Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

denkimi

Legacy Member
ik ben overtuigd van het nut van abs, zeker bij de doorsnee vrouw/chauffeur die gewoon de rem dichtstampt. maar zelfs op sneeuw of ijs met abs ga ik mijn rem niet dichtstampen want dan weet ge totaal niet waar ge uitkomt. ik rem liever zelf tegen de limiet aan en gebruik de abs als reserve voor mocht ik toch iets te hard remmen.

serial

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik vind dat serial zijn smoel moet toehouden!

Dat vind ik er van ze! Met uw ///M handschoentjes!

ge kon ook gewoon zeggen dat ik gelijk heb, das veel eleganter

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ik ben overtuigd van het nut van abs, zeker bij de doorsnee vrouw/chauffeur die gewoon de rem dichtstampt. maar zelfs op sneeuw of ijs met abs ga ik mijn rem niet dichtstampen want dan weet ge totaal niet waar ge uitkomt. ik rem liever zelf tegen de limiet aan en gebruik de abs als reserve voor mocht ik toch iets te hard remmen.

:wtf:

ComputerVISTA

Legacy Member
serial zei:
ge kon ook gewoon zeggen dat ik gelijk heb, das veel eleganter

Nah, als ik merk dat ik een discussie verlies dan begin ik mensen te beledigen, ik ben dan ook genen elegante mens! :D

Terror Factor

Legacy Member
Soundstorm zei:
Is niet omdat uw remweg korter is, dat ge beter geen abs hebt hé.

Als ge de keuze hebt tussen een kortere remweg, maar toch 1m tekort komen en in en ander zijn gat rijden. Of een langere remweg met ABS, maar de mogelijkheid om uit te wijken.

Ik zou het snel weten.


99% stampt gewoon op de rem hoor.
Idd, 99% doet da, en voor 99% van de mensen gaat abs ook een betere keuze zijn, ma 'k ben er van overtuigd dat ervaren mensen(lees: pro's) in veel gevallen korter gaan kunnen remmen zonder abs.

serial zei:
Deze reply telt ook op die van vista :p

Ik weet niet waar jullie rijden maar ge moet al door een serieuze hoop sneeuw rijden als je wil dat uw gelocked wiel genoeg sneeuw voor uw banden gaat ophopen ze...

Op hééél losse gravel zie ik het wel gebeuren dat uw wielen zich quasi ingraven door bruusk te remmen zonder abs, maar zeker niet op sneeuw zoals we die hier kennen.

Tmoet dan ook al een enorm dikke laag poedersneeuw zijn waar nog niemand over gereden is, en zelf dan zie ik dat uw wagen niet sneller afremmen dan met ABS. Toch niet om de reden die opgegeven is, eventueel wel als uw wagen serieus verlaagd is en uw bumper veel sneeuw vangt... :p

Kijk trouwens naar het eerste filmpje, das een dikke sneeuwpiste met een zware wagen met brede banden die geen ABS heeft. (die truck die aan hoge snelheid volop in de remmen gaat)

Ik zie die zijn gelockede banden helemaal niks van sneeuw ophopen die hem doet afremmen.



Ik zie geen verschil in rijstijl hoor, gewoon camerahoek.

2de filmpke klopt ook gewoon, reclame of niet.
Vanaf dat je zonder ABS 1 keer te hard remt begin je gewoon te glijden.

Met uw gecontroleerd remmen (dus heel geleidelijk aan veronderstel ik) zal uw remweg langer zijn dan met ABS en heb je nog steeds een groot risico op doorglijden. Tzou al serieus moeten lukken dat je in een noodsituatie van de eerste keer precies weet hoe hard je nog net mag remmen om niet door te glijden...

Pompend remmen moet je al zeker niet mee afkomen want das gewoon manueel abs spelen en dat kunt ge nooit zo nauwkeurig of snel als een doorsnee ABS systeem.
me gecontroleerd remmen bedoel ik remmen totdat je net niet slipt, en als je toch slipt, mindere met remmen/lossen en terug opnieuw beginnen. Ongeveer wat een abs doet dus, ja. Daarbij zei 'k ook da veel van de abs afhangt. Bij heel veel auto's grijpt da ding gewoon te snel in, als ge zelf remt kunt ge feller tot de limiet gaan.

Nu, in noodsituaties ben 'k wel akkoord da abs 99,9% van de gevallen beter gaat zijn dan de mens achter het stuur. Op enkele pro's na die hun hoofd koel kunnen houden dus:p

En ja, ge gaat idd wel me een redelijk laagje sneeuw moeten zitten. 'k zou zo van die testen eig graag zelf is uitproberen^^

ComputerVISTA

Legacy Member
serial zei:

Maar om er even vriendelijk op weer te komen: Vorige winter toen het serieus had gesneeuwd heb ik zitten spelen met pippoke zijn 190, mijn 300 en een golfje.

Het golfje had geen ABS en ik vond dat ik daar een stuk deftiger mee tot stilstand kon komen dan die 2 bakken met abs, en vermits dat ik gezegd wordt dat in sneeuw ABS nadelig KAN zijn ...

Tevens vind ik het ook een zeer akelig gevoel dat uw rempedaal bij het minst staat te beven.

Aja, ik heb het hier wel over oude ABS systemen zoals je wel kan zien aan het type auto's.

Soundstorm

Legacy Member
denkimi zei:
gij stampt altijd gewoon de rem volledig dicht en laat de abs het werk doen?
Ge duwt toch gewoon uw pedaal in om te remmen. Wilt ge zacht remmen, duwt ge niet zo diep. Moet het harder, duwt ge verder. Als dat blijkbaar te veel is van het goede, grijpt ABS in. Ideaal toch?

Een constant veranderend wegdek, daar kunt ge enorm moeilijk zelf mooi doseren. Op een glad circuit is dat wat anders. Maar op de openbare weg is dat onbegonnen werk. Als ge ABS hebt op uw wagen, gebruik hem, ge moet echt nie denken dat ge het beter kunt.

serial

Legacy Member
Terror Factor zei:
Idd, 99% doet da, en voor 99% van de mensen gaat abs ook een betere keuze zijn, ma 'k ben er van overtuigd dat ervaren mensen(lees: pro's) in veel gevallen korter gaan kunnen remmen zonder abs.

Tuurlijk da, in het droge en als het vochtig/nat ligt. Op sneeuw en ijs ben ik er zeker van dat niemand beter kan remmen dan ABS.
Tenzij ze precies weten wanneer ze grip verliezen en dan 20 keer per seconde kunnen pompen.

Terror Factor zei:
me gecontroleerd remmen bedoel ik remmen totdat je net niet slipt, en als je toch slipt, mindere met remmen/lossen en terug opnieuw beginnen. Ongeveer wat een abs doet dus, ja. Daarbij zei 'k ook da veel van de abs afhangt. Bij heel veel auto's grijpt da ding gewoon te snel in, als ge zelf remt kunt ge feller tot de limiet gaan.

Je kan op sneeuw en ijs nooit zo precies als de abs weten wanneer je grip verliest en er dan even snel en even effectief op reageren.

Als het nat ligt en zeker als het droog is ben ik dan wel weer quasi zeker dat je zonder abs te gebruiken sneller stilstaat dan wanneer je je rem bruusk intrapt en abs aanschiet.

Terror Factor zei:
Nu, in noodsituaties ben 'k wel akkoord da abs 99,9% van de gevallen beter gaat zijn dan de mens achter het stuur. Op enkele pro's na die hun hoofd koel kunnen houden dus:p

Het gaat niet om het hoofd koel houden maar om de skills te hebben om beter te zijn dan uw abs op sneeuw/ijs. Das menselijk gezien gewoon niet te doen.
Ik zeg wel nadrukkelijk dat ik het heb over sneeuw/ijs want daar gaat de discussie toch over, niet over abs vs geen abs in het algemeen.

Terror Factor zei:
En ja, ge gaat idd wel me een redelijk laagje sneeuw moeten zitten. 'k zou zo van die testen eig graag zelf is uitproberen^^

Stukje van die truck toch gezien waar die volop in de remmen gaat aan deftige snelheid? Meer sneeuw dan dat gaan we hier nooit zien op de openbare weg denk ik. En toch was het niet hebben van ABS slechter dan omgekeerd in die situatie.


denkimi zei:
gij stampt altijd gewoon de rem volledig dicht en laat de abs het werk doen?

altijd =/= noodsituatie :ironic:

en op ijs/sneeuw zou ik u het graag beter zien doen dan dezelfde wagen met abs of met abs te gebruiken als het er al op zit

gij zijt zeker iemand die zeker liever 001101011001 intypt in een cmd achtig venster ipv een browser te gebruiken?

ComputerVISTA

Legacy Member
serial zei:
gij zijt zeker iemand die zeker liever 001101011001 intypt in een cmd achtig venster ipv een browser te gebruiken?

Eens ge dat gewend zijt (werken in een CLI) gaat dat dus een stuk rapper, zeker bij instellen van bepaalde type routers :unsure:

Dit even terzijde enzo :unsure:

serial

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Eens ge dat gewend zijt (werken in een CLI) gaat dat dus een stuk rapper, zeker bij instellen van bepaalde type routers :unsure:

Dit even terzijde enzo :unsure:

dus gij hebt uw bericht nu ingetypt als allemaal nullekes en eentjes en das makkelijker? :p

dus dit is ongeveer wat je nu ziet als je dit forum leest veronderstel ik:

160906_large.jpeg


:p

denkimi

Legacy Member
Soundstorm zei:
Ge duwt toch gewoon uw pedaal in om te remmen. Wilt ge zacht remmen, duwt ge niet zo diep. Moet het harder, duwt ge verder. Als dat blijkbaar te veel is van het goede, grijpt ABS in. Ideaal toch?

Een constant veranderend wegdek, daar kunt ge enorm moeilijk zelf mooi doseren. Op een glad circuit is dat wat anders. Maar op de openbare weg is dat onbegonnen werk. Als ge ABS hebt op uw wagen, gebruik hem, ge moet echt nie denken dat ge het beter kunt.
ik denk dat niet, ik weet dat.

op sneeuw is het natuurlijk moeilijker om te testen, maar in het droge sta ik sneller stil als zo hard mogelijk rem zonder abs dan als ik gewoon de rem dichtstamp en de abs in gang laat schieten.
als ik natuurlijk op een gladde plek kom dan ben ik blij dat de abs zorgt dat de wielen sneller gelost worden, maar ik ga zelf proberen minder hard te duwen zodat de abs terug uitschakelt.

ComputerVISTA

Legacy Member
serial zei:
dus gij hebt uw bericht nu ingetypt als allemaal nullekes en eentjes en das makkelijker? :p

dus dit is ongeveer wat je nu ziet als je dit forum leest veronderstel ik:

160906_large.jpeg


:p

Shoon tetten! :love:

Ja en ik kan ook kogels ontwijken in slowmotion enzo :unsure:

Nee CLI werken zijn geen ééntjes en nullekes hé :p

serial

Legacy Member
denkimi zei:
ik denk dat niet, ik weet dat.

op sneeuw is het natuurlijk moeilijker om te testen, maar in het droge sta ik sneller stil als zo hard mogelijk rem zonder abs dan als ik gewoon de rem dichtstamp en de abs in gang laat schieten.
als ik natuurlijk op een gladde plek kom dan ben ik blij dat de abs zorgt dat de wielen sneller gelost worden, maar ik ga zelf proberen minder hard te duwen zodat de abs terug uitschakelt.

Ja zeg, leer lezen eh, discussie gaat over abs of niet op de sneeuw of op ijs

denkimi

Legacy Member
serial zei:
Ja zeg, leer lezen eh, discussie gaat over abs of niet op de sneeuw of op ijs

op het droge sneller stilstaan zonder de abs te gebruiken moet ge extrapoleren naar sneeuw of ijs.

op sneeuw of ijs sta ik sneller stil als ik de abs niet gebruik dan wanneer ik hem wel gebruik. alleen moet het rempedaal zodanig zacht behandeld worden dat het zeer moeilijk is niet te ver te stampen als de auto zo snel gaat glijden.

Terror Factor

Legacy Member
serial zei:
Tuurlijk da, in het droge en als het vochtig/nat ligt. Op sneeuw en ijs ben ik er zeker van dat niemand beter kan remmen dan ABS.
Tenzij ze precies weten wanneer ze grip verliezen en dan 20 keer per seconde kunnen pompen.



Je kan op sneeuw en ijs nooit zo precies als de abs weten wanneer je grip verliest en er dan even snel en even effectief op reageren.

Als het nat ligt en zeker als het droog is ben ik dan wel weer quasi zeker dat je zonder abs te gebruiken sneller stilstaat dan wanneer je je rem bruusk intrapt en abs aanschiet.



Het gaat niet om het hoofd koel houden maar om de skills te hebben om beter te zijn dan uw abs op sneeuw/ijs. Das menselijk gezien gewoon niet te doen.
Ik zeg wel nadrukkelijk dat ik het heb over sneeuw/ijs want daar gaat de discussie toch over, niet over abs vs geen abs in het algemeen.



Stukje van die truck toch gezien waar die volop in de remmen gaat aan deftige snelheid? Meer sneeuw dan dat gaan we hier nooit zien op de openbare weg denk ik. En toch was het niet hebben van ABS slechter dan omgekeerd in die situatie.
'k heb het stukje van de truck speciaal nog eens opnieuw bekeken, ma om eerlijk te zijn is da wel ni echt de goede sneeuw. Da ziet er helemaal ni dik uit, en da lijkt me ook maar heel flauwe, losse boel te zijn(da p(l)akt ni mooi same als het opeen gedrukt wordt).

'k zou het graag eens zien bij "goeie" sneeuw. Zien of het extra effect van de sneeuw > niet blokkeren van de wielen.

serial

Legacy Member
denkimi zei:
op het droge sneller stilstaan zonder de abs te gebruiken moet ge extrapoleren naar sneeuw of ijs.

op sneeuw of ijs sta ik sneller stil als ik de abs niet gebruik dan wanneer ik hem wel gebruik. alleen moet het rempedaal zodanig zacht behandeld worden dat het zeer moeilijk is niet te ver te stampen als de auto zo snel gaat glijden.

Wut :eek:

Op het droge sneller stilstaan zonder abs te gebruiken (akkoord) doortrekken naar sneeuw of ijs?? :wtf:

Wel dan hebde een ABS die niet werkt of niet fatsoenlijk meer werkt want das je reinste onzin.

Op ijs remmen zonder de abs te gebruiken (in werking te laten schieten) is al quasi onmogelijk of het is geen ijs waar je oprijdt.
Ofwel rem je niet en laat je je gewoon uitbollen.

Op sneeuw is het nog te doen maar je moet zo zacht remmen dat uw remweg door uw eigen toedoen enorm veel langer wordt en abs sowieso beter uitkomt.

Nuja soit, ik weet van wie de onnozelste beweringen weer komen dus hoef ik me er minder in druk te maken. Kwas al verschoten dat je niet afkwam met "fwd remt beter op ijs dan rwd" of iets dergelijk.

Soundstorm

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
ESP is voor homo's!
Als zelf schakelen al te veel gevraagd is voor u. Wat is gecontroleerd remmen dan ;)
denkimi zei:
op het droge sneller stilstaan zonder de abs te gebruiken moet ge extrapoleren naar sneeuw of ijs.
Skills kunt ge nie extrapoleren ;)
op sneeuw of ijs sta ik sneller stil als ik de abs niet gebruik dan wanneer ik hem wel gebruik. alleen moet het rempedaal zodanig zacht behandeld worden dat het zeer moeilijk is niet te ver te stampen als de auto zo snel gaat glijden.
Ge vergeet wel dat ABS elk wiel ( bij oudere wagens is de achteras wel samen) kan 'ontremmen'. Wat gij zelf doet, is alles of niks, op alle wielen. Ge gaat dus altijd de maximale remkracht van het wiel met het minste grip gebruiken. Uw remkracht is dus minder.
En als gij zegt dat gij kunt remmen zonder dat uw ABS ingrijpt, en daarmee sneller kunt remmen dan met ABS, kunt ge uzelf nu toch nie geloven? Vanaf ABS ingrijpt zit ge net over uw maximale remkracht. Als ABS niet ingrijpt, zit ge er nog steeds onder.
Terror Factor zei:
'k zou het graag eens zien bij "goeie" sneeuw. Zien of het extra effect van de sneeuw > niet blokkeren van de wielen.
Op de openbare weg ligt altijd van die ideale sneeuw? Allé ja, het kan wel, maar ook hier geldt die regel van 99% ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan