Archief - De fun / huge kilmoterstanden thread!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ivar

Legacy Member
BlueSkyraider zei:
Bij mijne Partner (1.9D) was het iedere keer als ik de 15000km onderhoudsbeurt naderde dat mijn oliepeil gevaarlijk laag begon te komen. :p

@Ivar: zijn dat bij u autosnelwegkilometers of lokale kilometers? denk dat dat ook wel veel uitmaakt.

Gemengd. Al wordt hij vaak niet zwaar geladen en wordt er geschakeld rond de 3k toeren. Denk dat het laatste ook al veel uitmaakt

darkslave

Legacy Member
ctgilles zei:
Mijnen 1.6 HDI heeft 24kkm en is al ene keer hervuld. En nu staat die weer op 60% dus dat zal zijn voor 't onderhoud binnen 5kkm.
En die ouw VAG's reden op olie ipv hunnen diesel :lol:

jah, ons camionetten zijn wel geen 1.6 zuh :P
maar eerder richting de 2.5 :)
met 180pk.
feit is, dat die camionetten olie verbruiken, hoe dajt nu draait of keert.

whatever9

Legacy Member
whatever9 zei:
nog 0.621371192 mile en 'k heb 450.000km :o

da moest 6.2 zijn :D

maar nu eindelijk

450000.jpg


tips voor jullie om zo ver te geraken:
- optijd onderhoud
- vroeg schakelen
- niet te snel rijden
- zeker niet afraggen :o
- tijdig tanken (aja, anders komen er geen KM's meer bij)
- zacht optrekken

-inf-

Legacy Member
whatever9 zei:
da moest 6.2 zijn :D

maar nu eindelijk



tips voor jullie om zo ver te geraken:
- optijd onderhoud
- vroeg schakelen
- niet te snel rijden
- zeker niet afraggen :o
- tijdig tanken (aja, anders komen er geen KM's meer bij)
- zacht optrekken

Niet te snel rijden, ge doet 215 ofzo op de pic :D.

SpeedFreak.be

Legacy Member
-inf- zei:
Niet te snel rijden, ge doet 215 ofzo op de pic :D.

Idd En niet te hard optrekken en doortrekken: weet je zeker dat je dit op het goede forum hebt gepost? :s

whatever9

Legacy Member
crappy iphone foto maar idd, 199 op de gps :( 210+- op de teller. Ik wou em zo graag aan 200km/h doen de 450.000 doorbreken. Maar NET NET NET niet gelukt dus :( 'k had nogtans The Cardigans - My Favorite game opstaan :(

Maar goed. Op 500.000 -> Zelfde liedje, 1 Kmh meer (hopelijk)

en ja het was sarcastisch ^^ zien of jullie het zouden zien :p

als ik ECHT tips moet geven:
- veel snelwegen gebruiken
- ALTIJD en dan ook echt ALTIJD deftig warmrijden voor je gaat doortrekken
- de olie wordt bij mij te vroeg ververst
- ik trek minstens 1 keer per rit door tot 3600 rpm, de rode lijn ligt op 4500 maar aan 4000 heeft em al maar weinig power meer, en echt hem overforceren doe ik toch niet graag
- 5 km voor je huis rustig gaan rijden zodat alles kan koelen
- nadraaien op de oprit bij koudere temperaturen (turbo smering) wanneer je een korte rit hebt gedaan (en eigenlijk altijd, maar ook ik zondig er vaak tegen als ik op school aankom)
- zorg voor je auto, en dan zorgt zij ook voor jou :)

Kwertie

Legacy Member
Zet uw cd-speler af, misschien krijg je hierdoor een halve PK extra en haal je die snelheid dan wel ;).
321 003 met de naft hier :evil:.

Mijn tips zal ik maar niet geven want die komen niet allemaal overeen met die van whatever9 :unsure:. Voornamelijk warmrijden en onderhoud, dat komt wel overeen ;). Afkoelen nadat hij heeft doorgeblazen doet hij uit z'n eigen ('k verschiet er soms nog van dat die radiator aanslaat als hij al een paar minuten stilstaat).

[LRRP]

Legacy Member
whatever9 zei:
da moest 6.2 zijn :D

maar nu eindelijk

450000.jpg


tips voor jullie om zo ver te geraken:
- optijd onderhoud
- vroeg schakelen
- niet te snel rijden
- zeker niet afraggen :o
- tijdig tanken (aja, anders komen er geen KM's meer bij)
- zacht optrekken

:bow: :bow: :bow:

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik zit op 320 223 ofzo met de dieselstoof :p overmorge mag hem weer binne voor onderhoud se :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan