Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Abio

Legacy Member
Eerste dag Borefts was zeer geslaagd, ik kijk al uit naar morgen.

Redelijk onverwachte meevallers voor mij: ONE, TWO en THREE van DSB
Tegenvallers voor mij: Koetjes en Kalfjes van De Molen en Black Golding Starkporter van Närke.

Abio

Legacy Member
Een top-weekendje was het bij brouwerij De Molen! Heb meerdere mensen horen zeggen dat DSB er echt wel een trapje bovenstak, maar waarschijnlijk vooral omdat Närke hun toppers niet mee had, Mikkeller alleen zuur, en De Molen lichtjes teleurstelde met "weeral hetzelfde" en "wat plat", en met zelfs uitschuivers...

Voor mij waren de (nieuwe, die ik nog niet geproefd had voor dit festival) toppers:

ONE, TWO en XXXX van De Struise Brouwers
Heather Honey Stout van Thornbridge
Hey Zeus! van Evil Twin
Weasel Rodeo van Jester King/Mikkeller
Zombreaker van Naparbier (ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord).

Verrassingen:
Zombreaker van Naparbier en Green Gold van Gänstaller Bräu.

Floppers (voor mij...):
Enkele van Närke en de Molen.
Via Emilia van Del Ducato en Koetjes en Kalfjes van De Molen waren voor mij echt het minst.

Extra vermelding voor de Spicey en Fruity Molotov van Evil Twin. Beiden dik over de top, maar ze hadden iets :)

Dennoman

Legacy Member
Struise had net een vrij teleurstellende selectie bij, en ze hebben natuurlijk hun hoeveelheden flink onderschat. Eén keykeg per bier is echt wel veel te weinig, geen wonder dat ze tegen halfdrie op dag twee compleet zonder bier zaten.

De grote verwachte superster maar meteen als eerste gedronken, voor het op was. Konjaks! was dus zoals verwacht een heel lekkere stout en krijgt een eervolle vermelding om voor de 9% zoveel smaak te bevatten. Het klinkt zwaar, maar voor een imperial is dat toch echt wel de ondergrens wat mij betreft. Flink wat alcohol ondanks het relatief lage percentage, maar een nogal dun mondgevoel dat de lage carbonatie ook niet kon camoufleren. Niet de vleesgeworden perfectie voor mij, dan heb ik er wel betere gehad. Als ze nu hun Kaggen! eens meegebracht hadden, konden we klappen :p

Het lekkerste bier van het festival is voor mij gelijkspel tussen de gewone Weasel Rodeo van Jester King en het laatste van het vat van de Mout & Mocca Bourbon van De Molen. Dat had zoveel heerlijke donkere chocolade en koffie dat het absurd was.

Lekkerste bier dat ik op het festival gedronken heb was echter de Bourbon County Vanilla. Bijna om van te janken, zo lekker :p Was fijn u te ontmoeten trouwens!

BelgianMini

Legacy Member
Borefts is echt supergoed meegevallen. :applause:

Struise stelde toch niet echt teleur vond ik.
Voor mij de kans om eindelijk Cuvee Delphine te drinken en man, heb ik genoten.
Wild Pannepot vond ik ook de moeite. Groot verschil met de gewone Pannepot, maar ik kon het zure in de Wild Pannepot wel appreciëren.
ONE, TWO, THREE en XXXX vond ik ook zeer geslaagd. Geen toppers, maar zeker geslaagde bieren. XXXX stak er dan nog bovenuit.

Ik ben ook direct gestart met een Konjaks! en dat was er voor mij al pal op. Zeer smaakvol bier.
Voor de rest veel bieren die me aangenaam verrast hebben.
Emelisse had een Earl Grey IPA mee in samenwerking met Marble en die vond ik persoonlijk schitterend. Ook hun DIPA Hopserie HBC 342 was zeer geslaagd.
Gänstaller-Bräu heeft me verrast met een heerlijke Double IPA, Green-Gold. Ook hun Quator vond ik meer dan geslaagd.
Bij Haandbryggeriet genoot ik van Dark Force en Odin's Tipple, waarbij deze laatste vooral in de prijzen viel.
Jester King had er een aantal die ik zeker kon smaken, namelijk Weasel Rodeo, Whisky Barrel Rodeo en Wytchmaker.
The Kernel met hun London 1856 en hun Strong Pale Pare (Double SCCANS, 10,1%) zijn ook zeker het vermelden waard.
Andere topper was Thornbridge met z'n Halcyon 2012. Daar ook de Wye geproefd en ondanks ik niet te vinden was voor het idee met de komkommers, toch een verrassend lekker, licht biertje.
Nog twee verrassingen voor mij waren de Verdi Imperial Stout van Del Ducato en de Zombreaker van Naparbier.

Verder nog een aantal speciale bieren, waaronder de Molotov Spicy Cocktail van Evil Twins. Damn, dat was echt wel speciaal, maar nu niet om te zeggen dat ik er daar veel van ga drinken. Hun Christmas Eve in a NY hotel room Whiskey BA op De Molen vaten was bijna een echte Whiskey.
Ook voor de eerste keer Närke hun Bäver geproefd en dat was...euhm...speciaal.

Waarschijnlijk vergeet ik nog wel een aantal die zeker het vermelden waard zijn, maar er was gewoon té veel. :p

Dennoman

Legacy Member
Haha, het beaver ass beer :lol: Leuke schtick wel, een rauch gerijpt op beveranusklier.

BelgianMini

Legacy Member
Ja ik moet toegeven dat het geen smakelijke gedachte is en het resultaat is wat mij betreft ook maar bedenkelijk, maar het minste wat je kan zeggen is dat het wel eens iets anders is. :D

Bontus

Legacy Member
hmm ik heb wat gemist blijkbaar :p

Hopelijk kan ik nog wat speciaals proeven binnen 2 weken wanneer ik Struise bezoek.

Domieneo

Legacy Member
Weet er iemand of ik gewoon bij de Domus in Leuven(Tiensestraat 8) kan binnenstappen en flesjes van hun bier kan kopen? Of moet ik dit ergens anders zoeken?

Dennoman

Legacy Member
Voor zo ver ik weet zijn de Domusbieren nooit gebotteld buiten hun Tripel 25, die inmiddels niet meer te krijgen is.

Dennoman

Legacy Member
Ik kom zondag langs, later in de namiddag. Heb hier rond een uur of twee nog iets te doen, maar als het maar een halfuurtje reizen is, kan ik moeilijk nee zeggen :)

Domieneo

Legacy Member
Dennoman zei:
Voor zo ver ik weet zijn de Domusbieren nooit gebotteld buiten hun Tripel 25, die inmiddels niet meer te krijgen is.


Aah jammer :( Toch bedankt.

Dennoman

Legacy Member
Domieneo zei:
Aah jammer :( Toch bedankt.
't Is niet alsof ze veel soeps zijn :p Wel sympathiek dat ze het Duitse Bierstube-idee een beetje doordrukken (hoewel "brasserie" oorspronkelijk natuurlijk stond voor een restaurant met een huisbrouwerij eraan verbonden), maar ze zijn ook enkel goed voor bij het eten. Voor de rest zijn ze te smaakloos en ook redelijk duur voor de halve liters. Vooral als ge weet dat ze qua grondstoffen niet veel gekost zullen hebben omdat ze zo waterig zijn.

Domieneo

Legacy Member
Aah ok dan :p

Misschien andere tips voor bier uit het Leuvense da ik kan meenemen naar mijn vrienden in Gent?

Dennoman

Legacy Member
ABS Drinks in Wilsele misschien eens bezoeken. Qua typisch Leuvens bier schiet mij nu weinig te binnen, behalve misschien de Leuvense Tripel. Niet dat je daar iets bijzonders mee mist, is gewoon de tien ziljoenste zoete blonde tripel zoals je die overal hebt in dit land.

Als ik me niet vergis is er echter een nieuw project gestart in Lubbeek, niet ver van Leuven. Er zou daar een kasteel gerestaureerd zijn en ze beginnen er een brouwerij in. Misschien iets om in de gaten te houden.

mijas65

Legacy Member
net deze is gaan halen .

foto0368a.jpg

bludgeoned

Legacy Member
Net terug van een schitterend dagje Cantillon.
Perfecte combinatie van geuzes met wat Italiaans geweld. Ook de hapjes vielen in de smaak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan