Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tjee

Legacy Member
Niet mis!

Mijn keuze is echter min of meer gevallen op de Fender Mustang II :p

Als je de tijd vindt, beantwoord eens mijn vorige post aub :D

langun

Legacy Member
Je bent niet verplicht van een koffer te kopen bij een gitaar, dus ze zullen daar zeker geen probleem van maken bij Key, ze kunnen het niet weten, en dat is toch de 'kleinste' aankoop. Wel de 8 euro verzendingskosten niet vergeten, sinds je niet boven de 200 euro aankoopt, maar dan is het nog altijd een goeie case voor het geld.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, sluit perfect aan bij de (Epiphone) Les Pauls, en dat is toch wel het belangrijkste. Qua afwerking ook niets op aan te merken, alles is proper en stevig, meer hoeft dat niet te zijn. Al zou ik er niet over rijden met een auto ;)

Recipe4hate

Legacy Member
Tjee zei:
Welja die 8 euro had ik er al bijgeteld, maar dan nog blijft het een mooie prijs :)

Carrion, wat betreft die Planet Waves kabels, welke bedoel je juist?
Er staan er hier een heleboel :p
Planet Waves Instrument Cables - Thomann Belgian Cyberstore

Wat de kabels betreft: daar moet je zelf een beetje achter zoeken. Wil je ver van je versterker kunnen staan, neem dan wat langer. Wil je liever een haakse aansluiting, neem er dan zo ééntje.

Voor jou lijkt mij deze misschien wel tof:
Planet Waves PW-G-20 - Thomann Belgian Cyberstore

PSP_GAMER

Legacy Member
En wat denken jullie van deze gitaar? --> Jack and Danny - GG1S BK Black : Elektrische gitaren

Dit is volgens jullie misschien maar een simpele begin gitaar, maar ik ga er nu ook niet meteen fortuinen aan gaan besteden als ik nog niet helemaal zeker weet dat ik dit ga doen (tot 250 cv) !

Dus zeg maar wat jullie hiervan denken !!!

Tjee

Legacy Member
Dus hij is niet te gebruiken op een strat?

Ik denk nu ver vooruit, maar stel dat ik binnen 4 jaar een strat koop, dan verplicht ik me wel op deze manier om een nieuwe kabel te kopen. Wat anders neit nodig zou zijn, toch?

Carrion

Legacy Member
Goh, onbruikbaar niet, zoals je ziet zit op een strat de input bovenop de body. Dus daar gaat 't er beter uitzien met een lange jack dan een gekantelde. Maar wat ge dan kunt doen is gewoon de kabel omdraaien en de gekantelde jack in uw versterker steken en de lange jack in de input van uw gitaar :p

+ binnen 4 jaar hebt ge ook al wa pedalen staan wss dus daar steekt zo'n gekantelde ook goed in :p

Carrion

Legacy Member
+ als ge ooit ne fatsoenlijke strat gaat kopen gaat ne kabel van 20 euro de zaak nie maken :unsure:

Ronnie86

Legacy Member
PSP_GAMER zei:
En wat denken jullie van deze gitaar? --> Jack and Danny - GG1S BK Black : Elektrische gitaren

Dit is volgens jullie misschien maar een simpele begin gitaar, maar ik ga er nu ook niet meteen fortuinen aan gaan besteden als ik nog niet helemaal zeker weet dat ik dit ga doen (tot 250 cv) !

Dus zeg maar wat jullie hiervan denken !!!

van j&d zou ik weg blijven :) echt weggesmete geld.
zelfs al is het een probeergitaarke.


koop u dan liever een epiphone sg special. zelfde prijsklasse ongeveer en als ge chanse hebt klinkt het nog sava. als ge dan beslist van:" ik ga dit blijven doen" dan gaat ge er later toch nog IETS aan hebbe

PSP_GAMER

Legacy Member
Ronnie86 zei:
van j&d zou ik weg blijven :) echt weggesmete geld.
zelfs al is het een probeergitaarke.


koop u dan liever een epiphone sg special. zelfde prijsklasse ongeveer en als ge chanse hebt klinkt het nog sava. als ge dan beslist van:" ik ga dit blijven doen" dan gaat ge er later toch nog IETS aan hebbe

Hoe bedoelt ge? Als Gé chance hebt?

En qua versterker?
Het dient maar enkel om ermee op mijn kamer te spelen moet niet al te luid gaan maar als ik alleen thuis ben zou het wel eens leuk zijn :D
En het kan zijn dat ik soms bij mijn neef ga gaan met de gitaar etc om een keertje samen met hem te spelen...

Thx

Ronnie86

Legacy Member
PSP_GAMER zei:
Hoe bedoelt ge? Als Gé chance hebt?

En qua versterker?
Het dient maar enkel om ermee op mijn kamer te spelen moet niet al te luid gaan maar als ik alleen thuis ben zou het wel eens leuk zijn :D
En het kan zijn dat ik soms bij mijn neef ga gaan met de gitaar etc om een keertje samen met hem te spelen...

Thx

Goh, bij die gitaren word wel is kwaliteitsverschil in sound gevonden. De ene kan echt totaal anders klinken dan de andere. Maar tis wel in elk geval beter dan j&d,en meerendeel zijn echt prima voor beginnersgitaar.


Voor amp zou ik is de roland cube serie bekijken. Kunt ge veel kanten mee uit

Sick`

Legacy Member
+1 voor ne Cube (of Vox AD (niet DA)) .. kzou wel niks onder de 20W of boven de 30W kopen.

edit: tenzij het over een lampenversterker gaat...

t519416

Legacy Member
Hayrus zei:
Af en toe eens mijn broer zijn gitaar in de hand genomen. Ik vraag me nu af hoe ik het zware, scheurende geluid van Amenra kan krijgen. Welke effecten en welke amp EQ instellingen maw. Hij heeft er wel niet veel, maar misschien ben ik wel iets met mijn Bass Big Muff? AMENRA - Razoreater - YouTube of hier vanaf 5:43 heel duidelijk te horen: Amenra - DeDodenakker - YouTube

Mijn eerste gok zou zijn je gitaar downtunen en er een big Muff of Fuzz pedaal aan koppelen?

Weet er iemand hoeveel het zou kosten om een LP te laten lakken door een gitaarbouwer ofzo? Mijn LP Standard heeft nu een satijnen finish en ik zou graag een blinkende lak hebben (en eveneens er mss nieuwe elementen insteken)

Enjoy: Stoned Jesus - I'm The Mountain - YouTube
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan