Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tjee

Legacy Member
Oke, ik ga ze eens een bezoekje brengen.
De les paul standard pro/fx limited edition is daar ook binnen, kga eens vergelijken.

Is keymusic flexibel in prijzen, eventueel bij bundeling?

Stierkoe

Legacy Member
Dat denk ik niet, maar je kan altijd proberen. Ze zijn sowieso al vrij goedkoop meestal.

Implar

Legacy Member
Ik ben vandaag die Ibanez RG470 gaan testen die ik een paar dagen geleden linkte, wat een tegenvaller. De brug stond niet afgesteld, de nek zo krom als iets en het klonk levensloos.

Als ik dan zie dat ik voor mijn Epiphone SG-400 iets minder betaald heb, dan is die Ibanez ofwel serieuze crap, ofwel heb ik een zeer goeie Epiphone staan.

Sick`

Legacy Member
Ronnie86 zei:
Geen 9v AC toch?

Oeps, over gelezen, maar deze heeft wel 1 220V outlet met een vrouwelijke IEC connector.

Ik was voortgegaan op: een powersupply die alle gangbare voltages kan leveren.

Carrion

Legacy Member
mmm... Serieus aant twijfelen om m'n Holy Grail nano te verkopen, 'k heb geld nodig en 'k gebruik da ding eigenlijk veel te weinig :unsure:

justice is done

Legacy Member
Hallo iedereen

Onlangs heb ik een Mesa gekocht, heel tevreden van het geluid en volume maar ik zit bezorgd om iets: de warmte die de lampen genereren is enorm. Je kan je hand niet langer dan enkele seconden laten rusten op de bovenste staalplaat of je zou hem verbranden.
Mijn vraag is nu: is dit nog normaal? Voorheen speelde ik op verschillende marshall's waaronder ook een JCM 2000 dual lead en daar werden ze nooit zo warm.

Het is wel niet zo dat ik een branderige geur waarneem van de versterker, hij wordt gewoon enorm warm, maar toch ben ik er bezorgd om.

De versterker is een Mesa Boogie Triple Rectifier van 150 Watt

Carrion

Legacy Member
In dieje Mesa zitten 6L6 lampen, die dingen worden gewoon (naar mijn ervaring) pakken warmer dan EL34 die in de meeste marshalls zoals die JCM2000 zitten. En als ik correct lees kunnen lampen (als ge ze echt pushed) makkelijk tegen de 160-200 graden komen (correct me if wrong) op hun warmste punt aan de buitenkant van de lamp. Ge moogt ook nie vergeten da staal enorm veel warmte kan vasthouden, ma da is normaal niets waar ge u zorgen om moet maken.

De grill rond m'n Laboga wordt ook enorm warm tijdens 't spelen en daar zitten ook 6L6 lampen in.

justice is done

Legacy Member
Carrion zei:
In dieje Mesa zitten 6L6 lampen, die dingen worden gewoon (naar mijn ervaring) pakken warmer dan EL34 die in de meeste marshalls zoals die JCM2000 zitten. En als ik correct lees kunnen lampen (als ge ze echt pushed) makkelijk tegen de 160-200 graden komen (correct me if wrong) op hun warmste punt aan de buitenkant van de lamp. Ge moogt ook nie vergeten da staal enorm veel warmte kan vasthouden, ma da is normaal niets waar ge u zorgen om moet maken.

De grill rond m'n Laboga wordt ook enorm warm tijdens 't spelen en daar zitten ook 6L6 lampen in.

Ahzo, ik vergat er nog iets bij te vermelden, mijn maat heeft ook een mesa, identiek dezelfde enkel dat het een dual rectifier is, gewoon 100 Watt dus. En bij hem wordt de staalplaat ook warm (logisch) maar niet zo ondragelijk als de mijne. Is dit verschil dan louter te wijten aan het feit dat deze 50 Watt lichter is of omdat er een ander soort lampen in zitten of is er wel degelijk iets mis?

langun

Legacy Member
Ik heb er één, doet wat hij moet doen, mijn gitaarsignaal omzetten naar iets dat mijn pc kan begrijpen :p

Pariah

Legacy Member
hmm kga voor de ux1 gaan ;)

als ik het goed voorheb kun je dus je sound aanpassen via podfarm en door de boxen van je pc spelen dan? klinkt dit goed?

Recipe4hate

Legacy Member
Pariah zei:
hmm kga voor de ux1 gaan ;)

als ik het goed voorheb kun je dus je sound aanpassen via podfarm en door de boxen van je pc spelen dan? klinkt dit goed?

Eerste vraag: ja
Tweede vraag: mwoah, het hangt ervanaf wat je eruit wil krijgen. Het klinkt allemaal vrij digitaal, en afhankelijk van je pc-boxen ook nog eens slechter.
De vraag is eerder: wat wil je eruit krijgen en wat verwacht je ervan?

Pariah

Legacy Member
ik zou mijn boxen van mijn stereo installatie gebruiken als speakers. dus ik denk dat die wel al beter klinken al de gemiddelde pc speakers.

Ik heb op youtube paar tracks beluisterd die via ux1 waren opgenomen (rechtstreeks gitaar ingeplugd in die ux1) en die waren toch vrij goed van kwaliteit. dus ik verwacht iets gelijkaardigs.

err0r

Legacy Member
Hoe ik menne UX2 gebruik is in Fruity Loops (of eender welke DAW-software met VST-plugin support) en de plugins van LePou Plugins en TSE AUDIO - SOFTWARE . Vrij accurate en zeker voor thuis het ideaal. Gebruik in die Lepou LeCab een goeie v30 impulse die je online vind, en met deftige speakers heb je echt een dijk van sound, voor thuis alleszins.

Voor iedereen met een audio interface zeker eens de moeite om te proberen, tevens ook
allemaal gratis (buiten mss de DAW).

Pariah

Legacy Member
welke speakers heb jij? met die podfarm software kan je ook opnemen zeker?

Kapoen

Legacy Member
][E®®0R][;16519762 zei:
Hoe ik menne UX2 gebruik is in Fruity Loops (of eender welke DAW-software met VST-plugin support) en de plugins van LePou Plugins en TSE AUDIO - SOFTWARE . Vrij accurate en zeker voor thuis het ideaal. Gebruik in die Lepou LeCab een goeie v30 impulse die je online vind, en met deftige speakers heb je echt een dijk van sound, voor thuis alleszins.

Voor iedereen met een audio interface zeker eens de moeite om te proberen, tevens ook
allemaal gratis (buiten mss de DAW).

Interessante links, dikke merci :bow:

Ik ben net een beetje aan 't experimenteren met Audacity en in combinatie met de VST plug-in kunt ge dus die gratis VST sims gebruiken :)

err0r

Legacy Member
Pariah zei:
welke speakers heb jij? met die podfarm software kan je ook opnemen zeker?

Ik heb gewoon een Logitech 2.1 set, tzijn vooral de bassen die lastig worden op een iet of wat volume, een vroeger medion 10 watt 2-speaker setje dat ik hier had liggen kraakt nu permanent door te hoog volume + wat meer bottom derin proberen te krijgen. En tbh heb ik nooit podfarm echt gebruikt, die plugins zijn free to use en gecombineerd hebben die 2 sites ook zowat alle amps. Voor recording gebruik ik de Edison plugin in Fruity Loops.

Kapoen zei:
Interessante links, dikke merci :bow:

Ik ben net een beetje aan 't experimenteren met Audacity en in combinatie met de VST plug-in kunt ge dus die gratis VST sims gebruiken :)

Just, hoe kan ik Audacity vergeten te vermelden zijn als freeware DAW.
Zelf gebruik ik de Lecto plugin (omdat mijn dual rectifier dikwijls niet thuis is) of de Lextac, die de Bogner Exctacy goed benaderd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan