Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
T'is mss wat cliché/zagerig maar: Don't dress for the ride, dress for the crash ;)

Zelfs al is het niet zo ver dat je gaat, de asfalt doet evenveel zeer op 100m van je deur als op 100km van je deur. Ik heb altijd de gewoonte gehad van m'n gear aan te doen en persoonlijk stoort mij dat ook echt niet om dat aan te doen (tenzij ik er echt presentabel moet uitzien), om zelfs niet bijna te zeggen dat ik het ondertussen zelfs comfortabel zou noemen :p

Robust²

Legacy Member
T'is mss wat cliché/zagerig maar: Don't dress for the ride, dress for the crash ;)

Zelfs al is het niet zo ver dat je gaat, de asfalt doet evenveel zeer op 100m van je deur als op 100km van je deur. Ik heb altijd de gewoonte gehad van m'n gear aan te doen en persoonlijk stoort mij dat ook echt niet om dat aan te doen (tenzij ik er echt presentabel moet uitzien), om zelfs niet bijna te zeggen dat ik het ondertussen zelfs comfortabel zou noemen :p

Ties

Legacy Member
Ik ben tegen 30 per uur eens met een scooter gebotst en de pijn en schade dat ik dan al had...
Kan/wil me niet voorstellen als dat eens gebeurd tegen 70 per uur.

nog sneller en er blijft niet veel over lijkt me :')

Lexx

Legacy Member
Lol, toch maar eens mijn botten aan gaan doen als ik is gewoon ga rijden dan (zonder bestemming) :)

Waarschijnlijk omdat ik nog nooit ben gevallen (buiten in't bos al, maar toen had ik mijn harnas+botten wel aan), maar voorkomen is in dit geval dan wel veel beter dan genezen -hoeveel er op dat moment dan nog te genezen valt..-

Ik kan natuurlijk zo rustig rijden als ik wil altijd, er hoeft maar 1 idiote autochauffeur niet op te letten..

Faun

Legacy Member
Ik ben op reis geweest naar Kreta, gasten in een R1 vlogen daar voorbij in korte broek, op teenslippers, zonder helm en in bloot bovenlijf en hij was nog es aan het bellen ook. Kwou der ene foto van nemen mr kwas te laat.

WeedJunk

Legacy Member
In Australië was het ook niet veel beter...eigen aan de warme landen precies :s

Caracalla

Legacy Member
Robust² zei:
T'is mss wat cliché/zagerig maar: Don't dress for the ride, dress for the crash ;)

Je bedoelt: dress for the slide, not for the ride!

@Katoom

Race sletskes je niet beschermen zeg je?
Straks ga je zeggen dat een SMX-plus of een Supertech R onvoldoende bescherming biedt op de baan of wa? Daar ga ik nu eens absoluut niet mee akkoord.
Zeker in combinatie met een deftig lederen pak, zit je volledige been tot boven je knie in de bescherming?!

Lexx

Legacy Member
Ik heb wel absoluut geen lederen pak.. Ik heb een hele crossoutfit (broek, endurojas, harnas en al die dingen) maar niets voor echt op de baan.

Die 'botjes tot boven de enkels' gebruik ik van mijn pa, die zijn niet van mij..

skully25

Legacy Member
Caracalla zei:
Race sletskes je niet beschermen zeg je?
Straks ga je zeggen dat een SMX-plus of een Supertech R onvoldoende bescherming biedt op de baan of wa? Daar ga ik nu eens absoluut niet mee akkoord.

in vergelijking met een crossbot. die wint altijd op vlak van bescherming dus daar moet ge zelfs niet over discussiëren. als ik eender welke raceslets aandoe, mag nog een top end type zijn, dan voel ik gewoon dat die niet veel gaan tegenhouden. bewegingsvrijheid en comfort primeren bij die dingen, terwijl dat een crossbot veel meer impactprotectiegericht is.

Xiao

Legacy Member
Bedoelen jullie zoiets met racesletsen?

In België zie je trouwens ook geregeld mensen met korte broek (meestal scooters), zonder handschoenen (scooters+choppers), met All Stars of een gewone trui.
Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik naar school ook in een gewone jeans rij omdat ik niet veel zin heb om mij daar om te kleden of heel de dag met die onnozele broek rond te lopen. Laarzen heel de dag aanhouden doe ik soms wel, en anders neem ik een extra paar schoenen mee in de koffer.

Pompi

Legacy Member
dacuba zei:
Driving in style. :cool:

:naughty: allstars is geen stijl!

ik ben het al wel redelijk gewoon, ne rugzak naar overal waar ge ga is een must.
Switche van schoenen, racebotten en broek in de rugzak, past juist.

Katoom

Legacy Member
Caracalla zei:
Je bedoelt: dress for the slide, not for the ride!

@Katoom

Race sletskes je niet beschermen zeg je?
Straks ga je zeggen dat een SMX-plus of een Supertech R onvoldoende bescherming biedt op de baan of wa? Daar ga ik nu eens absoluut niet mee akkoord.
Zeker in combinatie met een deftig lederen pak, zit je volledige been tot boven je knie in de bescherming?!
Ik had het dan ook over 'sletskes' ipv motorlaarzen (Ik dacht dat LeXx zo'n schoenen bedoelde).
Heb zelf een paar jaar met A* SMX-R's gereden, op en naast het circuit. Die staan nu boven in de kast stof te vangen. :p

Maar wat skullbasher zegt is wel een feit. De stijfheid en bescherming van een crosslaars kan niet op tegen gewone laarzen, zelfs met al de bescherming in een leren pak.
(wat ik dus ook heb hangen - A*sp-1)

Minder comfortabel zou ik het ook niet noemen, de mijne zijn begot al 10 jaar oud en zitten nog goed.
Alleen zijn ze wat lastiger om aan en uit te doen.



Dat schijtforum werkt hier de laatste tijd van geen kanten meer als ge wilt posten....

Snaggit

Legacy Member
Daarstraks bijna een aanrijding gehad. :angry:
Een vrouw die los voor mij inschiet terwijl ik het rondpunt rond rij... Omdat de auto voor mij afslaat, betekent dat niet dat ik dat ook doe. :doh:
Toen ik ze kon inhalen toch maar teken gedaan dat ze wat beter moest uitkijken.

LeXx zei:

Zo'n soort laars heb ik ook... Serieuze miskoop, veel te weinig bescherming aan de scheenbenen en enkels imo. Ze zitten in ieder geval wel beter dan de bergschoen die ik aanhad toen ik moest lessen. :)
Deze zomer haal ik me toch een deftig paar motorlaarzen.

yannickvdb

Legacy Member
Ik heb eerst deze gekocht voor de motorlessen en het begin:
Deze dus

Maar ik ben vrij snel overgeschakeld naar deze.

Zit uiteindelijk wel véél beter, veel veiliger en je krijgt ze veel gemakkelijker aan :p. Maar natuurlijk kan ik de laarzen moeilijker aanhouden naast de motor.. Dan zijn die 'sneakers' wel makkelijker, al lopen die ook niet perfect..

Xiao

Legacy Member
Snaggit zei:
Daarstraks bijna een aanrijding gehad. :angry:
Een vrouw die los voor mij inschiet terwijl ik het rondpunt rond rij... Omdat de auto voor mij afslaat, betekent dat niet dat ik dat ook doe. :doh:
Toen ik ze kon inhalen toch maar teken gedaan dat ze wat beter moest uitkijken.

Ik had er gisteren één die in het midden van het rond punt stopte om mij voorrang te geven. :doh:
Heb eens geclaxonneerd en ben gewoon blijven wachten tot ze doorreed.

Lexx

Legacy Member
Ooooooooh my god :lol:

Ik maar denken dat mijn batterij versleten is, aangezien hij niet meer wil starten (zelfs na opladen).
Na 2 dagen heb ik dan door dat er gewoon te weining naft in de tank zit (ik kan het langs de buitenkant zien, maar er zat te weinig in om nog 'normaal' te draaien).. ik moest hem naar Reserve draaien :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan