Archief - Autobanden vragen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Stijver is net een voordeel toch? Een zachte band met betere grip zal meer tegenwerken dan een stijvere band met minder grip.

StruikGewas

Legacy Member
Ik ben juist naar de bandenboer geweest en heb gevraagd of er een verschil in slijtage is tussen een gewone band of een XL band (verstevigd, hogere lastindex+hogere max snelheid). Hij zei dat daar helemaal geen verschil in slijtage was..

C Ronaldo

Legacy Member
Het beste wat je kunt doen is naar de prijs/kwaliteit verhouding kijken. Je kunt anders natuurlijk altijd blijven zeuren over het ene merk dat beter is dan het andere. Je hebt natuurlijk eenmaal A-merken zoals: Michelin, Goodyear, Dunlop, ... B-merken: Falken, Goodrich, ... C-merken: Sava, Durun, ...
Je kunt dus niet verwachten van een c-merk dat je er even veel kilometers mee zal doen. Je moet dus de A-merken met elkaar gaan vergelijken en dan de beste band (prijs/kwaliteit) gaan kiezen.

Een hogere snelheidsindex opleggen een W i.p.v een V heeft geen enkel nut tenzij je jouw auto hebt opgedreven waardoor deze 20km/u sneller kan en je veel op topsnelheid rijdt.
Maar dat zie ik toch niet gebeuren in het dagelijkse verkeer.

@Vegitoo idd, bij een XL(Extra Load) band mag je laadvermogen hoger liggen dan bij een gewone band. Maar in normale omstandigheden ga je nooit een XL band opleggen als er vroeger ook al geen oplag bij de eerste montage. Dit heeft geen zin.

Hoe harder de band hoe minder grip je hebt bij slechte weersomstandigheden. Daarom dat winterbanden een andere rubbersamenstelling hebben dan zomerbanden. Deze zijn voornamelijk veel soepeler en hebben dus meer grip op een glad wegdek.

All Season banden worden niet zo heel vaak gebruikt. Omdat je bij echt winterweer (sneeuw of hevige regen) je beter af bent met winterbanden.

C Ronaldo

Legacy Member
@Gamer , Man je hebt veel betaald voor die banden (Bridgestone ER300), je moet eens kijken op Banden Vanhee - Online , je kon ze daar namelijk hebben voor 358€. Spijtig van je geld.
Je moet dus niet van een buitenlandse webshop ze gaan importeren om ze goedkoper te kunnen krijgen hoor.

C Ronaldo

Legacy Member
w3bb3r zei:
khad vroeger michelin. nu zittek met pirelli.

qua baanligging is pirelli beter imo.
maar in de regen glij ik nog altijd weg.
't is maar een wagen van 95pk en de banden zitten 2-3mm nog verwijderd van het 'stoppunt' waar je je band eigelijk moet vervangen.

als ik een 90° bocht neem aan 40 dan mag ik geen gas geven of ik ben weg vooruit.

iemand idee om betere banden?
khad al zoiets gelezen hier als regenbanden. maar slijten die dan niet meer als het droog weer is?

Pirelli vind ik net zoals u(w3bb3r) bij regenweer geen goede grip hebben. Ik heb er ook nog mee gereden en er zijn op dat vlak wel betere banden, u hoeft daarvoor niet persé een regenband te kopen. Er zijn zomerbanden die op nat wegdek ook goed scoren zonder dat ze een "regenband" zijn.

Foose

Legacy Member
BF Goodrich zou ik toch niet direct een B-merk noemen. Ze zijn wat minder bekend in Europa ja maar da's zeker ook een premium merk net zoals Toyo e.d. :).

denkimi

Legacy Member
voor zover ik begrepen heb is BF-Goodrich eigenlijk de competitie-afdeling van michelin onder een andere naam.

Soundstorm

Legacy Member
C Ronaldo zei:
@Gamer , Man je hebt veel betaald voor die banden (Bridgestone ER300), je moet eens kijken op Banden Vanhee - Online , je kon ze daar namelijk hebben voor 358€. Spijtig van je geld.
Je moet dus niet van een buitenlandse webshop ze gaan importeren om ze goedkoper te kunnen krijgen hoor.
Verkopen jullie geen R888?

C Ronaldo

Legacy Member
Soundstorm zei:
Verkopen jullie geen R888?

De R888 is moeilijk te vinden hoor, maar als je een band zoekt met hetzelfde profiel is dunlop SP9000 toch vrij gelijkaardig.

C Ronaldo

Legacy Member
denkimi zei:
voor zover ik begrepen heb is BF-Goodrich eigenlijk de competitie-afdeling van michelin onder een andere naam.

BF-Goodrich is deel van de Michelin-groep maar is niet de competitie-afdeling. Ze hebben banden voor alle type wagens hoor, vb. gezinswagens, suv's, sportwagens.

denkimi

Legacy Member
C Ronaldo zei:
De R888 is moeilijk te vinden hoor, maar als je een band zoekt met hetzelfde profiel is dunlop SP9000 toch vrij gelijkaardig.

moeilijk te vinden? ge gaat naar de eerste beste bandencentrale en zegt dat ze er 4 moeten bestellen en een paar dagen later hebt ge ze.

C Ronaldo zei:
BF-Goodrich is deel van de Michelin-groep maar is niet de competitie-afdeling. Ze hebben banden voor alle type wagens hoor, vb. gezinswagens, suv's, sportwagens.

in ieder geval gaat alles wat met rallybanden (of ander autosporten die niet op circuit beoefend worden) te maken heeft nu via BF-Goodridge.

C Ronaldo

Legacy Member
denkimi zei:
moeilijk te vinden? ge gaat naar de eerste beste bandencentrale en zegt dat ze er 4 moeten bestellen en een paar dagen later hebt ge ze.

Het zal wel wat langer duren dan een paar dagen, aangezien de grootste bandenleverancier in Europa hier niet over beschikt. Ik kan mij niet voorstellen dat veel auto's met deze band rondrijden

denkimi zei:
in ieder geval gaat alles wat met rallybanden (of ander autosporten die niet op circuit beoefend worden) te maken heeft nu via BF-Goodridge.

Dat kan idd zijn maar de manier waarop je het eerst formuleerde was zeker niet correct.

C Ronaldo

Legacy Member
Soundstorm zei:
Een R888 koopt ge nie voor de looks hé :ironic:

Sommigen wel :p, en gelijkaardige profielen komen ook(in de meeste gevallen) overeen qua prestaties. De sp9000 van dunlop is namelijk ook voor sportwagens hoor.

ikbenben

Legacy Member
C Ronaldo zei:
De R888 is moeilijk te vinden hoor, maar als je een band zoekt met hetzelfde profiel is dunlop SP9000 toch vrij gelijkaardig.

Lol, een semi-slick vergelijken met een sportieve straatband :p

|) ][ |V| ][

Legacy Member
C Ronaldo zei:
Sommigen wel :p, en gelijkaardige profielen komen ook(in de meeste gevallen) overeen qua prestaties. De sp9000 van dunlop is namelijk ook voor sportwagens hoor.

Die scheuren veel te snel. Ik heb daarmee 2000km gedaan en moest nieuwe leggen, gescheurd aan beide kanten, de draad hing er gewoon uit.

C Ronaldo

Legacy Member
ikbenben zei:
Lol, een semi-slick vergelijken met een sportieve straatband :p

Het is natuurlijk te zien wat voor type band je wilt natuurlijk, je kan de R888 dan beter gaan vergelijken met de Direzza 03G van dunlop.

ikbenben

Legacy Member
Ja, als je keuze afhangt van het uiterlijk van het profiel ben je niet goed bezig :lol:

C Ronaldo

Legacy Member
|) ][ |V| ][;12976320 zei:
Die scheuren veel te snel. Ik heb daarmee 2000km gedaan en moest nieuwe leggen, gescheurd aan beide kanten, de draad hing er gewoon uit.

Je had dan beter je banden terug gebracht van waar je ze gehaald hebt. Dit kon ms een fabricagefout zijn maar dat alle 2 je banden scheurden is toch wel heel toevallig. Het waren toch nieuwe banden hé die je gekocht hebt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan