Archief - De Grote Biertopic - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Oh noes, 500 euro boete! Best efkes de 6000 euro donaties aanspreken :D

bludgeoned

Legacy Member
Nog eens wat inkopen gedaan.
Wat Stille Nacht reserva gekocht en geproefd. Echt een bier naar mijn hart.
Dan nog in Oost-Vleteren wat 75cl flessen gekocht (o.a. Pannepot reserva en Black Jack, Macadamme

mijas65

Legacy Member
bludgeoned zei:
Nog eens wat inkopen gedaan.
Wat Stille Nacht reserva gekocht en geproefd. Echt een bier naar mijn hart.
Dan nog in Oost-Vleteren wat 75cl flessen gekocht (o.a. Pannepot reserva en Black Jack, Macadamme

hoeveel heb je ze betaalt ?

bij geers was die pannpot reserva 75cl vrij duur . 18 euro voor een fles .



daarnet voor de eerste keer naar de kulminator eens geweest .
was echt veel kleiner dan verwacht en dan ook zeer druk , maar wat een gigantische bierkaart :o
was net te laat voor double black te kopen is er volledig uitverkocht just :(

Dennoman

Legacy Member
En ik ken degene die ervoor verantwoordelijk is, jammer genoeg :p En nee, ik ben het niet ;)

Ik ga morgen langs bij De Dolle voor een rondleiding en wat Stille Nacht Reserva :)

bludgeoned

Legacy Member
mijas65 zei:
hoeveel heb je ze betaalt ?

bij geers was die pannpot reserva 75cl vrij duur . 18 euro voor een fles .



daarnet voor de eerste keer naar de kulminator eens geweest .
was echt veel kleiner dan verwacht en dan ook zeer druk , maar wat een gigantische bierkaart :o
was net te laat voor double black te kopen is er volledig uitverkocht just :(
14
Stille Nacht 12€ (of 12.5).
Subliem bier moet ik zeggen, misschien zelfs beter en gebalanceerderder dan de Oerbier SR.
Denno: Veel plezier met de rondleiding, hopelijk geeft de oma ze nog steeds.

Dennoman

Legacy Member
Zelf 16,5 betaald voor de Pannepot bij Willems. Ze blijven qua prijzen daar toch zeker niet teleurstellen: goedkoper ga je qua bierspeciaalzaak niet vinden.

Trouwens, moesten er nog mensen zijn die eens bij De Cam zouden kunnen passeren: ik zoek nog wat van de Framboise :)

mijas65

Legacy Member
Dennoman zei:
En ik ken degene die ervoor verantwoordelijk is, jammer genoeg :p En nee, ik ben het niet ;)

Ik ga morgen langs bij De Dolle voor een rondleiding en wat Stille Nacht Reserva :)

damn , ..

hopen op een nieuw brouwsel ooit eens :)

Bontus

Legacy Member
Denk dat ik voor de feestdagen ook nog maar eens langs Geers ga passeren.

En niet enkel om leeggoed af te smijten :)

Abio

Legacy Member
Ik ben fan van DSB, maar de laatste tijd begin ik mij soms wel te ergeren...

Verscheidene bieren waar je gewoon niet kan aangeraken, zelfs niet 1-malig om te kunnen proeven, en elke maand wel wat nieuw bier... iedere keer kijk je er naar uit, en iedere keer is er zo weinig gebrouwen dat je al bijna in je ogen zou wrijven als je een fles ergens zou zien opduiken. Op festivals niet genoeg meebrengen om het een hele dag te trekken, en niet de mogelijkheid hebben om het misschien ooit nog te proeven...

Veel van hun nieuwe brouwsels halen naar mijn mening ook niet meer de kwaliteit van voorheen. Wat eerst een verrijking werd, begint meer en meer te lijken op een uitbuitingsstrategie door elke keer dezelfde basis in een ander vat te steken en het voor te veel geld te verkopen. De "Barrel Aged" hype mag van mij ook een beetje gaan stoppen.

En dan nu dit... als trouwe fan op voorhand gaan betalen om misschien toch enkele exclusieve brouwsels te kunnen proeven, want hopelijk niet net op de dagen dat je moet werken, dan heb je er niets aan... Dan 20% korting in een winkel waar ze 35% meer vragen als bij de drankenhandel, en de rekening is toch vrij vlug gemaakt...

Nog altijd mijn favoriete brouwers, maar ze mogen langzaamaan een beetje back to basics gaan.

bludgeoned

Legacy Member
Abio zei:
Ik ben fan van DSB, maar de laatste tijd begin ik mij soms wel te ergeren...

Verscheidene bieren waar je gewoon niet kan aangeraken, zelfs niet 1-malig om te kunnen proeven, en elke maand wel wat nieuw bier... iedere keer kijk je er naar uit, en iedere keer is er zo weinig gebrouwen dat je al bijna in je ogen zou wrijven als je een fles ergens zou zien opduiken. Op festivals niet genoeg meebrengen om het een hele dag te trekken, en niet de mogelijkheid hebben om het misschien ooit nog te proeven...

Veel van hun nieuwe brouwsels halen naar mijn mening ook niet meer de kwaliteit van voorheen. Wat eerst een verrijking werd, begint meer en meer te lijken op een uitbuitingsstrategie door elke keer dezelfde basis in een ander vat te steken en het voor te veel geld te verkopen.

En dan nu dit... als trouwe fan op voorhand gaan betalen om misschien toch enkele exclusieve brouwsels te kunnen proeven, want hopelijk niet net op de dagen dat je moet werken, dan heb je er niets aan... Dan 20% korting in een winkel waar ze 35% meer vragen als bij de drankehal, en de rekening is toch vrij vlug gemaakt, en het ruikt puur naar geldklopperij voor mij... De "Barrel Aged" hype mag van mij ook een beetje gaan stoppen.

Nog altijd mijn favoriete brouwers, maar ze mogen langzaamaan een beetje back to basics gaan.
Idem, al zijn het mijn favoriete brouwers niet en zit ik niet te wachten op elk nieuw brouwsel :)
Zolang Pannepot en pannepeut beschikbaar blijft aan fatsoenlijke prijzen ben ik blij.

Dennoman

Legacy Member
mijas65 zei:
https://docs.google.com/document/d/1zUbqQUMMXfl_qFewYIqfU1bZK36zPklPjYtOIwjrjbY/edit?pli=1

mensen die dit zouden doen ?

250 € en je weet eens niet wat je zoal zou krijgen ?
Dat is het idee van de "reserve society" in Amerika. Het is goed als kleine brouwerijen dat kunnen doen om bvb. een barrel room te kunnen openen, maar ik vind dit ook vrij ongepast.

Laten we even de rekening maken:

Je betaalt 250 euro voor het volgende gedurende een jaar:
- Een T-shirt
- Hier en daar een gratis proefglaasje in de brouwerij
- Een "meet en greet met de leden" (dat is dus eigenlijk hetzelfde)
- 20% korting op het gamma, wat betekent dat je dus voor €1250 zou moeten kopen om je geld er terug uit te halen
- Het initiële recht hebben op de aankoop van bieren op vat gelagerd (1 fles!) die verschijnen in een oplage van maximum een 300-tal flessen. Er zullen met andere woorden tussen de 100 en 200 flessen effectief van op de markt verschijnen. Ze beginnen trouwens al met het pijnlijk oninteressante ONE.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het dan beter is om gewoon op de dag zelf dat er een bier uitkomt dat u interesseert gewoon naar de brouwerij te gaan en die supergelimiteerde flessen daar te kopen. Ze mogen er verder toch geen kopen, want ze hebben maar recht op 1 fles in primeur.

Bij Amerikaanse brouwerijen is dit anders, omdat bepaalde flessen echt EXCLUSIEF bestemd zijn voor mensen van die reserve society. Dat is hier vooralsnog niet het geval.

Ik moet er op zich nog eens over denken, maar toch niet lang.

mijas65

Legacy Member
ik ga het zeker niet doen .

als er dan oninteressante releases zijn voel je je zowaar ''verplicht'' om deze toch te kopen omdat je precies 250 € betaal hebt voor de reservatie ...

Bontus

Legacy Member
Vandaag verlof, heb een Duvel als aperitief. Vervaldatum 10/2014 en is echt perfect qua leeftijd nu.
Kan iedereen aanraden om Duvel in voorraad FIFO te gebruiken zodat je altijd rond die leeftijd zit.

Rivfader

Legacy Member
Is er ergens in Antwerpen een winkel voor de meer zeldzame of duurdere bieren? Hiermee bedoel ik Stille Nacht, Pannepot,...

bludgeoned

Legacy Member
Rivfader zei:
Is er ergens in Antwerpen een winkel voor de meer zeldzame of duurdere bieren? Hiermee bedoel ik Stille Nacht, Pannepot,...
Antwerpen zelf geen idee, maar rond Antwerpen zijn er wel wat degelijke winkels.

Bontus

Legacy Member
Rivfader zei:
Is er ergens in Antwerpen een winkel voor de meer zeldzame of duurdere bieren? Hiermee bedoel ik Stille Nacht, Pannepot,...

Bierhandel Willems in Grobbendonk is een aanrader. Maar is natuurlijk wel al even buiten Antwerpen.

bludgeoned

Legacy Member
Bontus zei:
Bierhandel Willems in Grobbendonk is een aanrader. Maar is natuurlijk wel al even buiten Antwerpen.
Dit dus. Net nog even snel gekeken en is inderdaad weinig in de nabije omgeving te vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan