Archief - filmpjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JCviggen

Legacy Member
k heb er nog ene van buitenaf, eens gemaakt toen ik de supersprint uitlaat er net onder had zitten (had eerst een remus)

http://users.pandora.be/JCviggen/driveby.avi

t zal nu op 300-305 pk zitten. Ik heb problemen met de wastegate en boost control van de grotere T3/T04B turbo. Als ik ze opgelost heb zal het 340-350 zijn en dat is genoeg. Dan nog een limit slip diff in m'n versnellingsbak om het beter op straat te krijgen.

[Az3r]

Legacy Member
JCviggen zei:
k heb er nog ene van buitenaf, eens gemaakt toen ik de supersprint uitlaat er net onder had zitten (had eerst een remus)

http://users.pandora.be/JCviggen/driveby.avi

t zal nu op 300-305 pk zitten. Ik heb problemen met de wastegate en boost control van de grotere T3/T04B turbo. Als ik ze opgelost heb zal het 340-350 zijn en dat is genoeg. Dan nog een limit slip diff in m'n versnellingsbak om het beter op straat te krijgen.

nice movie

krijg uwe site nie open :sad:
"De pagina kan niet worden weergegeven."

gaat ge naar de m&g in st. niklaas met de 850?

Anoniem04

Legacy Member
JCviggen zei:
k heb er nog ene van buitenaf, eens gemaakt toen ik de supersprint uitlaat er net onder had zitten (had eerst een remus)

http://users.pandora.be/JCviggen/driveby.avi

t zal nu op 300-305 pk zitten. Ik heb problemen met de wastegate en boost control van de grotere T3/T04B turbo. Als ik ze opgelost heb zal het 340-350 zijn en dat is genoeg. Dan nog een limit slip diff in m'n versnellingsbak om het beter op straat te krijgen.

Maakt een proper geluidje !

JCviggen

Legacy Member
[Az3r];8286163 zei:
nice movie

krijg uwe site nie open :sad:
"De pagina kan niet worden weergegeven."

gaat ge naar de m&g in st. niklaas met de 850?


Klopt, site is al efkes uit de lucht en ik moet nog eens rondkijken naar ander hosting, zal er ooit wel es van komen. Denk niet dat ik naar St. Niklaas ga, beetje ver van hier....

Soundstorm

Legacy Member
[Az3r];8285266 zei:
hier een bmw 320 stw van Rolf van Os die serieus hoog in de toeren gaat, en snel is...

http://www.supercarchallenge.nl/dscplayer.php?vidID=17&q=hi&portal=1
Om zot van te worden als al die mechaniek zo een lawaai aan het maken is. Hoe kunde da zo lang vol houden. Die moeten dan toch wel doof zijn in da frequentiegebied.
JCviggen zei:
Hier nog efkes een filmpje voor de sound met venster open :)
http://users.pandora.be/JCviggen/nightfun.avi
Is da zo enorme lag? Of geeft ge pas later vol gas?

En een LSD lijkt mij idd een goede keuze bij fwd met zoveel pk's.

distinct

Legacy Member
Soundstorm zei:
Om zot van te worden als al die mechaniek zo een lawaai aan het maken is. Hoe kunde da zo lang vol houden. Die moeten dan toch wel doof zijn in da frequentiegebied.

Is da zo enorme lag? Of geeft ge pas later vol gas?

En een LSD lijkt mij idd een goede keuze bij fwd met zoveel pk's.
oordopjes? :unsure:
nuja. weet niet hoe het komt. maar tijdens een onboard filmpje van een andere 320 was dat juist hetzelfde geluid. en het was nochtans niet dezelfde auto. dus tzal wel eigen zijn aan die wagens zeker :p

Soundstorm

Legacy Member
distinct zei:
oordopjes? :unsure:
nuja. weet niet hoe het komt. maar tijdens een onboard filmpje van een andere 320 was dat juist hetzelfde geluid. en het was nochtans niet dezelfde auto. dus tzal wel eigen zijn aan die wagens zeker :p
Dat is het diff (of versnellingsbak) die zo een lawaai maakt. Aangezien alle demping weg is in die auto, en het diff zelf wat strakker is dan een dagdagelijkse versie, maakt da zo een lawaai.
Maar da wil nog altijd nie zeggen da ik er tegen zou kunnen :p Zo luid jong, en zelfs met oordopjes.

distinct

Legacy Member
denk dan nog eerder de versnellingsbak dan het differentieel, khoor geen verschil in geluid tijdens bochten. een helm dempt al redelijk, + oordopjes. tzal wel wat gewoner zijn van geluid zeker :p khoop het toch :unsure:

Soundstorm

Legacy Member
De buitenste tandwielen blijven even snel draaien in een bocht hoor. Juist binnein gaat da dan wa rondekes draaien. Maar het kan natuurlijk ook het eindtandwiel van de versnellingsbak zijn.
En da geluid zulde wel gewoon worden ook, maar het blijft luid!

distinct

Legacy Member
Soundstorm zei:
De buitenste tandwielen blijven even snel draaien in een bocht hoor. Juist binnein gaat da dan wa rondekes draaien. Maar het kan natuurlijk ook het eindtandwiel van de versnellingsbak zijn.
En da geluid zulde wel gewoon worden ook, maar het blijft luid!
k'weet ook de werking van een differentieel hoor ;)

Soundstorm

Legacy Member
distinct zei:
k'weet ook de werking van een differentieel hoor ;)
Waarom zegde dan da het geluid anders moet zijn in de bochten? :p
Het zou eigenlijk nog meer lawaai moeten maken in de bochten.

distinct

Legacy Member
Soundstorm zei:
Waarom zegde dan da het geluid anders moet zijn in de bochten? :p
Het zou eigenlijk nog meer lawaai moeten maken in de bochten.
zei ik meer of minder? nee. :p kzei anders. (kon nie op de naam komen van de tandwielen) planeetwielen en zonnewielen dus en pignon as etc

Asserti

Legacy Member
is het niet omdat de tandwielen van de versnellingsbak recht staan ipv schuin? (noob speaking)

distinct

Legacy Member
zou in principe wel kunnen ja. maar kweet niet waarom ze dat nog zouden gebruiken in een moderne wagen. rechte tanden zijn toch al een heel eind geleden, tenzij voor de achteruit versnelling dan :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan