Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
Meer dan da ge zou denken, heb al meermaals bekan iemand geraakt tijdens ne show, dus moet wel wa in 't oog houden waar da ding is :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
Of een gitaar zonder headstock. Wel hondslelijke dingen, maar zeer compact!

Kapoen

Legacy Member
Gitaar zonder headstock = zoooo jaren 80 :D Dat waren toch Steinberg gitaren of zoiets?

Fonskuh

Legacy Member
Weet iemand waar je les kan volgen regio Gent? Liefst geen klassiek maar eerder rock.

Hayrus

Legacy Member
In De Poel Home | AMWD Gent kun je Jazz/Lichte muziek volgen (waar zeker bij de gitaarlessen er vaak wat rock aan te pas komt). 't Is alleszins enorm gevarieerd: van latin naar jazz naar pop naar rock...

Recipe4hate

Legacy Member
Waarom win ik de lotto es niet :( Zoveel dat ik nog wil. Beginnend met een deftige Tele en een Gretsch.

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Waarom win ik de lotto es niet :(

De waarschijnlijkheid van 6 juiste cijfers bij de lotto is:
p := 1/(40*39*38*37*36*35) = 1/2763633600

Als je elke week speelt is je het aantal keer je faalt voor je eerste succes verdeelt volgens een geometrische verdeling. Nadeel hieraan is dat deze verdeling geheugenloos is en vorige prestaties de huidige niet beinvloeden. De verwachtingswaarde van de tijd die je moet wachten voor je een eerste keer 6 juiste nummers hebt is gegeven door

E(X) = q/p
(met q := 1-p)

Bijhorende variantie wordt gegeven door : var(X) = E(X²) - E(X)² = q/p²

Hieruit volgt:

q/p = 2763633599 weken of 53146799.98 jaar.

Ik denk dat dat uw vraag beantwoordt? :unsure:

Tonerider

Legacy Member
Redhunter zei:
De waarschijnlijkheid van 6 juiste cijfers bij de lotto is:
p := 1/(40*39*38*37*36*35) = 1/2763633600

Als je elke week speelt is je het aantal keer je faalt voor je eerste succes verdeelt volgens een geometrische verdeling. Nadeel hieraan is dat deze verdeling geheugenloos is en vorige prestaties de huidige niet beinvloeden. De verwachtingswaarde van de tijd die je moet wachten voor je een eerste keer 6 juiste nummers hebt is gegeven door

E(X) = q/p
(met q := 1-p)

Bijhorende variantie wordt gegeven door : var(X) = E(X²) - E(X)² = q/p²

Hieruit volgt:

q/p = 2763633599 weken of 53146799.98 jaar.

Ik denk dat dat uw vraag beantwoordt? :unsure:
:eek:

Recipe4hate

Legacy Member
Redhunter zei:
De waarschijnlijkheid van 6 juiste cijfers bij de lotto is:
p := 1/(40*39*38*37*36*35) = 1/2763633600

Als je elke week speelt is je het aantal keer je faalt voor je eerste succes verdeelt volgens een geometrische verdeling. Nadeel hieraan is dat deze verdeling geheugenloos is en vorige prestaties de huidige niet beinvloeden. De verwachtingswaarde van de tijd die je moet wachten voor je een eerste keer 6 juiste nummers hebt is gegeven door

E(X) = q/p
(met q := 1-p)

Bijhorende variantie wordt gegeven door : var(X) = E(X²) - E(X)² = q/p²

Hieruit volgt:

q/p = 2763633599 weken of 53146799.98 jaar.

Ik denk dat dat uw vraag beantwoordt? :unsure:

Aja, dank u.

Carrion

Legacy Member
Is ne keer 12-56 snaren gelegd maar meh, ben niet echt onder de indruk, durf zelfs te zeggen dat ik m'n 11-54 beter vind spelen en zuiverder klinken.

The_Cat

Legacy Member
Ik zie dat je een orange versterker hebt :D ben je daar tevreden van :P?

En yup veel te goed weer :p maar ik pak dan gewoon de akoestische mee naar buiten hoor xD

langun

Legacy Member
Hoe content zijn de buren daarmee? :D

En das geen Orange, maar een Laboga met een Orange cab :p

The_Cat

Legacy Member
langun zei:
Hoe content zijn de buren daarmee? :D

En das geen Orange, maar een Laboga met een Orange cab :p

Oke dan :') haha vanop mijn ipod in het klein leek het daar anders verdacht op xD

Recipe4hate

Legacy Member
The_Cat zei:
Oke dan :') haha vanop mijn ipod in het klein leek het daar anders verdacht op xD

De head toch niet? De cab is inderdaad een Orange, maar de head lijkt absoluut niet op één (zelfs niet de op de zwarte uitvoering).

Blame the ipod :p

Fonskuh

Legacy Member
Dom vraagje waarschijnlijk : Ben de pentatonic scales aan het leren en wanneer ik backing tracks opzoek in bijvoorbeeld G moet ik altijd een fret lager spelen als root om correct te klinken. Doe ik iets fout?

Mijn gitaar staat correct gestemd, toch volgens versterker en stembakje.

Recipe4hate

Legacy Member
Fonskuh zei:
Dom vraagje waarschijnlijk : Ben de pentatonic scales aan het leren en wanneer ik backing tracks opzoek in bijvoorbeeld G moet ik altijd een fret lager spelen als root om correct te klinken. Doe ik iets fout?

Mijn gitaar staat correct gestemd, toch volgens versterker en stembakje.

Je moet de scales telkens op een andere plaats spelen, afhankelijk van je root notes en de sleutel waarin het liedje staat. Als jij de mineur Pentatonic A scale kent, en je speelt in G, zal je de volledige schaal inderdaad een toon lager moeten gaan spelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan