Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j3T

Legacy Member
koebeest zei:
Hoe weet je juist welke RAM je nodig hebt voor je moto?

Qua schroefdraad van het spiegelgat voor die bol? Is normaal gezien bij elke motor M10 x 1.25 (metric fine), met uitzondering van Yamaha. Verder zijn er ook nog universele klemmen, bollen die in uw kroonplaat passen, bollen met schroefdraad die in uw risers passen (indien van toepassing) etc.
Verder is dat allemaal universeel, die bollen en verbindingsstukken passen allemaal in elkaar. Enkel de cradles zijn specifiek natuurlijk zoals voor GPS, maar Garmin bijvoorbeeld levert standaard een RAM mee.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Bellerophon zei:
Hopelijk volgende week terug met de moto op pad.

Gaat het volgende week stoppen met vriezen ? Zoja, dan ben ik ook terug op pad... ben die 3 uur heen en terug naar het werk niet meer gewend...

beemer036

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Gaat het volgende week stoppen met vriezen ? Zoja, dan ben ik ook terug op pad... ben die 3 uur heen en terug naar het werk niet meer gewend...

Ze spreken al terug van 10 graden voor volgende week... ;)

gumball4000

Legacy Member
Eindelijk beter weer in zicht :p

Manne, kheb jullie mening nodig! :p
Ik twijfel tussen een Hurric SP of een Hurric Supersport als uitlaat. Qua geluid zijn ze ongeveer hetzelfde, maar het uiterlijk is helemaal anders. Het zou voor op een cbf600 pc38 zijn (lang model uitlaat).


Hurric SP (dit is volgens mij een kort model)
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.auspuff-testberichte.de/honda/cbf600-junghaenel-hurricsup070511/Bike.jpg

Denk dat dit een lang model is, maar dan op een cbr600
http://www.youtube.com/watch?v=jGgQxtBRWxg

Hurric Supersport:

Meine CBF600, (DerAlex)

(scrollen naar het midden van de pagina)

En de Db-killer zou er voor beide uitlaten uitgaan (uiteraard altijd onder het zadel houden, moest de politie iets zeggen)

Bellerophon

Legacy Member
Zonet toch een uurtje met de GS gereden. t Was oppassen geblazen maar deed wel deugd!

ATI

Legacy Member
Gumball volledige lijn steken ?laten steken?Wat ga dat ni kosten?

Ik zou gewoon bij motodsport een yoshimura demper bestellen 10pk bij en voor 250€ heb je ne stainless steel 350€ Carbon of titanium.

Mikkel

Legacy Member
Net ook een uurtje gaan rijden, efkes mn kop legen ;)
De koude zit wel tot in mn botten...

gumball4000

Legacy Member
Ow nee is geen volledige lijn hoor, is enkel de demper :)

En uitlaat kost bij louis.de 254eur (+7eur transport).
Dacht vroeger misschien die sp engineering te kopen (geen goedgekeurde uitlaat), maar kost evenveel met transport als deze, met keuring..

ATI

Legacy Member
Ah zo das ne goeie prijs,want soms zie je nogal prijzen van 500€ voor ne demper.

Robust²

Legacy Member
10pk bij met een slip-on? Blijf maar dromen, daar ga je enkel geraken met een andere lijn + remap/gasnaalden+sproeiers en dan spreken we over een ander soort budget.

Ik vind geen van beiden écht mooi (te klein/smal), maar dan toch nog liever die Supersport

Robust²

Legacy Member
Degene die daar effectief cijfers van hebben zijn meestal degene die een motor ook laten remappen. Dan kan je natuurlijk redelijk wat winst zien omdat er stock al winst uit te halen viel. Met een gewone slip-on zonder iets bij mag je blij zijn met 2-3 pk denk ik. :) Nuja, meeste mensen doen dat ook voor geluid/looks, niet voor kracht.

Pas wel op met invoertaksen ATI als je vanuit de VS koopt, kan makkelijk nog 1/3 bijkomen.

gumball4000

Legacy Member
Ze hebben alleen dempers voor supersport modellen zoals de CBR :(
Maar voor meer kracht doe ik het nog ni :).

gumball4000

Legacy Member
Ze hebben alleen dempers voor supersport modellen zoals de CBR :(
Maar voor meer kracht doe ik het nog ni :).

ATI

Legacy Member
Ja das waar ik zou het voor looks en geluid doen,maar grootste reden bij mij is miniscuul gaatje (doorgeroest)

Ok bedankt voor tip Robust!!!

Robust²

Legacy Member
Als je online koopt, kijk dan vooral naar UK of DE. Meestal heb je daar ook veel keus en dan zit je niet met taksen :)

Ik dacht dat jij al een Yoshi had ATI? Is er daar een gaatje in geroest? (zou niet mogen voor zo'n uitlaat vind ik)

ATI

Legacy Member
Ok bedankt.

Nee ik zit nog met orginele uitlaat en daar is aan de onderkant klein gaatje geroest,maarja wat zou je willen die is 11j oud.

Ik ga nog ne Yoshi bestellen ,maar zal is bij den duits ofzo zoeken.Ik ging normaal die demper al geplaatst hebben ,maar had onverwachtse barst in mijn KTM mountainbike (carbon) en dat moest eerst gemaakt worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan