Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
heb het nu al 2 keer bekeken en het blijft gewoon prachtig ineen gestoken en het doet u wel keer nadenken :)

zo zoude de reclames hier ook moeten zijn , hard , kwestie dat ze overkomen

[youtube]Z2mf8DtWWd8[/youtube]

zitten een paar schone driftjes in

WeedJunk

Legacy Member
Der zitten er ook veel tussen die dan gewoon hun rem toestampen, definitely not the way to do it...die acordeonbus in die tunnel :oink:

nixie

Legacy Member
man die kerel die van de weg wordt gereden als hem uitstapt...
zit daar naast als da gebeurt

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja, ooh nee ik slip, laten we den boel toestampen en zeker met ABS, dat gaat veel helpen :')

serial

Legacy Member
WeedJunk zei:
Der zitten er ook veel tussen die dan gewoon hun rem toestampen, definitely not the way to do it...die acordeonbus in die tunnel :oink:

ComputerVISTA zei:
Ja, ooh nee ik slip, laten we den boel toestampen en zeker met ABS, dat gaat veel helpen :')

Niet remmen zal in ieder geval nog een pak minder helpen.......................

edit: @Vista: Hoezo, zeker met ABS?? ABS helpt nog steeds enorm in de sneeuw of op ijs. Zeker in die omstandigheden wil ik niet zonder zitten, in de regen of het droge is iets anders.

ComputerVISTA

Legacy Member
Op ijs/sneeuw of dergelijke gladde omstandigheden zijde soms beter af zonder abs.

En vol in de remmen gaan als ge aan't slippen zijt helpt idd niet veel nee.

serial

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Op ijs/sneeuw of dergelijke gladde omstandigheden zijde soms beter af zonder abs.

I (and the facts) beg to differ :)

Int begint ABS vs geen ABS op sneeuwhelling:
[youtube]K3m24bjkfg0[/youtube]

Vanaf 2m17:
[youtube]xd5KDvXbE3M[/youtube]

ComputerVISTA zei:
En vol in de remmen gaan als ge aan't slippen zijt helpt idd niet veel nee.

Met abs wel :p

Tenzij je zelf 20 keer per seconde kan pompend remmen ben je in die omstandigheden beter af met ABS.

ComputerVISTA

Legacy Member
serial zei:
I (and the facts) beg to differ :)

Ge moogt gij jongen :)

"There are some conditions where stopping distance may be shorter without ABS. For example, in cases where the road is covered with loose gravel or freshly fallen snow, the locked wheels of a non-ABS car build up a wedge of gravel or snow, which can contribute to a shortening of the braking distance."

Zelf genoeg getest bij sneeuw met auto's zonder en de mijne met. Ik had het BTW vooral over sneeuw hé, zeker omdat ik vandaag zo goed als geen ijsplekken ben tegengekomen.

Sneeuwrijden kan soms heel leuk zijn, denk dat we daar niet over kunnen discussieren :D

Terror Factor

Legacy Member
Ben ook ni heel akkoord me die absdingen hoor. Zeker in sneeuw is geen abs vaak een voordeel. Doorda uw wielen locken, gaat ge sneeuw ophopen voor uw banden, waardoor ge feller gaat remmen.

Voor al de andere omstandigheden hangt het van uwe abs af, ne slechte abs gaat gewoon niks meer remmen omda die constant zit te slippen op ijs ofzo. 't hangt er vanaf hoe precies em is, lijkt me.

@filmkes: het 2de is gewoon reclame, en het eerste: zijn rijstijl verschilt imo nogal hard tussen elektronica off en on. als hij bvb die ijshelling wil oprijden, pakt hij ne ferme aanloop me elektronica on. Me elektronica off neemt hij bijna geen aanloop, en de rest van de tijd zit em veel te veel gas te geven.

Bij de esp dingen ook: off ziet ge hem superbruusk aan het stuur draaien(en hij gaat precies ook sneller), en me elektronica on draait hij heel licht. Op het absstuk: hij stampt gewoon z'n rem in, als ge natuurlijk geen moeite doet om gecontroleerd te remmen, gaat het idd ni gaan...

Soundstorm

Legacy Member
Is niet omdat uw remweg korter is, dat ge beter geen abs hebt hé.

Als ge de keuze hebt tussen een kortere remweg, maar toch 1m tekort komen en in en ander zijn gat rijden. Of een langere remweg met ABS, maar de mogelijkheid om uit te wijken.

Ik zou het snel weten.

Terror Factor zei:
Bij de esp dingen ook: off ziet ge hem superbruusk aan het stuur draaien(en hij gaat precies ook sneller), en me elektronica on draait hij heel licht. Op het absstuk: hij stampt gewoon z'n rem in, als ge natuurlijk geen moeite doet om gecontroleerd te remmen, gaat het idd ni gaan...
99% stampt gewoon op de rem hoor.

ComputerVISTA

Legacy Member
Pff in een andere z'n gat rijden, in die weersomstandigheden moede maar zien dat ge sowieso genoeg afstand houdt.

En dan uitwijken en eventueel toch beginnen te slippen maar dan in een richting waarmee ge nog minder controle hebt.

serial

Legacy Member
Terror Factor zei:
Ben ook ni heel akkoord me die absdingen hoor. Zeker in sneeuw is geen abs vaak een voordeel. Doorda uw wielen locken, gaat ge sneeuw ophopen voor uw banden, waardoor ge feller gaat remmen.

Deze reply telt ook op die van vista :p

Ik weet niet waar jullie rijden maar ge moet al door een serieuze hoop sneeuw rijden als je wil dat uw gelocked wiel genoeg sneeuw voor uw banden gaat ophopen ze...

Op hééél losse gravel zie ik het wel gebeuren dat uw wielen zich quasi ingraven door bruusk te remmen zonder abs, maar zeker niet op sneeuw zoals we die hier kennen.

Tmoet dan ook al een enorm dikke laag poedersneeuw zijn waar nog niemand over gereden is, en zelf dan zie ik dat uw wagen niet sneller afremmen dan met ABS. Toch niet om de reden die opgegeven is, eventueel wel als uw wagen serieus verlaagd is en uw bumper veel sneeuw vangt... :p

Kijk trouwens naar het eerste filmpje, das een dikke sneeuwpiste met een zware wagen met brede banden die geen ABS heeft. (die truck die aan hoge snelheid volop in de remmen gaat)

Ik zie die zijn gelockede banden helemaal niks van sneeuw ophopen die hem doet afremmen.

Terror Factor zei:
@filmkes: het 2de is gewoon reclame, en het eerste: zijn rijstijl verschilt imo nogal hard tussen elektronica off en on. als hij bvb die ijshelling wil oprijden, pakt hij ne ferme aanloop me elektronica on. Me elektronica off neemt hij bijna geen aanloop, en de rest van de tijd zit em veel te veel gas te geven.

Op het absstuk: hij stampt gewoon z'n rem in, als ge natuurlijk geen moeite doet om gecontroleerd te remmen, gaat het idd ni gaan...

Ik zie geen verschil in rijstijl hoor, gewoon camerahoek.

2de filmpke klopt ook gewoon, reclame of niet.
Vanaf dat je zonder ABS 1 keer te hard remt begin je gewoon te glijden.

Met uw gecontroleerd remmen (dus heel geleidelijk aan veronderstel ik) zal uw remweg langer zijn dan met ABS en heb je nog steeds een groot risico op doorglijden. Tzou al serieus moeten lukken dat je in een noodsituatie van de eerste keer precies weet hoe hard je nog net mag remmen om niet door te glijden...

Pompend remmen moet je al zeker niet mee afkomen want das gewoon manueel abs spelen en dat kunt ge nooit zo nauwkeurig of snel als een doorsnee ABS systeem.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik vind dat serial zijn smoel moet toehouden!

Dat vind ik er van ze! Met uw ///M handschoentjes!

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Pff in een andere z'n gat rijden, in die weersomstandigheden moede maar zien dat ge sowieso genoeg afstand houdt.

En dan uitwijken en eventueel toch beginnen te slippen maar dan in een richting waarmee ge nog minder controle hebt.
ESP niet onderschatten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan