Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Terror Factor zei:
'k heb het stukje van de truck speciaal nog eens opnieuw bekeken, ma om eerlijk te zijn is da wel ni echt de goede sneeuw. Da ziet er helemaal ni dik uit, en da lijkt me ook maar heel flauwe, losse boel te zijn(da p(l)akt ni mooi same als het opeen gedrukt wordt).

'k zou het graag eens zien bij "goeie" sneeuw. Zien of het extra effect van de sneeuw > niet blokkeren van de wielen.

lol tja, nu ben je het wel enorm ver aant zoeken hé, dat was een sneeuwveld zoals ge die nooit gaat tegenkomen op de openbare weg en nog steeds ist niet goed :p

Er is maar 1 scenario waar ik me kan inbeelden dat het ietwat klopt en dat is als je minstens 40cm verse poedersneeuw hebt liggen. Net iets minder dan de hoogte van uw band dus. En ik kan me dan geen enkel scenario inbeelden waar ik zoiets met een auto zou kunnen tegenkomen.

Tenzij je met de wagen hors piste in een skigebied gaat rijden :p

Terror Factor

Legacy Member
Soundstorm zei:
Als zelf schakelen al te veel gevraagd is voor u. Wat is gecontroleerd remmen dan ;)



Op de openbare weg ligt altijd van die ideale sneeuw? Allé ja, het kan wel, maar ook hier geldt die regel van 99% ;)
Steek:p

En ja, op da punt hebt ge wel gelijk natuurlijk. Ma da ligt in mijn aard, als ik aan sneeuw denk, denk ik aan zoiets
oprit%20met%20sneeuw%20web.jpg


Ma da is mijn fout natuurlijk:(

Terror Factor

Legacy Member
serial zei:
lol tja, nu ben je het wel enorm ver aant zoeken hé, dat was een sneeuwveld zoals ge die nooit gaat tegenkomen op de openbare weg en nog steeds ist niet goed :p

Er is maar 1 scenario waar ik me kan inbeelden dat het ietwat klopt en dat is als je minstens 40cm verse poedersneeuw hebt liggen. Net iets minder dan de hoogte van uw band dus. En ik kan me dan geen enkel scenario inbeelden waar ik zoiets met een auto zou kunnen tegenkomen.

Tenzij je met de wagen hors piste in een skigebied gaat rijden :p
[youtube]3EA6Boi9i9s[/youtube]
:unsure:

denkimi

Legacy Member
serial zei:
Wut :eek:

Op het droge sneller stilstaan zonder abs te gebruiken (akkoord) doortrekken naar sneeuw of ijs?? :wtf:

Wel dan hebde een ABS die niet werkt of niet fatsoenlijk meer werkt want das je reinste onzin.

Op ijs remmen zonder de abs te gebruiken (in werking te laten schieten) is al quasi onmogelijk of het is geen ijs waar je oprijdt.
Ofwel rem je niet en laat je je gewoon uitbollen.

Op sneeuw is het nog te doen maar je moet zo zacht remmen dat uw remweg door uw eigen toedoen enorm veel langer wordt en abs sowieso beter uitkomt.

Nuja soit, ik weet van wie de onnozelste beweringen weer komen dus hoef ik me er minder in druk te maken. Kwas al verschoten dat je niet afkwam met "fwd remt beter op ijs dan rwd" of iets dergelijk.

ik denk dat ge u rem wat beter zult moeten leren doseren. ik heb vandaag geen enkele keer mijn abs nodig gehad.
maar ja, ik ben al gewend dat sommigen het beter weten dan de praktijk.

Terror Factor

Legacy Member
aja true, daar had 'k al ni meer aan gedacht :p

('kvond het persoonlijk eig redelijk flauw, die sti op rupsen, was ni echt snel eig:p)

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ik denk dat ge u rem wat beter zult moeten leren doseren. ik heb vandaag geen enkele keer mijn abs nodig gehad.
maar ja, ik ben al gewend dat sommigen het beter weten dan de praktijk.

Ik ook niet in de sneeuw vandaag en ik zal er onmiddelijk bijvertellen dat ik ook geen enkele noodstop heb moeten uitvoeren. :ironic:

En ik denk dat iedereen het hier al gewend is dat je vaststaande feiten graag negeert. Maar wat kunnen we anders verwachten van iemand die er heilig van overtuigd is dat FWD met kop en schouders boven RWD uitsteekt als het op rally rijden aan komt? :lol:

Soundstorm

Legacy Member
Twas dus daarvoor dat ze vandaag geopereerd moest worden. Zodat iedereen in deze sneeuwtoestanden goed gingen kunnen remmen. Toch vriendelijk van haar!

denkimi

Legacy Member
serial zei:
Ik ook niet in de sneeuw vandaag en ik zal er onmiddelijk bijvertellen dat ik ook geen enkele noodstop heb moeten uitvoeren. :ironic:

En ik denk dat iedereen het hier al gewend is dat je vaststaande feiten graag negeert. Maar wat kunnen we anders verwachten van iemand die er heilig van overtuigd is dat FWD met kop en schouders boven RWD uitsteekt als het op rally rijden aan komt? :lol:

ik vind het eigenlijk nogal ergerlijk dat gij blijkbaar beter mijn auto kent dan ikzelf, alsook dat ge blijkbaar meer weet over elektronische hulpmiddelen dan ongeveer de hele motorsportindustrie. ik zou u sterk aanraden om u eigen bedrijf op te richten dat competitiewagens met abs en esp aanbiedt, het lijkt me een gat in de markt als ik zo bezig hoor.

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ik vind het eigenlijk nogal ergerlijk dat gij blijkbaar beter mijn auto kent dan ikzelf, alsook dat ge blijkbaar meer weet over elektronische hulpmiddelen dan ongeveer de hele motorsportindustrie. ik zou u sterk aanraden om u eigen bedrijf op te richten dat competitiewagens met abs en esp aanbiedt, het lijkt me een gat in de markt als ik zo bezig hoor.

ik vind het eigenlijk nogal ergerlijk dat gij blijkbaar helemaal niks weet over abs maar toch denkt dat je in alle omstandigheden beter kan presteren dan dat systeem.

Ja, je kan ook perfect tot stilstand komen in sneeuw/op ijs zonder ABS maar nooit zo gecontroleerd en binnen dezelfde afstand. Terwijl dat laatste wel is wat jij beweert.

Ik pretendeer nergens meer te weten over elektronische hulpmiddelen dan de hele motorsportindustrie, wel dan jij en ik ben zeker niet alleen.

Over esp heb ik niks gezegd trouwens, das mits genoeg skills imo ietwat overbodig.

En ABS is verboden in de meeste (om niet te zeggen alle) motorsporttakken just so you know.

Gij zou u beter focussen op FWD rally wagens die dezelfde autos maar RWD er af sleuren en de mannen van Renault uitlachen omdat ze vroeger hun rally R5 turbo RWD gemaakt hebben, de dommerikken!

denkimi

Legacy Member
ik dacht dat abs alleen verboden was bij formule-wagens? wordt er eigenlijk vaak op een ondergesneeuwd circuit gereden?


[youtube]a5ENbD40P2I[/youtube]
let er vooral op hoe snel die dingen met gewone baan-banden en zonder abs stilstaan.

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ik dacht dat abs alleen verboden was bij formule-wagens? wordt er eigenlijk vaak op een ondergesneeuwd circuit gereden?

YouTube - Legends Boucles de Spa 2009
let er vooral op hoe snel die dingen met gewone baan-banden en zonder abs stilstaan.

voor zover ik weet wordt er nooit op sneeuw gereden op circuit, toch geen normale raceklasses.

En die mannen in dat filmpje rijden ook niet op ijs of sneeuw maar op zo van da waterig sneeuwpap, daar kan je altijd deftig op remmen, op sneeuw zelf veel minder want dat koekt samen en blijft in uw profiel zitten, die pap niet.

denkimi

Legacy Member
brechen zei:
waarom rijden die met baanbanden rally? lijkt mij ook wa raar

boucles de spa legend is geen normale rally maar een "historic regularity rally".

het is in theorie de bedoeling om zo dicht mogelijk bij een vooropgestelde gemiddelde snelheid te geraken, en niet om zo snel mogelijk te rijden. maar omdat een gemiddelde van 80km/u op bochtige wegen (in de sneeuw) niet haalbaar is is het uiteindelijk toch de snelste die wint.
3.C.4 Banden en wielen
De banden dienen conform de Belgische wegcode te zijn. De diepte van de insnijdingen moet minimum 1,6 mm bedragen.
Banden van het type « Racing » zijn uitdrukkelijk verboden. Controles worden gedurende het Evenement voorzien.

het grote voordeel daaraan is dat dat veel minder streng gereguleerd is als een gewone rally, vooral als het over papierwerk gaat.

serial zei:
voor zover ik weet wordt er nooit op sneeuw gereden op circuit, toch geen normale raceklasses.

En die mannen in dat filmpje rijden ook niet op ijs of sneeuw maar op zo van da waterig sneeuwpap, daar kan je altijd deftig op remmen, op sneeuw zelf veel minder want dat koekt samen en blijft in uw profiel zitten, die pap niet.
ah? kunt ge mij uitleggen hoe die sneeuw dan in waterige sneeuwpap zou veranderd zijn op een baan die die dag voor de eerste keer bereden is (behalve door een stuk of 10 veiligheidswagens) terwijl het al dagen aan het vriezen was en er niet gestrooid is?

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ah? kunt ge mij uitleggen hoe die sneeuw dan in waterige sneeuwpap zou veranderd zijn op een baan die die dag voor de eerste keer bereden is (behalve door een stuk of 10 veiligheidswagens) terwijl het al dagen aan het vriezen was en er niet gestrooid is?

doet ge er om of zijt ge echt achterlijk?

ge toont da filmpje en zegt dat ze deftig kunnen remmen.
ik zeg ja das normaal want ze moeten niet remmen op sneeuw maar op zo een waterachtige sneeuwpap.

Uw beste verweer is om dan te vragen hoe die pap er komt terwijl ge nergens op het filmpje ziet dat ze in de sneeuw zelf remmen?

Dat er eerst sneeuw moet liggen om tot die pap te komen doet niks aan het feit dat ze daar goed kunnen remmen omdat het niet op sneeuw is.

Mijn argument geldt dus nog steeds en gij zit nog steeds zonder + ge hebt u ferm belachelijk gemaakt door da filmpje te posten van remmen op van die pap en dan te vragen van "AH JA EN VANWAAR KOMT DIE PAP DAN SLIMMEKE" terwijl je ze niet ziet rijden op sneeuw zelf.

Zwaarste argumentatiefail die ik al meegemaakt heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan