Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kapoen zei:Elk merk hanteert wel zijn eigen 'standaard'. Mijn Ovation heeft/had .010's er op liggen bij de levering. Aangezien ik graag blues muziek wil leren spelen heb ik die dikte aangehouden om de snaren te kunnen buigen.
ik speel meer poprock dingen, dus ik denk dat .012 wel goed is daarvoor?
Dat is het fijne aan muziek spelen, er zijn geen must do's en don'ts, gewoon uitzoeken wat voor u het beste werkt 
Kapoen zei:Ik veronderstel dat ge met elk type snaar wel elke soort muziek kunt maken
Maar hoe dikker de snaar hoe lastiger te buigen natuurlijk, en dat doet ge toch ook in rock/pop? Anyhoo, experimenteer and thou shall learnDat is het fijne aan muziek spelen, er zijn geen must do's en don'ts, gewoon uitzoeken wat voor u het beste werkt
![]()
Al een sjans is vooruitbetalen zo traag :') dus dan weet ik binnenkort of men snaren goed gaan zijn of niet 
Ik denk dat ge smoke on the water redelijk onderschat, dat gekend riffke is één ding, maar het volledige nummer zou ik toch echt niet klasseren als een beginnersstukLeXx zei:Ik heb normaal wel het geduld om stap voor stap iets zelfstandig te leren, want als ik 1x een klein resultaat haal (al is het bijvoorbeeld maar een heel simpel liedje spelen -smoke on the water- ofzo) dan kan ik weer een paar weken door op euforie.. haha![]()

Hayrus zei:DIY Unlatched Footswitch Zoom Pedal / Boss DD-7, DD-20 (Tap Tempo, Bank Switch, Amp) - YouTube
Ik zou zoiets zelf willen maken voor mijn DD-7, maar vroeg me af waar ze die onderdelen hebben. Lijkt me al vrij gespecialiseerd voor de lokale dhz-zaak... Online bestellen wil ik niet doen want dan betaal je sowieso meer verzendkosten dan de onderdelen zelf.
Kapoen zei:As always: justinguitar.com, heel goede website boordevol gratis lessen, informatie,...
Ik denk dat ge smoke on the water redelijk onderschat, dat gekend riffke is één ding, maar het volledige nummer zou ik toch echt niet klasseren als een beginnersstuk
Neem eens rustig die website door en bekijk wat lessen en eventueel de sectie ivm aankoopadvies, dat geeft u al wat meer inzicht in wat ge kunt verwachten.
Succes en veel plezier gewenst met uw nieuwe hobby!

Thin Liz zei:Ik heb zelf oa leren spelen met dit:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQciDRPl9sJrPG8i_Fb-uX79ahjhiAq8-CnU-waMnwfd_QNVqy6Zg

(ga het nog altijd meer als hobby/tijdverdrijf doen, dus niet al te duur om te beginnen..)
(heb vroeger eens heel even gitaar gespeeld, en had snel door dat ik makkelijker met een linkshandige gitaar speel..), maar dit zal wel niet zoveel uitmaken zeker? ;pLeXx zei:250-300 euro vind ik nog wel cva om mee te beginnen, moet niet direct het beste van het beste hebben..
liefst niet teveel in het begin, aangezien ik niet op voorhand ga weten hoelang ik het ga volhouden(ga het nog altijd meer als hobby/tijdverdrijf doen, dus niet al te duur om te beginnen..)
Moest ik na een tijd goede vorderingen maken en alles gaat beter en heb er meer zin, kan ik misschien iets anders kopen..
Edit :
Nog even dit erbij zeggen.. ik ben wel linkshandig(heb vroeger eens heel even gitaar gespeeld, en had snel door dat ik makkelijker met een linkshandige gitaar speel..), maar dit zal wel niet zoveel uitmaken zeker? ;p

The_Cat zei:Thomann heeft men pakket verzondenzou leuk zijn als het morgen zou aankomen sinds ik dan de hele dag thuis ben van school
![]()
Kapoen zei:Welk pakket hebt ge besteld?
En dan nog pakketje snaren
Ik ga als het aankomt zelf een poging ondernemen om de snaren te verwisselen van mijn Cort gitaar met de Floyd Rose bridge ^^ hopelijk komt het allemaal goed xD