Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Therapy zei:
kheb een hele tijd terug al in de donker perongeluk een tweeterke ingedeukt van men speaker. :unsure: is er een manier van dit uit te deuken zonder de box open te draaien ?

Is het een open tweeter, zonder rooster? Ik veronderstel van wel? Ik heb ooit op mijn stereo hetzelfde voorgehad en dan gewoon met plakband dat er terug 'uitgetrokken'. Weliswaar wel oppassen dat je je tweeter niet verder induwt/scheurt en dat de tape er ook nog proper en makkelijk afkomt. Je hebt zo van die dubbelzijdige tape die van het minste begint te plakken. Op een bolletje rollen, tegen een goed punt op die tweeter zetten en proberen uittrekken.

Maar in feite blijf je daar het beste af gewoon, want als je hem scheurt is het om zeep.

xDama

Legacy Member
Therapy zei:
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/syrincs_m3_220.jpg
op een van de boxen de bovenste. met plakband heb ik wa schrik aangezien da karton (?) is ? :(

Bax ligt plat, maar ik heb wel een voorbeeldje op Google gevonden.

Van karton is dat niet gemaakt hoor, meestal is dat samengesteld uit bepaalde kunststoffen. Maar het ziet er mij wel stroef materiaal uit, wat al lastig kan worden om het met tape eruit te halen. Bij mijn KRK's zijn die tweeters enorm soepel, waardoor zoiets makkelijker kan.

Mike_D

Legacy Member
Therapy zei:
http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/syrincs_m3_220.jpg
op een van de boxen de bovenste. met plakband heb ik wa schrik aangezien da karton (?) is ? :(

Je kan ze uit deuken met de stof zuiger maar zorg wel dat de stofzuiger voldoende valse lucht aan zuigt zo dat de zuig kragt vermindert en zet de stofzuiger pas aan als de zuig mond al op je spieker staat.

Test de zuig kragt eerst met een vel papier dus ga niet gelijk als een dolle dwaas met de stofzuiger op de box tekeer.

Therapy

Legacy Member
Daar had ik ook al over nagedacht maar toch bang om de tweeter te scheuren. Morgen eens testen met een papier. Alvast allebei merci voor de tips!

Airdip

Legacy Member
Vraagje: Zijn er naalden die de bas beter weergeven? Ik weet dat Shure M44-7's zeer goed zijn voor scratchen maar niet zoveel bas meegeven..
En hoe zit dat met het afslijten van je plaat? Zijn er naalden die 'belastend' zijn voor je plaat of waar moet je mee opletten in verband met slijtage?

[EZ]

Legacy Member
Airdip zei:
Vraagje: Zijn er naalden die de bas beter weergeven? Ik weet dat Shure M44-7's zeer goed zijn voor scratchen maar niet zoveel bas meegeven..
En hoe zit dat met het afslijten van je plaat? Zijn er naalden die 'belastend' zijn voor je plaat of waar moet je mee opletten in verband met slijtage?
Zorgen dat je toonarm en het naaldgewicht goed afgesteld staat is al belangrijk (op AboutDJ staat er een goede tutorial).

En voor de rest hebt ge sferische en ellipsvormige naalden, elk met hun voor-en nadelen.

Stimpy

Legacy Member
xDama zei:
Bax ligt plat, maar ik heb wel een voorbeeldje op Google gevonden.

Van karton is dat niet gemaakt hoor, meestal is dat samengesteld uit bepaalde kunststoffen. Maar het ziet er mij wel stroef materiaal uit, wat al lastig kan worden om het met tape eruit te halen. Bij mijn KRK's zijn die tweeters enorm soepel, waardoor zoiets makkelijker kan.

De gemiddelde conus is van kartonachtig materiaal hoor :)

s.i.m.o.n

Legacy Member
Aangezien dit ook een audio-topic is. Ik zou een usb geluidskaart willen kopen, aangezien de ingang van mijn interne geluidskaart fucked up is.

Nu, ik heb geen idee what to buy en what not to buy. Ik zou graag mijn setje krk's erop kunnen aansluiten en een aparte volumeregelaar op het die externe kaart zou geen overbodige luxe zijn.

Iemand tips, ervaringen, aanbevelingen met zulks een geluidskaarten?

deathsythe

Legacy Member
denk dat deze wel goed is http://www.bax-shop.nl/usb-geluidsk...io-2-usb-audio-interface/product-details.html , je zal wel nog een convert kabel moeten kopen want je krk's ga je er niet rechtstreeks kunnen op aansluiten.

edit, ( uit de reacties, " +Jack naar 2 RCA kabels worden ook bijgeleverd! ", vermoed ik dat je geen andere kabels meer gaat moeten kopen, die converter zit er dus al in)


op deze zal je ze wel rechtstreeks kunnen aansluiten denk ik,
Reloop Play USB DJ audio interface kopen? | Goedkope USB Geluidskaart

ik zou voor de audio 2 dj gaan.

s.i.m.o.n

Legacy Member
Thx voor de snelle replies! Ik zal het allemaal eens goed bekijken. ;)

Denk dat die M-audio het beste uitkomt voor mij, aangezien daar schijnbaar de nadruk ligt op het producen (als je ziet dat Protools SE er bijgeleverd wordt), terwijl bij die andere 2 de nadruk eerder ligt op het mixen.

xDama

Legacy Member
Niet onbelangrijk feit: de traktor interface heeft 2 jacks als uitgangen, waar de Reloop enkel 2 RCA-uitgangen heeft. Zo kan je de KRK's gebalanceerd aansluiten, wat een aanzienlijk verschil is als met RCA.

*edit: Drew was mij voor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan