Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
cdj 800 heeft geen midi hé.
Er bestaan wel timecode cd's maar dat heb ik zelf nooit gezien of geprobeerd.
Ik zou het fijn vinden om thuis te kunnen oefenen met gear dat je op locatie ook tegenkomt.
Je numark effectjes etc ga je op locatie niet kunnen gebruiken denk ik tenzij je je gear meeneemt of gewoon thuis wat wilt draaien en ermee spelen.

cdj800's zijn gewoon oerdegelijke en leuke cdspelers maar er zitten amper fantasietjes op dus niks van effecten enz.
Wel een goed jogwheel om de feeling van de grotere broertjes al in de vingers te hebben.

josilirios

Legacy Member
deathsythe zei:
'k zou dan eerder naar reloop rmp's gaan als het voor thuis is.

hmm, hebben wel wat Pioneer looks :P Zal het toevoegen aan men lijstje, heb jij deze thuis staan of raad je ze gewoon aan 'van horen zeggen ' ?
als je ze zelf hebt, heb je er timecode op ?

deathsythe

Legacy Member
'k heb ze zelf en inderdaad met timecode (traktor scratch pro).
werkt perfect.

josilirios

Legacy Member
deathsythe zei:
'k heb ze zelf en inderdaad met timecode (traktor scratch pro).
werkt perfect.
welke rmp's heb je? Heb wat opgezocht en er zijn ook vrij dure modelletjes van..

deathsythe

Legacy Member
rmp1 heb ik, dus met een lade, zonder effecten en hotcues, maar heb een kontrol x1, en in samenwerking met traktor kan ik dus daar alle missende functies van bv een rmp2 opvangen.
de rmp3's zijn ook midi controllers dacht ik.

josilirios

Legacy Member
deathsythe zei:
rmp1 heb ik, dus met een lade, zonder effecten en hotcues, maar heb een kontrol x1, en in samenwerking met traktor kan ik dus daar alle missende functies van bv een rmp2 opvangen.
de rmp3's zijn ook midi controllers dacht ik.

hmm.. Numark ndx 400 is goedkoper en heeft wel bepaalde functies die de reloop rmp 1 niet heeft.. rmp 1 heeft zo te zien wel mooiere jogwheel.. Waarom ben ik altijd de eeuwige twijfelaar..:doh:
edit; gleuf kan me niet schelen het is toch voornamelijk voor een timecode cd, ok ja ziet er niet zo goed uit maar gebruik je dan toch amper :p

deathsythe

Legacy Member
gohja als je met timecode en een X1 werkt, dan gebruik je juist play, cue, jog, pitch op je cd spelers.

althans zo is het bij mij.

Drew

Legacy Member
Ik vraag me nog steeds af welke randdebiel die nieuwe layout van Beatport ontworpen heeft..

[EZ]

Legacy Member
Kvind dat de nieuwe BP goed meevalt, is nog verbeterd t.o.v. de beta-versie, en 'k vind het vooral handig dat ge pagina's in tabs kunt openen (omdat het een html-site is).
En het werkt ook allemaal wat vlotter imo.

Mijn aankopen op de nieuwe BP en op de beta ervan heb 'k wel altijd dubbel gekregen, dus de tracks die ik kocht waren 2x beschikbaar om te downloaden :p

REDNIK

Legacy Member
Ik heb een goed jaar geleden mijn 2 cdjs en mengpaneel verkocht en toen overgeschakeld naar zo reloop digital jockey ding voor de laptop (vooral wegens tijdgebrek), maar nu met die digital jockey heb ik echt niet meer de fun die ik met men cdjs had. anyway, terug eens 2de hands aan het rondzien geweest voor een deftige set voor thuis. Kwam het volgende tegen:

2x Pioneer CDJ-800 MK2
1x Pioneer DJM-400

voor 1100euro. Is dit een deftige prijs? Ben zo niet echt meer mee met de prijzen en reeksen etc. Moet natuurlijk eerst nog is deftig getest worden, maar aan fotos te zien ziet het er nog dik inorde uit.

xDama

Legacy Member
Die Reloop Digital Jockeys zijn echt maar bagger imo. Het enige wat ik vrij tot zeer goed vind zijn die jog wheels, maar verder heb ik daar maar weinig goeds over te vertellen. Knoppen die soms niet reageren, CUP/CUE/PLAY die n.v.t. gewoon niet meer werken, EQ-knoppen die maar los zitten, etc...

Handig voor thuis wat mee te prutsen, maar that's it.

REDNIK

Legacy Member
ja ik had die reloop jockey gekocht om dat ik op kot ging enzo, maar ondertussen werk ik en heb ik thuis al eens een uurtje meer tijd. Er is inderdaad al een CUE knop die niet meer werkt en bovendien vind ik het echt mega saai om gewoon chill wat te mixen. Daarom denk ik terug basis pioneer setje voor thuis :)

xDama

Legacy Member
Uiteindelijk ga ik die nog eventjes bijhouden, omdat MIDI nog altijd handig blijft. Maar ik ben het geklooi met Traktor meer dan beu. Hoewel MIDI immens veel mogelijkheden heeft, boeien die mij voor geen reet. Eind van dit jaar stap ik dan ook over naar vinyl met 2x Technics. Qua mogelijkheden is dat een pak beknopter, maar qua ervaring is dat 10x intenser.

Stimpy

Legacy Member
goeie prijs lijkt me dat overigens
gangbare prijs is 1000 voor een setje cdj800MK2's dus voor 100 euro nog een net mixertje erbij lijkt me niet slecht :)

REDNIK

Legacy Member
REDNIK zei:
Ik heb een goed jaar geleden mijn 2 cdjs en mengpaneel verkocht en toen overgeschakeld naar zo reloop digital jockey ding voor de laptop (vooral wegens tijdgebrek), maar nu met die digital jockey heb ik echt niet meer de fun die ik met men cdjs had. anyway, terug eens 2de hands aan het rondzien geweest voor een deftige set voor thuis. Kwam het volgende tegen:

2x Pioneer CDJ-800 MK2
1x Pioneer DJM-400

voor 1100euro. Is dit een deftige prijs? Ben zo niet echt meer mee met de prijzen en reeksen etc. Moet natuurlijk eerst nog is deftig getest worden, maar aan fotos te zien ziet het er nog dik inorde uit.

anywhooooo ... goeie prijs of niet? :p

Therapy

Legacy Member
Lees de topic mss eens ? :)

Stimpy zei:
goeie prijs lijkt me dat overigens
gangbare prijs is 1000 voor een setje cdj800MK2's dus voor 100 euro nog een net mixertje erbij lijkt me niet slecht :)

.eX3

Legacy Member
Hoi Iedereen, ik heb een vraagje :)

Het zit zo,

Sinds kort heb ik 2 JBL control SB-2 subwoofers in mijn arsenaal (JBL :: Product).
Ik heb reeds 2 tops (RC15 Passieve speaker 15" 400W - Passieve Luidsprekers - Luidsprekers - Geluid | Tronios)
daarnaast heb ik 2 JB Systems AX400 versterkers.

De vraag is .... hoe zou ik deze set het beste aansluiten (ik weet dat de kwaliteit bedenkelijk is maar ik zoek gewoon naar de best mogelijke oplossing)

Mijn gedachten:
a: ik sluit de subwoofers aan op 1 ax 400 en de tops op de 2e ax 400. Voordeel: geen geknoei met aansluitingen (rood/wit vs speakon)
b: ik sluit de linker top samen met de linker sub aan op ax400 1 en vice versa op de 2e.

zou ik met delay zitten?

Wat denken jullie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan