Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Er zijn een stuk of 4-5 bandengarages in het Gentse die ook motorbanden doen, eens eventjes naar een paar bellen he :)

Lexx

Legacy Member
Olielek gevonden en opgelost (hoop ik, weet nog niet of het heeft geholpen :p)

Keerring bij het voorste tandwiel zou vuil geweest zijn.. heb hem dan maar vervangen. Ineens ook mijn kettinggeleider veranderd en een nieuwe flashy oranje gestoken :D

Nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen om mijn frame-protections oranje te spuiten? Ik weet alleen niet of het 'zin' gaat hebben :

http://www.ktm-shop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5b84d6d9be38426df130c3fe17f993f9/2/7/27022.jpg

Ook aan de andere kant hangt zo'n plastic stuk da ik zou kunnen spuiten in oranje. Met het supermotard rijden gaat da geen problemen geven. Mijn vraag is dan :

Als ik terug wat zou gaan crossen/enduro rijden en ik heb mijn botten aan en ik schuur daarlangs, gaat die verf dan niet gewoon 'wegkrassen'? Alé ja, er hangt daar niet zomaar frame protection op natuurlijk, het is gemaakt omdat je anders met je botten/whatsoever tegen het frame zou schuren :p

(al zou ik da in't oranje wel een stuk schoner vinden :drool:)

Katoom

Legacy Member
Ge kunt beter oranje frame protectoren kopen ipv geld te steken in spuitbussen en schuurmatjes. Na 1 rit zit ge daar toch door.

skully25

Legacy Member
gaat direct weer afbladeren bij de minste wrijving want spuitbusverf houdt niet op diene PE plastic...

nieuw kosten die frameguards miss 20 of 25 euro, jammergenoeg maken ze die voor uwe moto nie int oranje, toch nie bij KTM zelf. kunt miss keer zien bij polisport, acerbis of racetech of ze die maken int oranje.

Lexx

Legacy Member
Wat bedoelt ge met spuitbusverf?

Ik weet dat we hier thuis zo'n speciaal 'verfspuitmachine' hebben liggen voor vanalles en nog wat. Dus ook om de muren enzo te verven zeg maar (of weet ik veel voor wat dat nog allemaal gebruikt wordt'. Misschien dat het met zoiets wel zou lukken?

Of is dat gewoon een no-go? :p

Lexx

Legacy Member
Dan zal ik het maar gewoon laten zeker.. jammere zaak :(

Da 'rap' spuiten zou ik nog wel doen, al het materiaal ligt hier buiten de verf. Maar om ineens 2 nieuwe stukken te gaan kopen is weggegooid geld als die van mij nog in orde zijn (die verf zou ik later nog kunnen gebruiken).

Dan zal het volgende maar een oranje ketting/tandwiel zijn (voor sm) als die van mij versleten is :p

Katoom

Legacy Member
Misschien is oranje griptape nog een alternatief :)

Probleem is, als ge dat gaat spuiten dan ziet het er na 1 rit al niet meer uit. Zeker als ge dat 'rap' gaat spuiten. Spuitwerk vraagt voorbereiding om het lang deftig te houden.

Lexx

Legacy Member
Da zou ook kunnen werken.. Het is gewoon dat ik zo iemand ben die alle puntjes op de i wil hebben. Al die kleine details maken het voor mij juist 'af' :p

skully25

Legacy Member
blaze oranje komt misschien in de buurt maar tzal niet hetzelfde zijn, en de vraag is dan nog als het blijft hangen als ge er constant met een bot zit tegen de schuren.

zelfs de griptape die aan het frame van mijne 250 hangt is na 2 keer rijden al doorgewreven op sommige plaatsen, en da gaat dan nog over tape...

Robust²

Legacy Member
Idd, ik betwijfel of plasti dip het uithoudt tegen de wrijving van je botten.

Xiao

Legacy Member
Als ge er al aan kunt geraken. Ik zou mijn helm in het blaze orange willen zetten, maar vind nergens een bus op voorraad (tegen een deftige prijs).

Lexx

Legacy Member
Maar ik ga in de zomer vooral SM rijden (als het droog is + veel stof is da ook alweer kloten met de luchtfilter, maarja)..

Ik ga natuurlijk geen crossbotten aandoen als ik zo ga rijden (heb van die 'botten' die tot net boven de enkels komen).
Mijn ma heeft hier trouwens de schuifdeuren blijkbaar met iets speciaal gespoten en daar is ook nog niets van afgebladerd of iets in die aard (ookal wordt dat ding hier meerdere keren per dag open en dichtgeschoven)

Robust²

Legacy Member
Ik zit zelfs door de poederlak op mijn heelplates, van er tegen te zitten met m'n botten (en de enkels/hiel van m'n botten hebben dus ook een zilvere schijn). Tenzij je je voeten vreemd plaatst, ga je daar sowieso binnen de kortste keren doorzitten.

skully25

Legacy Member
LeXx zei:
Ik ga natuurlijk geen crossbotten aandoen als ik zo ga rijden (heb van die 'botten' die tot net boven de enkels komen).

waarom nie? als ge al crossbotten gewend zijt kunt ge ze toch even goed dragen zelfs als ge op een sm rondrijdt, veel betere bescherming dan die race sletskes. ik kom zelfs nie buiten zonder mijn gaerne's.

Lexx

Legacy Member
Mja ik zou inderdaad wel kunnen rondrijden met mijn botten.. en zo gewend ben ik ze nog niet want heb ze nog maar 3x aangehad denk ik :p

Het is ook maar te zien voor wat ik ga doen. Als ik een iets langere rit van plan ben, ga ik waarschijnlijk wel die botten aandoen. Maar ik ga het grotendeels gebruiken voor hier gewoon wat rond te rijden waarschijnlijk (maar bon, ik zie nog wel :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan