Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
Ik snap niet wat je met optie b bedoelt of wat daar het nut van is :-/
Gewoon topjes op een amp en subs op de andere. Subs zijn passief gefilterd zeker?
Je gaat wat overlapping hebben dan als je subs tot pakweg 160hz doorlopen en uw toppen vanaf pak 50hz beginnen maar op zich kan dat geen kwaad.

azkme

Legacy Member
Na wat setjes van tomorrowland beluistert te heben, vraag ik me eigenlijk af hoeveel % er eigenlijk live gemixed wordt tijdens zo'n set. Er worden zoveel accapella's en stukken van nummers gebruikt dat ik er duizelig van wordt, en ik zou - als startend/mediocre DJ - geen flauw idee hebben hoe hier nog maar live aan te beginnen..

deathsythe

Legacy Member
op da main bijna niets, heb gehoord van een maat dat de meeste zoals like mike etc gewoon alles al branden tegen 128 BPM zodat ze geen fuck moeten beatmatchen.
(of het waar is, is iets anders, maar ik kan er toch goed inkomen alleszins)

verder,
heeft iemand hier ervaring met de denon X1100-1600 ?

VN.

Legacy Member
deathsythe zei:
heeft iemand hier ervaring met de denon X1100-1600 ?

Maat van mij heeft de x1600 en dat spel draait echt wel enorm lekker. Moet absoluut niet onderdoen voor den djm800. Zeker als ge de prijzen vergelijkt.

op aboutdj.nl staat nen uitgebreide review hierover. Maar die hebt ge waarschijnlijk al gelezen :)

deathsythe

Legacy Member
inderdaad, 'k zit momenteel met het dilemma dat ik sowieso wil uitbreiden, 2 kanalen zijn te weinig.
maar dan langs de andere kant, ik heb al een kontrol X1 en NI audio 8, dus in principe kan ik ook met een x1100 aan de slag.

met zo een x1600 heb je dan de 'toekomst' op gebied van mixers, uitbreiden zal dan niet meer hoeven.

hatchet

Legacy Member
Ey!

Ik ben misschien van plan een platendraaier in huis te halen, eigenlijk gewoon omdat ik het cool vind en liever voor zo'n mooie vinyl plaat zou betalen dan voor een lelijk doosje (wat ik nooit doe). Budget: 100 euro maximum :p (alles mag tweedehands zijn)

De platendraaier zal niet dienen als scratchding en hoeft ook geen usb-aansluiting te hebben.
Maar is zo'n usb-apparaat goedkoper of net niet? En zit de kwaliteit van het lezen daar beter of hangt dat af van de geluidskaart in dat toestel of in je pc?

Als ik nu voor de analoge platendraaier ga, dan heb ik waarschijnlijk ook een versterker nodig of niet? En zullen de boxen van mijn cd-speler die ik nu heb daar op werken? Ze hebben elk twee geïsoleerde koperdraadjes die je in een contactje van je cd-speler moet prutsen.

Alvast bedankt
Levi

deathsythe

Legacy Member
heb mij dan maar een x1100 gekocht, die extra 400 voor midi en effecten vang ik wel op met nog een midi controller later.

deathsythe

Legacy Member
iemand enig idee of je de effecten van in TSP kan 'senden' naar je mixer en ze daar gebruiken ?
(heb de benodigde kabel niet meteen, en in principe heb ik het niet nodig, maar zou toch handig zijn)

hatchet

Legacy Member
Ik heb nu een Philips 418 Automatic gekregen. Zijn motortje werkt maar zijn rekker is blijkbaar gesmolten of zoiets en is nu zwarte olie :( Dat zal ik wel repareren en misschien ook een andere naald kopen.
Maar nu weet ik nog altijd niet hoe ik die moet versterken of aansluiten op speakers :s Hij heeft 1 (grijze) kabel met daarin 4 andere kabels: 3 koperen kabeltjes waarvan 1 blauwe isolatie heeft, de andere rood en de derde groen. Dan nog een metalen kabel zonder isolatie die dikker is dan de andere drie (3 mm dik ongeveer).

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt
Levi

deathsythe

Legacy Member

Stimpy

Legacy Member
Procab + neutrik = win
zeer stevig en degelijk (heb het dan wel op PA gebruik)

xDama

Legacy Member
Iemand trouwens ervaringen met JB systems HighQ 30D MKII platenspelers? Ik zou voor een prikje een setje kunnen overkopen. Ik lees daar verschillende meningen rond, de ene zegt dat het perfect is voor beginners, de andere zegt dat je beter even doorspaart voor SYNQ's...

Atm ben ik toch nog maar een beginner (6 maand bezig op MIDI/CD's) en het zou enkel voor thuisgebruik zijn . In ons repetitiekot staan 2 Technics waar ik dan ook op kan draaien voor het serieuze werk.

ChrisRiley

Legacy Member
Wat is een prikje? Je kan misschien inderdaad beter doorsparen voor superOEM's. Het prijsverschil is beperkt, het kwaliteitsverschil ENORM.

xDama

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Wat is een prikje? Je kan misschien inderdaad beter doorsparen voor superOEM's. Het prijsverschil is beperkt, het kwaliteitsverschil ENORM.

Rond de 100 EUR.

xDama

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Voor twee Q30's? Da's inderdaad geen geld. :)

Yup, 2x HighQ 30D. Er zit natuurlijk wel al wat 'gebruik' op van de vorige eigenaar, aangezien ze wel al een paar jaar oud zijn, maar technisch werken ze nog altijd perfect.

Op zich is het geen geld + ik kan ook nog altijd op Technics 1200 draaien (paar keer per maand), dus in dat opzicht lijkt het mij wel een interessant idee. SuperOEM's kan je soms ook voor een 'prikje' vinden, maar dat zit toch ook snel rond de 400-500 EUR.

Stimpy

Legacy Member
de hq30's zijn idd leuke instappers en wel geschikt voor deftig te draaien.
En ze zien er uit als technics :p

nee maja voor 100 euro toch fijn om thuis een setje TT's te hebben staan en met een paar x per maand op echte SL's te draaien krijg je wel voldoende feeling om een goeie set neer te zetten.

Therapy

Legacy Member
kheb een hele tijd terug al in de donker perongeluk een tweeterke ingedeukt van men speaker. :unsure: is er een manier van dit uit te deuken zonder de box open te draaien ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan