Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
Hoe staat het met de rosewood telecaster Redhunter? :D

Blijft voorlopig bij plannen. Ik ga er waarschijnlijk niks voor doen vóór de examens want anders kan ik het niet uit mijn hoofd houden. Kzou hem wel waarschijnlijk bij Steffsen laten maken :)

Kapoen

Legacy Member
Over telecasters gesproken, verleden week heb ik een blacktop stratocaster getest (maar niet gekocht). Dit model heeft een telecaster brug pickup in het midden. De humbuckers vond ik maar so-so, niet echt beter/slechter dan die van mijn Godin Detour, maar die tele pup was wel fijn.

't ziet er dus naar uit dat ik ooit ook wel een tele zal aankopen, maar ik heb een beetje schrik dat die brug teveel country klinkt. En 't is toch juist voor de twang dat ge een tele koopt?

Sick`

Legacy Member
Kapoen zei:
't ziet er dus naar uit dat ik ooit ook wel een tele zal aankopen, maar ik heb een beetje schrik dat die brug teveel country klinkt. En 't is toch juist voor de twang dat ge een tele koopt?

Dat hangt er toch ook dik vanaf hoe dat ge er op speelt (ik had die schrik ook). Nu speel ik bijna uitsluitend op mijn tele omdat hij zo'n geweldige definitie en attack heeft.

Sick`

Legacy Member
Twas mooi weer, dus eens wa deftigere buitenfoto's genomen: The Heritage H-150

(kga ze misschien verkopen - ik blijf een les paul onhandig vinden om mee te zitten).

Sick`

Legacy Member
Kapoen zei:
Schoon gerief Sick` :niceone:

Wat is er dan onhandig aan?

Merci :D

Ik zit gewoon nooit goed, heb dat met elke Les Paul, maar omdat ik dat bij deze een pak minder had, dacht ik dat het met deze echt wel zou gaan, maar na een half uurtje tot een uurtje spelen begint het mij telkens te irriteren.

Ligt ze op mijn rechter been, dan begint mijn rechter elleboog vermoed te geraken (van de scherpere hoek ofzo); voor mijn linkerhand zit mijn lichaam dan weer in zekere zin in de weg voor als ik hogere frets wil gebruiken.

Ligt ze op mijn linker been, dan zijn mijn ellebogen heel comfortabel, maar dan begint die van mijn been te schuiven of daar te irriteren omdat het gewicht op die hoek dan zit.

Zonde, want ik vind ze heel mooi, klinkt super, en zolang ik goe zit speelt ze super. Enja, doorda het nitro is durf ik ze niet in een staander te zetten en zit ze in de koffer, wat ook niet echt uitnodigend is ze 'zo eens efkes' tussendoor vast te pakken.

The_Cat

Legacy Member
Ugh :p waarom zien alle gitaren er zo goed uit xD
Ne mens wil ze op den duur allemaal :p En dan de moeder: seg, ge kunt er toch maar op 1 tegelijk spelen he!! xD

The_Cat

Legacy Member
langun zei:
Zij kan toch ook maar 1 paar schoenen tegelijk dragen? :p

Haha :D Da's ne goeie comback :D moet ik onthouden :p

1 van de dagen is terug naar de winkel :p nog eens andere snaren laten opleggen :')

Op mijn elecktrische durf ik dat zelf niet :p want dat is zo me van die fine tuners. En mijn gitaarleerkracht in der tijd zei van:"jah als ge dat fout doet dan kunt ge wel eens heel uw gitaar verkloten." Dus daar blijf ik maar af :')

En ik weet eigenlijk niet zo goed welke snaartjes ik op mijn hummingbird moet laten leggen :p Het zijn nog altijd de originele die er op liggen :p En ik heb geen idee welke ik er moet laten opleggen :') Mss ook gewoon maar meepakken naar de winkel :')

langun

Legacy Member
oO welke gitaar mag dat zijn? Hopelijk heeft uw leerkracht meer kaas gegeten van spelen dan van onderhoud. U bang maken om uw snaren te vervangen...

The_Cat

Legacy Member
langun zei:
oO welke gitaar mag dat zijn? Hopelijk heeft uw leerkracht meer kaas gegeten van spelen dan van onderhoud. U bang maken om uw snaren te vervangen...

Mja ondertussen ga ik niet meer naar die persoon :p want dat ging niet meer in combinatie met het hoger ^^
maar dit is dus mijn elecktrische:

http://www.stringsite.com/images/CORT_X11_TCG.jpg

en ik weet niet of je het op de foto duidelijk ziet, maar daar staan zo van die fijnstemmertjes op, en daar had het met te maken zei mijn leerkracht toen :p

Carrion

Legacy Member
Dieje floyd rose ofwa? Mja, 't is tricky en als ge da nog nooit gedaan hebt kan het soms is nuttig zijn om da is aan iemand te vragen, ma uw gitaar verkloten? Enige da ge moet doen is dieje floyd rose terug afstellen en voila.

The_Cat

Legacy Member
Carrion zei:
Dieje floyd rose ofwa? Mja, 't is tricky en als ge da nog nooit gedaan hebt kan het soms is nuttig zijn om da is aan iemand te vragen, ma uw gitaar verkloten? Enige da ge moet doen is dieje floyd rose terug afstellen en voila.

Idd Floyd Rose :p ik vergeet de benaming altijd :p shame on me :p
Mja ik ga het voor het eerst toch maar eens overlaten aan de bekwame handen van de mensen van de winkel xD daarna zal ik het zelf eens testen :p of misschien willen die mij dat wel voordoen als ze tijd hebben ^^ eens vragen :p

Kapoen

Legacy Member
The_Cat zei:
Idd Floyd Rose :p ik vergeet de benaming altijd :p shame on me :p
Mja ik ga het voor het eerst toch maar eens overlaten aan de bekwame handen van de mensen van de winkel xD daarna zal ik het zelf eens testen :p of misschien willen die mij dat wel voordoen als ze tijd hebben ^^ eens vragen :p

Best dat ge u dat inderdaad ne keer laat tonen in de winkel, maar probeer dat op termijn toch zelf te doen. Anders gaat u dat telkens een noot kosten voor niks, winkels rekenen nogal door voor zo'n relatief eenvoudige zaken.

The_Cat

Legacy Member
Kapoen zei:
Best dat ge u dat inderdaad ne keer laat tonen in de winkel, maar probeer dat op termijn toch zelf te doen. Anders gaat u dat telkens een noot kosten voor niks, winkels rekenen nogal door voor zo'n relatief eenvoudige zaken.

Ja dat weet ik ondertussen wel :D maar zeker ben ik atm niet van mijn stuk xD nu heb ik echt wel schrik da'k iets fout ga doen :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan