Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Recipe4hate

Legacy Member
Kapoen zei:
Interessante links, dikke merci :bow:

Ik ben net een beetje aan 't experimenteren met Audacity en in combinatie met de VST plug-in kunt ge dus die gratis VST sims gebruiken :)

Echte mannen gebruiken Reaper! :angry:

Recipe4hate

Legacy Member
Pariah zei:
ik zou mijn boxen van mijn stereo installatie gebruiken als speakers. dus ik denk dat die wel al beter klinken al de gemiddelde pc speakers.

Ik heb op youtube paar tracks beluisterd die via ux1 waren opgenomen (rechtstreeks gitaar ingeplugd in die ux1) en die waren toch vrij goed van kwaliteit. dus ik verwacht iets gelijkaardigs.

Dan hou ik jou niet tegen en is de aankoop gerechtvaardigd ;)
Ik moet wel toegeven dat de nieuwe PODFarm een stuk beter is dan de oudere versies.
Je kan hiermee wel niet direct opnemen. Daarvoor heb je een DAW applicatie nodig. Je kan hierin PODFarm wel gebruiken!

Recipe4hate

Legacy Member
Stierkoe zei:
Niet voor vrouwen, maar voor mietjes!

of zie jij soms het nut van audacity in de keuken? :evil:

Ja. Ik die opneem wat mijn vriendin allemaal moet doen die dag en zij die enkel op play hoeft te drukken.

Pariah

Legacy Member
vraagskes ivm de set up voor die line 6 studio ux1

Ik wil namelijk mijn (passieve) speakers van mijn stereo gebruiken.

is momenteel als volgt geconfigureerd:

die rode en zwarte draad loopt dus naar mijn boxen terwijl die rode en witte kabel in de AUX zitten en die kabel plug ik momenteel in in de analoge output. in dit geval de linker output. hierdoor heb ik uiteraard enkel klank in mijn linker speaker. dervoor had ik die aux kabel in headphones ingeplugd maar geluid was precies maar zeer pover en viel af en toe weg.

Bestaat er een manier (tussenstuk ofzo) zodat ik kan inpluggen in zowel R als L output?

IMG_20120718_212737.jpg


IMG_20120718_212819.jpg

err0r

Legacy Member
Ge gaat zowieso moeten versterken, die UX1 rechtstreeks uw boxen gaat ge bijna niet horen. Ik use mijne op m'n PC boxen met een mini-jack naar jack plug in de headphone out, mijn UX2 wordt zodoende ook mijn (externe) soundcard.

Pariah

Legacy Member
die ux1 is al versterkt via mijn stereo. Kdenk eerder dat mijn gitaarkabel kapot is of de ingang van mijn gitaar maar half meer werkt. vanochtend nog rap ff geprobeerd en tgeluid viel ook weg via zowel headphone als output kanaal.

err0r

Legacy Member
Pariah zei:
die ux1 is al versterkt via mijn stereo. Kdenk eerder dat mijn gitaarkabel kapot is of de ingang van mijn gitaar maar half meer werkt. vanochtend nog rap ff geprobeerd en tgeluid viel ook weg via zowel headphone als output kanaal.

Normaal zou het perfect moeten werken met 2 cinch naar mono jack kabels die van de L - R van de UX1 respectievelijk naar de L - R aux in van uw versterker gaan waar de boxen inzitten, stereo kabel en over 1 box spelen is het toch niet.

En dat tussenstuk bestaat, van stereo 1/4 inch jack naar 2x mono 1/4 inch jack.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan