Archief - De "kijk-wat er te koop staat" thread - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwertie

Legacy Member
jannos zei:
Ik kwam dit tegen

de prijs stelt me toch wat vragen, zeker als je naar de km-stand kijkt.

edit: welke sites kan je het best gebruiken om uwen BIV, jaarlijkse verkeersbelastig & verzekering uit te rekenen?

edit 2: deze ziet er ook nog goed uit, wel een hoge km-stand.

wat denken jullie?

Aan de kleur te zien zal die eerste veel buiten gestaan hebben (gok?). Denk niet dat er echt iets verkeerd aan is, 't zijn West-Vlamingen, dus die vragen een prijs die het waard is ;). Achterbandjes zien er op't eerste zicht ook heel kaal uit.
De tweede ziet er wel beter onderhouden uit, als je z'n uitleg ziet ivm onderhoud enzo. Bij de eerste doen ze weinig moeite om te zeggen wat er eventueel "vernieuwd" is :p.

Er staat trouwens een V8 te koop voor 80€ vandaag!

Jack-in-the-box

Legacy Member
Kwertie zei:
Aan de kleur te zien zal die eerste veel buiten gestaan hebben (gok?). Denk niet dat er echt iets verkeerd aan is, 't zijn West-Vlamingen, dus die vragen een prijs die het waard is ;). Achterbandjes zien er op't eerste zicht ook heel kaal uit.
De tweede ziet er wel beter onderhouden uit, als je z'n uitleg ziet ivm onderhoud enzo. Bij de eerste doen ze weinig moeite om te zeggen wat er eventueel "vernieuwd" is :p.

Er staat trouwens een V8 te koop voor 80€ vandaag!

Awelja, daarmee dat k het hier es vraag, omdat ik er eigenlijk niet al te veel van weet.

m'n voorkeur gaat toch uit naar de 2e.

Bon, es verder zien.

Ironpole

Legacy Member
Guardian-X- zei:
Was wat aan't rondbrowsen en kwam dit tegen
Car Ad: Detailed Item View

op zich niks speciaal maar da kleur past nog goed bij diene auto ... Anders zou ik direct zegge van eikes wa een rotkleur maar da staat echt op dien M3 .. ( weinig km's ook en prijs valt goed mee )

Ben zo wa alles aant afzoeken da rond de 300pk zit en rond of onder de 25k euro ( Evo / WRX-Sti / M3 / Japanese import zoals R33 GT-R / RX-8 / etc etc )

Zo veel keuze op den duur ...

( edit : als iemand in belgië ne dealer weet zijn die grote keuze heeft aan Evo's of WRX ( sti's ) staan mag je dit gerust posten :) )

Zalige kleur, hij heeft de rest dan ook goed in thema gebracht zal ik zeggen. Zwarte nieren, zwarte velgen. Perfect :)

WeedJunk

Legacy Member
Ironpole zei:
Zalige kleur, hij heeft de rest dan ook goed in thema gebracht zal ik zeggen. Zwarte nieren, zwarte velgen. Perfect :)

'k Vind die lip vanvoor er wel teveel aan + dat chrome randje op de velgen mssh ook wel

sir oinksalot

Legacy Member
jannos zei:
Ik kwam dit tegen

de prijs stelt me toch wat vragen, zeker als je naar de km-stand kijkt.

edit: welke sites kan je het best gebruiken om uwen BIV, jaarlijkse verkeersbelastig & verzekering uit te rekenen?

edit 2: deze ziet er ook nog goed uit, wel een hoge km-stand.

wat denken jullie?

bmw E30 316i - Te koop op 2dehands.be
kwam daarnet die tegen op 2dehands, misschien ook interessant om eens naar te gaan kijken ;), al stel ik me toch vragen bij de motorswap een 316i is 4cylinder en ik dacht dat de 318is een 6cylinder was?

SpeedFreak.be

Legacy Member
volgens mij niet ik weet praktisch zeker dat de 318is een 4 pitter is de 320i is pas de eerste 6 pitter.

Kwertie

Legacy Member
Tijd voor een motorswap naar een E30 M3 4cil blok :cool:.

Vandaar ook dat dit blok aanzien wordt "als baby-m3-blok", aangezien een 325i 6 cilinders heeft. (E30)

Mee

Legacy Member
Die 944's hebben allemaal zoveel kilometers hè, damn you Porsche voor zo'n gebruiksvriendelijke sportauto te maken!

Dreetn

Legacy Member
Soundstorm zei:
Probleem van de M40 motoren (316i en 318i) is dat de nokkenassen nogal gevoelig zijn voor inslijten. Als da blok altijd mooi op tijd zijn onderhoud heeft gekregen, hebt ge daar geen problemen mee. Indien niet, geven ze het meestal op na 200000km.

Distributieriem moet ook om de 40000km vervangen worden, dus voor de zekerheid vervang je die na aankoop van de wagen (tenzij hij echt een perfect onderhoud boekje heeft). Maar er natuurlijk ook rekening mee houden dat het een kost is die regelmatig voorkomt.

Bij een M20 (320i en 325i) zijn er niet echt problemen. De distributie moet ook vrij regelmatig vervangen worden, maar is wel steviger dan bij de M40.
Enige wat nog regelmatig kan voorkomen is een lekke koppakking. Maar dat ligt puur aan de rijstijl. Een M20 is echt een motor die je moet warmrijden.
Blokken met 200000km moogt ge gerust nog kopen (kunde zowieso wat van de prijs af doen).

Heeft een 318IS ook hetzelfde probleem of is dat een ander motorblok?

Soundstorm

Legacy Member
dreet'n zei:
Heeft een 318IS ook hetzelfde probleem of is dat een ander motorblok?
Die heeft een M42 motorblok. Grootste verschil met de M40 is dat hij dubbele nokkenassen en kettingdistributie heeft.
Problemen met die motor zijn er als de kettingspanner niet af en toe vervangen werd.

Ketting moet niet vervangen worden zoals een distributieriem, maar de kettingspanner wel. Als dat niet (of te laat) gedaan wordt, gaat de ketting flapperen en staat er te weinig spanning op. Hierdoor kunnen de ketting en tandwielen wat afslijten (en worden ze minder sterk).
Als ge ene koopt en de motor ruist wat, kunt ge sowieso de kettingspanner vervangen (zou ik zelfs gewoon altijd doen). Kans is dan groot dat het opgelost is (zeker als hij nog niet veel km's heeft).

Dreetn

Legacy Member
Soundstorm zei:
Die heeft een M42 motorblok. Grootste verschil met de M40 is dat hij dubbele nokkenassen en kettingdistributie heeft.
Problemen met die motor zijn er als de kettingspanner niet af en toe vervangen werd.

Ketting moet niet vervangen worden zoals een distributieriem, maar de kettingspanner wel. Als dat niet (of te laat) gedaan wordt, gaat de ketting flapperen en staat er te weinig spanning op. Hierdoor kunnen de ketting en tandwielen wat afslijten (en worden ze minder sterk).
Als ge ene koopt en de motor ruist wat, kunt ge sowieso de kettingspanner vervangen (zou ik zelfs gewoon altijd doen). Kans is dan groot dat het opgelost is (zeker als hij nog niet veel km's heeft).


Is 200k km ook nog niet te veel bij die blokken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan