Archief - filmpjes - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NA_T

Legacy Member
Pff oliespoor.. Zo zie je ook maar dat die vangrails levensgevaarlijk zijn voor motorijders.. Dichtmaken tot op de grond moeten ze doen!

Dracones

Legacy Member
Daarom dat ik ook nooit met moto zal rijden,vind het veel te gevaarlijk zo 2 wielen minder :-/

Is da in aalst al niet? aan de autostrade zo vangrails die volledig toe zijn tot beneden?

Soundstorm

Legacy Member
ABS werkt precies wel goe :p

Hij was al aan het remmen hoor. Of toch al van de gas gegaan, aangezien er wegenwerken zijn. Zijn aandachtsniveau was dus al een pak hoger.

Kenneth124

Legacy Member
Ik had er los opgezeten, ge zag wel dat het verkeer aan het vertragen was maar damn die voorligger stond zo rap stil :O

GaMe®

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
noodstop 20120619.avi.avi.avi - YouTube

Hoeveel van jullie hadden dit zien aankomen? Ik alvast niet, ik had er los opgezeten.

Damn, full screen bekeken en had me zelfs verschoten bij die noodstop. Wat moet dat in het echt niet zijn dan. Gelukkig reed er geen personenwagen tussen en kon hij nog net uitwijken, want anders waren er doden gevallen.

Edit: nog eens bekeken en dat is echt wel een ongelofelijk goede reactie van die truckchauffeur. Hij remde nochtans meteen, maar door zijn zware vracht geraakt hij niet op tijd gestopt en draait dan richting pechstrook. Wordt daar misschien op getraind bij de opleiding tot truckchauffeur?

Black

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
noodstop 20120619.avi.avi.avi - YouTube

Hoeveel van jullie hadden dit zien aankomen? Ik alvast niet, ik had er los opgezeten.

Nut van ff 4 pinkers opzetten voor ge bruusk moet stoppen is bij deze bewezen...

Ik had er ook los opgereden, maar er zijn wegenwerken en nergens wordt er aangegeven dat de baan versmalt of wat dan ook, typisch België. Signalisatie een dikke nul in dit land.

realstiner

Legacy Member
Black zei:
Nut van ff 4 pinkers opzetten voor ge bruusk moet stoppen is bij deze bewezen...

Ik had er ook los opgereden, maar er zijn wegenwerken en nergens wordt er aangegeven dat de baan versmalt of wat dan ook, typisch België. Signalisatie een dikke nul in dit land.


idd, sommige signalisatie is zo onduidelijk en veroorzaakt verwarring waardoor er files ontstaan of erger, zware ongelukken. Wel een zotte move van die chauffeur!

ComputerVISTA

Legacy Member
Op het camiongebeuren aansluitend: Wie vindt er hier allemaal dat camions in de pikken donker regelmatig veel te slecht verlicht zijn? Achteraan bedoel ik dan hé!

Ik heb al een paar keer gehad dat ik echt maar just op't laatste zag dat er iets voor me reed, zo'n grote 40 tonner met 2 miniscule en dan meestal nog vuile achterlichtjes.

MeRCeNaRy

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Op het camiongebeuren aansluitend: Wie vindt er hier allemaal dat camions in de pikken donker regelmatig veel te slecht verlicht zijn? Achteraan bedoel ik dan hé!

Ik heb al een paar keer gehad dat ik echt maar just op't laatste zag dat er iets voor me reed, zo'n grote 40 tonner met 2 miniscule en dan meestal nog vuile achterlichtjes.

Feit

BlueSkyraider

Legacy Member
Black zei:
Nut van ff 4 pinkers opzetten voor ge bruusk moet stoppen is bij deze bewezen...

Ik had er ook los opgereden, maar er zijn wegenwerken en nergens wordt er aangegeven dat de baan versmalt of wat dan ook, typisch België. Signalisatie een dikke nul in dit land.

ComputerVISTA zei:
noodstop 20120619.avi.avi.avi - YouTube

Hoeveel van jullie hadden dit zien aankomen? Ik alvast niet, ik had er los opgezeten.

Mooi voorbeeldfilmpje waarom ik hard voorstander ben voor een filewaarschuwingssysteem zoals in Frankrijk.
Een paar honderd meter (of 1 kilometer) voor de staart van een file een opvallende camionet met lichtkrant (Bouchon! attention! Bouchon!)
Ge weet dat dat geen vals alarm is en dan gaat ge alsnog extra afstand houden op tijd u 4 pinkers aanzetten enz...
Hier in België met hun "dynamische" borden die altijd uren te laat aan en uit gaan, ommenduur besteed ge er amper nog aandacht aan. :ironic:

Boterkoek

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Op het camiongebeuren aansluitend: Wie vindt er hier allemaal dat camions in de pikken donker regelmatig veel te slecht verlicht zijn? Achteraan bedoel ik dan hé!

Ik heb al een paar keer gehad dat ik echt maar just op't laatste zag dat er iets voor me reed, zo'n grote 40 tonner met 2 miniscule en dan meestal nog vuile achterlichtjes.

Nog nooit meegemaakt, misschien ligt het wel aan jouw lampe?

GaMe®

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Op het camiongebeuren aansluitend: Wie vindt er hier allemaal dat camions in de pikken donker regelmatig veel te slecht verlicht zijn? Achteraan bedoel ik dan hé!

Ik heb al een paar keer gehad dat ik echt maar just op't laatste zag dat er iets voor me reed, zo'n grote 40 tonner met 2 miniscule en dan meestal nog vuile achterlichtjes.

Inderdaad. Soms heb je camions met overdreven zwakke achterlichtjes. :/

's Nachts een keer zelfs eentje op de E40 gezien waarvan de lichten helemaal niet werkten. Iedereen die passeerde de 4 pinkers opzetten en hij had het nog niet door.

AhReNd

Legacy Member
Ge kon wel al zien aan die beemer links dat er file was, want die ging ook in de remmen. Beetje logisch inzicht dan, maar hoe dan ook chapeau voor de reactie!

Edit: [youtube]JEj4dtepnDE&[/youtube]
sorry, maar op 0:31 moest ik lachen :rofl:
Wat zou daar gevallen zijn in de cabine? :D

Caracalla

Legacy Member
Holy crap! Schi-te-rende reactie. Die camion voor hem stond plots gewoon STIL.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan