Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
en wtf was da gepiep telkens em doorgaf :wtf:

Afstelling die niet 100% is denk ik. En hoogstwaarschijnlijk is die riem te strak aangespannen, dat verklaart dat irritant geluid (wat naar mijn mening totaal niet past bij die wagen maar soit). Je zet er in ieder geval wel menig auto mee te kakken aan de lichten denk ik! :lol:

serial

Legacy Member
VinceFeet zei:
Afstelling die niet 100% is denk ik. En hoogstwaarschijnlijk is die riem te strak aangespannen, dat verklaart dat irritant geluid (wat naar mijn mening totaal niet past bij die wagen maar soit). Je zet er in ieder geval wel menig auto mee te kakken aan de lichten denk ik! :lol:

Afstelling van wat?

Dacht eerst dat het de supercharger was maar da geluid begint precies iets te vroeg om van de supercharger (alleen) te komen...

Kzou wel nie weten wat die riem met dat geluid te maken heeft eerlijk gezegd?

Dirkxke

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
das wel de max , maar inderdaad zuinig kan da nie zijn :p

en wtf was da gepiep telkens em doorgaf :wtf:


de supercharger, nog nooit een mini S horen doortrekken? die doen dat ook maar dan op een andere toon.

VinceFeet

Legacy Member
serial zei:
Afstelling van wat?

Dacht eerst dat het de supercharger was maar da geluid begint precies iets te vroeg om van de supercharger (alleen) te komen...

Kzou wel nie weten wat die riem met dat geluid te maken heeft eerlijk gezegd?

Ik heb mij ooit laten vertellen door een Camaro-eigenaar dat je altijd zo'n zwiepend geluid hebt op stationair wanneer die blowerbelt te hard aangespannen staat. Ik ken quasi geen ruk van wagens dus ik zeg niet dat hij gelijk had hé.

Dat 'Whiiiiiiiiiiiiiiii' geluid is volgens mij een gevolg van het feit dat de drie luchtkleppen van die Air scoop slecht afgesteld zijn (of gewoon veel te laat open gaan staan). Nogmaals, dat is wat ik denk en daar moet je niet te veel geloofwaardigheid aan hechten als het om auto's gaat. :p

O-platen onder die wagen vlammen en je mag er zelfs mee op de Belgische wegen scheuren! Van tankstation naar tankstation scheuren maar toch...

VinceFeet

Legacy Member
Coolguy zei:
Elke zware compressor maakt zo een fluitend geluid als ge doorgeeft.

Ja maar dit vind ik nu ook wel niet 100% normaal klinken. Klinkt alsof er een kalf geslacht wordt ofzo...

serial

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik heb mij ooit laten vertellen door een Camaro-eigenaar dat je altijd zo'n zwiepend geluid hebt op stationair wanneer die blowerbelt te hard aangespannen staat. Ik ken quasi geen ruk van wagens dus ik zeg niet dat hij gelijk had hé.

O-platen onder die wagen vlammen en je mag er zelfs mee op de Belgische wegen scheuren! Van tankstation naar tankstation scheuren maar toch...

Kan zijn hoor, had gewoon nog niks gelijkaardigs gehoord ;)

VinceFeet zei:
Dat 'Whiiiiiiiiiiiiiiii' geluid is volgens mij een gevolg van het feit dat de drie luchtkleppen van die Air scoop slecht afgesteld zijn (of gewoon veel te laat open gaan staan).

Denk wel niet dat dit klopt aangezien da ook op lage snelheden is waar de lucht zo snel niet langs die kleppen stroomt om zo een opvallend geluid te creeren ;)

Soundstorm

Legacy Member
Recht gesneden tandwielen kunne da geluid idd ook maken, geen idee hoe da komt, maar het is zo :p
Bij een supercharger is het vooral de riem die zo veel lawaai maakt, de tandwielen helpen ook wat.

En VinceFeet, tis goe da ge toegeeft da ge er nie veel van kent :p Die gaskleppen gaan zeker geen lawaai maken aangezien de motor niet in toeren gaat gaan als ze niet ver genoeg open staan.
En een benzinemotor fluit zowieso altijd wel een beetje in relantie, bij zwaardere motoren wordt da wel overstemd door de uitlaat. Bij deze is het wel de riem die wa hard aangespannen is, wat wel nodig is, want die SC is niet echt een klein dingetje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan