Kapoen
Legacy Member
Carrion zei:Het afstellen van een beginners gitaar heeft imo geen nut, ge komt bekan al even duur uit als da ge uw gitaar betaald hebt. En die dingen zijn nu eenmaal gemaakt om te leren gitaar spelen, niet om fantastisch goed te klinken of te spelen.
Een fatsoenlijke winkel doet die afstelling gratis, zeker relatief eenvoudige zaken zoals het afstellen van de aktie. Dit is toch mijn ervaring bij twee verschillende winkels/aankopen geweest. Een instrument met een fatsoenlijke aktie is toch gewenst, ik weet nog dat mijn allereerste gitaar een scheef geval was en dat heeft me bijna ontmoedigd.
@MatthiasMet2t's: moet dat persé een elektrische gitaar zijn? 't is waar dat 300 euro een beetje aan de krappe kant is voor een volledig pakket, maar een akoestische gitaar met stalen snaren en accessoires zijn zeker wel mogelijk voor dat budget. Dit soort gitaren is ook heel geschikt om pop/rock/... muziek op te leren spelen. Als ge dan echt de smaak te pakken krijgt kunt ge nog altijd overstappen naar elektrische gitaar.
Dit is maar een idee he, als gij echt graag met elektrische gitaar wilt beginnen moet ge dat zeker doen. Bij het leren van muziek zijn er geen vastgelegde paden, maar ik denk dat ge van een goede akoestische staalsnaar ook plezier zult hebben.
*edit* trouwens met akoestische staalsnaar bedoel ik een gitaar zoals deze: link
Dit type gitaar staat ook bekend onder deze namen: western gitaar, folk gitaar, steelstring.
Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als een klassieke (akoestische) gitaar, maar deze raad ik dus niet aan. Dit is een voorbeeld: link. Het voornaamste verschil tussen beide types zijn de snaren die er op liggen, een klassieke gitaar heeft meestal nylon snaren.
). Als je gitaar wil spelen zet je je daar gewoon over.
)

