks, maar dan zonder plek om te dansen en met 2000 bieren, althans in theorie want de speciallekes hebben ze zelden. Praktisch iedereen is er toerist en strontzat. Ik stond op de wc naast een zatte ***** die stond te staren naar zijn eigen lul, die dan ook volledig uit zijn broek hing. Leuk.

Abio

Legacy Member
Dennoman zei:
Last-minute trade gedaan met een Amerikaan in Brussel waar ik niks meer van gehoord had. Op een bierdagje vertrokken en de avond ervoor gezien dat hij het volgende mee had:

- Founders Backwoods Bastard (één van de beste scotch ales ter wereld)
- Founders Devil Dancer IPA
- Founders Breakfast Stout
- Founders KBS
- Alchemist Heady Topper x2 (ingeblikt op 5 september)

Ik moet al niet zeggen over welke twee ik het meest psyched ben, maar die Heady Topper ben ik toch zéér benieuwd naar. Ze staan allebei koud, straks gaat er eentje aan. Voor velen was het een "life changer", dus ik ben benieuwd. Heb vele goeie (D)IPAs gehad, waaronder het fantastische Shark Pants van Struise en Three Floyds, en ook Zombie Dust van laatstgenoemde.

Gisteren al bij al nog ferme bierdag gehad. Op een voormiddagske de drie gewesten afgedaan :D Langsgegaan bij Tilquin in Rebecq voor een rondleidingske en een fles van de nieuwe Quetsche pruimengeuze. Doodsympathieke kerel en zeker een bezoek waard. Hij verkoopt zijn spul spotgoedkoop dus help hem wat geld bijeen scharrelen en verrijk uw kelder zou ik zeggen! Daarvoor in Beersel bij 3 Fonteinen voor een gesloten deur gestaan (stomme kermis daar ffs) en na Tilquin naar Cantillon. Wat een toeristenfabriek daar, tart echt alle verbeelding. Het zit daar stampvol Amerikanen. Beer geekdom een nichemarkt? Zeg dat maar tegen die van Cantillon! Die hebben het elke dag stervensdruk met rondleiding en gewoon aan de lopende band verkopen. Ongelooflijk eigenlijk.

Daarna nog wat rondgehangen in Brussel: Moeder Lambic Fontainas en geëindigd in de Hoppy Loft (beneden in Delirium was het niet te doen, echt geschift druk, precies een fuif) om dan te traden met die Amerikaan. Moe, maar voldaan naar huis.

En dan volgend weekend Borefts en kort daarop een ZEER zotte proeverij :D Ik beleef waarschijnlijk de beste bierdagen van mijn leven :)

Die Heady Topper heb ik gisteren per toeval opengetrokken. De geur was echt zalig, de smaak was eigenlijk wat ik er van hoopte, en nog net iets meer. Wat een zalig fruitig, maar toch bitter-hoppig-grassig bier. Al even geleden dat ik nog zo genoten heb van een nieuw (voor mij) bier, zeker van de reuk.

Ga jij 2 dagen naar De Molen? Als ik je herken zal ik wel even hallo komen zeggen.

Dennoman

Legacy Member
Fantastisch :) ja, ik ben er beide dagen. Ik ben de twee meter lange en dito brede gast met effen zwarte T-shirt en blauwe jeans :)

Gisteren ook de Heady Topper gedronken. De geur is idd echt bijna onbeschrijflijk zalig. Het leeg blik staat hier nog naast mij en ruikt nog altijd lekker eigenlijk. Die geur alleen al zou je kunnen bottelen en veel geld voor vragen :D Een bom van ananas en prachtige zongerijpte perzik met een robuuste moutbody. Zalig. De smaak is niet meteen zo fruitig als de geur, wat het meteen ook onderscheidt van de tien ziljoen west coast IPAs en vermoedelijk ook het succes verklaart.

BelgianMini

Legacy Member
Dit jaar ook eerste keer Borefts.
Ik heb de bierlijst bekeken, maar ken te weinig van buitenlandse bieren om een gefundeerde keuze te maken. :p
Welke bieren raden jullie aan om zéker te proberen?

danzig_6

Legacy Member
zondag naar La Trappe geweest.
Rondleiding gehad en daarna nog wat trappisten gedronken in het proeflokaal.

Hun bier is niet echt speciaal te noemen maar de locatie is wel prachtig.

Abio

Legacy Member
Iemand die op vrijdag naar Borefts gaat, en per toeval een plaatsje vrij heeft in de auto om 's avonds terug in België te geraken?

Anders ga ik op vrijdag waarschijnlijk met de trein heen en terug, en op zaterdag met de auto.

Edit: niet meer nodig! :)

Dennoman

Legacy Member
BelgianMini zei:
Dit jaar ook eerste keer Borefts.
Ik heb de bierlijst bekeken, maar ken te weinig van buitenlandse bieren om een gefundeerde keuze te maken. :p
Welke bieren raden jullie aan om zéker te proberen?
Euh, de hele lijst :p

Hangt er vanaf waar je echt van houdt: stouts, IPAs, mag het af en toe eens zuur zijn, ...

BelgianMini

Legacy Member
Dennoman zei:
Euh, de hele lijst :p

Hangt er vanaf waar je echt van houdt: stouts, IPAs, mag het af en toe eens zuur zijn, ...

Haha, dat is het plan, maar ik vrees toch een beetje voor m'n eigen kunnen om heel die lijst af te gaan. :p
Stouts en IPAs graag! Maar sta eigenlijk voor zowat alles open. De zure smaken ben ik op het gemak aan't verkennen, maar moet nog wat wennen aan het smakenpalet.

bludgeoned

Legacy Member
BelgianMini zei:
Haha, dat is het plan, maar ik vrees toch een beetje voor m'n eigen kunnen om heel die lijst af te gaan. :p
Stouts en IPAs graag! Maar sta eigenlijk voor zowat alles open. De zure smaken ben ik op het gemak aan't verkennen, maar moet nog wat wennen aan het smakenpalet.
Alles van De Molen is qua stouts goed, hun andere bieren vind ik maar zo zo.
Haandbryggeriet: grote fan van hun bieren, dus probeer er zeker wat uit. Odin’s Tipple, Haandbryggeriet Dark Force,...
Cuvée Delphine mocht je die nog niet gehad hebben.
Närke Konjaks! Stormaktsporter

Mocht er iemand van de aanwezigen een fles Veen & Turf zien, mag hij altijd eentje meebrengen. Ik koop ze dan met veel plezier over

Dennoman

Legacy Member
Tot straks mannekes, we zullen elkaar trachten kenbaar te maken indien mogelijk :)

Philharmoniker

Legacy Member
danzig_6 zei:
zondag naar La Trappe geweest.
Rondleiding gehad en daarna nog wat trappisten gedronken in het proeflokaal.

Hun bier is niet echt speciaal te noemen maar de locatie is wel prachtig.

de quadruple is menne favo , de rest is idd niet speciaal..maar de eerste genoemde is voor mij wel de beste trappist.

mijas65

Legacy Member
is er iemand waar ik een Mocha Bomb van mag overkopen of ruilen met iets ?

bludgeoned

Legacy Member
Zou daar nog enkele flessen moeten van staan hebben (in de kelder van mijn ouders weliswaar). Bier verkopen doe ik niet aan mee, maar als je iets interessants hebt om te ruilen (en eens in Gent bent), graag.

Jonzo

Legacy Member
Avondje hemelryk te hasselt, de black albert is terug beschikbaar, zalig om te drinken ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan