Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tjee

Legacy Member
Net slecht nieuws gekregen van Keymusic, wegens problemen bij Gibson en Epiphone zou de gitaar (Epiphone Les Paul Standard Plustop Vintage Sunburst) pas op 10/11/12 kunnen geleverd worden.
Ik heb de bestelling geannuleerd aangezien ik geen 4 maanden wil wachten. Nu zit ik wel met een LP gitaarcase (terwijl ik waarschijnlijk geen les paul meer ga kopen)

Ik kan misschien eens bellen naar Thomann en zien of ze daar nog deze gitaar liggen hebben, maar ik heb nog steeds voorkeur voor een fysieke winkel, zodat ik altijd eens kan binnenwandleen met die gitaar als ik iets zou willen veranderen ofzo....

Enige raad?
Of alternatieven?

Kapoen

Legacy Member
Dat moeten dan wel serieuze problemen zijn als een levering zo lang wordt uitgestelt. Of bevoordeelt Gibson gewoon de Amerikaanse markt?

Tjee

Legacy Member
Mja bij gebrek aan ervaring zou ik liever afgaan op wat reviews vertellen over bepaalde modellen. Spijtig, ik was echt verkocht voor die LP.

Weet iemand nog een goede winkel voor elektrische gitaren in de buurt van Gent?
Misschien dat ze de gitaar ergens in stock hebben.

Overigens, wat zijn jullie ervaringen met Thomann? Hebben jullie er al een instrument gekocht + hoe verliep het? Prolbemen met after sales?

Recipe4hate

Legacy Member
Nooit problemen gehad met thomann. Heb ook wel nooit een gitaar gekocht, omdat ik die liever in mijn handen hou. Dure apparatuur is altijd perfect toegekomen.

Heb je geen maat of kennis die er iets van kent? Ga dan samen eens een gitaarwinkel binnen. Dergelijk materiaal kopen, enkel gebaseerd op reviews kan verkeerd aflopen. Zeker in het geval van Epiphone :)

Ronnie86

Legacy Member
fuck... weet er iemand een manier om van een powerbrick(zoals vb de fuel tank,pedal power,...) met 9v DC, 12v DC, 12v AC; twee 9v AC pedaaltjes van stroom te voorzien? zonder de bijgeleverde adaptors te gebruiken? anders moet ik alsnog ne kattekop gaan gebruiken...:(

Implar

Legacy Member
Heeft iemand hier ervaring met de goedkopere (+-€450) Ibanez gitaren? Ik heb hier al een Epiphone SG staan (zeer tevreden van overigens), maar ik wil een tweede zodat ik de Epiphone in D kan laten staan.
Ik was oorspronkelijk van plan om ooit eens een flying V of Explorer van Jackson of ESP te kopen, maar ik zag vandaag deze (Electric Guitars - RG470MHZ | Ibanez guitars) hangen in een lokale winkel en damn...wat een beauty. De foto op de site doet de gitaar geen recht.

Ik had echter geen tijd om binnen te gaan en even te spelen (een dezer dagen doen), maar ik vind niet echt veel terug op het internet over dit model. Mijn grote zorg is die Edge-Zero 2 brug, ik ben gewend om met een vaste brug te werken. Hoe moeilijk is het om die gitaar te stemmen (vooral na het vervangen van kabels, die zal meestal gewoon in E staan), en raakt hij makkelijk out of tune na die tremolo te gebruiken?

Ten tweede, iemand ervaring met die Infinity pickups? De ene zegt dat ze beter zijn dan EMG HZ en Duncan Designed, de andere vind ze de slechtste pickups ooit. Ik kan er later altijd andere in smijten, maar dan nog.

Sick`

Legacy Member
^ Ik zou er geen kosten in steken je power brick die voltages te laten leven (en AC is al helemaal niet te doen .. maar ben je zeker dat die pedaaltjes AC nodig hebben? Meestal hebben AC units als eerste component een gelijkrichter).

Sick`

Legacy Member
Implar zei:
Heeft iemand hier ervaring met de goedkopere (+-€450) Ibanez gitaren?

Mijn broer heeft een RG321MH ofzoiets, en die is kwa afwerking en bespeelbaarheid wel top. De gitaar weegt wel een ton.

Implar zei:
Ten tweede, iemand ervaring met die Infinity pickups? De ene zegt dat ze beter zijn dan EMG HZ en Duncan Designed, de andere vind ze de slechtste pickups ooit. Ik kan er later altijd andere in smijten, maar dan nog.

Die RG heeft INF3 en INF4 pickups als ik me niet vergis. Die zijn wel aan de zwakke/modderige kant. Moest ik zijn gitaar krijgen zou ik heel blij zijn, maar dat is toch hetgeen ik er aan zou aanpassen.

Ronnie86

Legacy Member
Sick` zei:
^ Ik zou er geen kosten in steken je power brick die voltages te laten leven (en AC is al helemaal niet te doen .. maar ben je zeker dat die pedaaltjes AC nodig hebben? Meestal hebben AC units als eerste component een gelijkrichter).

ja tis echt klote. heb een t-rex fuel tank en die powered mij normale dc pedaaltjes etc maar mijn digitech rp en jamman hebben 9v AC nodig :( (dus elk met zn eigen adaptor)...

dus oftewel een kattekop , ofwel ze van mijn pedalboard laten...ma da willek ni :p

da zou toch moeten bestaan eh... een powersupply die alle gangbare voltages kan leveren in een handig formaatje.

ma swat. zal wel ne kattekop gebruiken :)

Tjee

Legacy Member
Aan het wachten op die mail met prijs van Piens.

Ik ken wel iemand die iets van gitaren weet, maar om nu op advies van die persoon een gitaar van 400 euro te gaan kopen, liever niet :p
Trouwens, reviews van ultimateguitar zijn toch min of meer betrouwbaar, toch?

1400 euro is zo net ietsje teveel buiten mijn budget :D

Stierkoe

Legacy Member
Tjee zei:
Trouwens, reviews van ultimateguitar zijn toch min of meer betrouwbaar, toch?
Pff, niet per se. Over het algemeen vind iedereen zijn eigen gitaar (super)goed. Het is pas bij de review van hun volgende gitaar dat ze gaan zeggen "wow this is so much better than.." :D.

ps. ze hebben hem wel op voorraad bij Thomann als ik me niet vergis. Je zou hem daar kunnen bestellen en terugsturen als er iets mee scheelt. Niet zo handig dat je geen verschillende exemplaren kan vergelijken, maar toch:
Epiphone LP Standard Plus VSB - Thomann Belgian Cyberstore

En bij key hebben ze hem ook nog, maar dan in een ander kleur:
Epiphone Les Paul Standard Plustop Translucent Amber bij KeyMusic.com

Tjee

Legacy Member
Het valt mij op dat ze geen Heritage Cherry meer verkopen maar meteen doorverwijzen naar de PRO versie ervan, die, net zoals de andere kleuren binnen de pro versie, ruim voorradig is.

Epiphone Les Paul Standard Plustop Heritage Cherry Sunburst bij KeyMusic.com

Zouden die leveringsproblemen verzonnen zijn, omwille van het feit dat ze nu enkel nog PRO zouden aanbieden?

Alsnog, waarom is die PRO versie goedkoper, en wat is het verschil?

:edit: Bij Thomann wil ik niet meteen bestellen omdat de aftersales blijkbaar niet zo super is. Ik wacht nog steeds op een mailtje van Piens. Translucent amber vind ik niet zo mooi :p

:edit 2:
Ik heb eens gebeld naar keymusic.
Blijkbaar heeft de pro versie andere pickups en kunnen de humbuckers gesplit worden (ofzoiet, ik ken hier niks van :') )
Hier is de link naar de PRO verise die wel binnen is:
http://www.keymusic.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plustop-PRO-Vintage-Sunburst

Zoals ik al eerder zei, deze is goedkoper, waarom?
Zou ik het eens overwegen om deze te kopen, aangezien ze op voorraad is?

Overigens is bij Piens enkel de PRO versie te verkrijgen, wat mij doet vermoeden dat het leverprobleem bij Gibson wel degelijk realiteit is.

gillesgoalll

Legacy Member
Tjee zei:
Overigens is bij Piens enkel de PRO versie te verkrijgen, wat mij doet vermoeden dat het leverprobleem bij Gibson wel degelijk realiteit is.

ind,een vriend van mij wou een epiphone casino kopen.
Moest ook 4/5 maanden wachten.

Stierkoe

Legacy Member
Tjee zei:
Blijkbaar heeft de pro versie andere pickups en kunnen de humbuckers gesplit worden (ofzoiet, ik ken hier niks van :') )
Een "single coil pickup" of een gesplitste humbucker klinkt helder en is beter geschikt om clean mee te spelen, dus met weinig of geen distortion. Een humbucker klinkt vet en wordt meestal gebruikt met veel distortion, omdat het minder ruisgevoel is. Bij deze gitaar kan je dus kiezen, en dat kan best handig zijn :).

Zou ik het eens overwegen om deze te kopen, aangezien ze op voorraad is?
Zeker te overwegen. Ik denk dat dit kwalitatief weinig of niets zal verschillen met de niet-pro versie. Het prijsverschil is dan ook niet groot. Wie weet nemen ze gewoon een kleinere winstmarge of hebben ze minder kosten aan de pickups omdat ze die zelf maken. Lijkt me trouwens dat ze gestopt zijn met de niet-pro versie omdat deze niet op de Epiphone website te vinden is.

Mijn mening: naar keymusic gaan en ze zelf eens vastpakken of laten bespelen door hun personeel. Je kan evt nog vergelijkbare modellen laten bespelen als je nog twijfelt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan