Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrZodiac

Legacy Member
vince23 zei:
Waar zijn websites om iets 2de hands te kopen? Want de ergo spreekt mij ook wel echt aan. Maarja, de prijs e... Tis natuurlijk wel periode vn kerstmis. Mss dat ik daar ng geld kan uithalen.

Die ergo lijkt me echt goed omdat je gelijk met Pioneer bezig bent (en Pioneer op vrijwel elke fuif staat)

Hoop dat je er 2'e hands kunt vinden, want denk niet dat er veel zijn die dat toestel kopen en terug verkopen (is nl. nog niet zo lang op de markt).

Maar k'zou 2de hands en kapaza eens afschuimen. :)

edit: net snel even gechecked, enige wat ik kan vinden is deze: http://www.2dehands.be/audio-video-...659716.html?qq=pioneer+ergo&pcpl=&pc_id=&afd=

en dat is gewoon een nieuwe (dus niet 2e hands).

vince23

Legacy Member
Bij kts staat hij momenteel aan 465. Maar zoek liever toch nog wat goedkoper. Dus zal geen pioneer worden. Iemand anders goede ideeen? Die een verschil hebben met de hercules mk4... Maar toch redelijk van prijs is.

TooChé

Legacy Member
Ik heb gisteren telefoon gekregen om hier in zuid w-vlaanderen ergens te draaien op oudejaarsavond. Genre commercieel, voor een redelijk 'sjieke' zaal. 100 tal aanwezigen, inclusief eten enz.
Ik zelf ben al bezet dan, maar ze zoeken nog iemand. Dus als er hier zich iemand geroepen voelt, vraag gerust details via pm :)

wcedric

Legacy Member
vince23 zei:
Bij kts staat hij momenteel aan 465. Maar zoek liever toch nog wat goedkoper. Dus zal geen pioneer worden. Iemand anders goede ideeen? Die een verschil hebben met de hercules mk4... Maar toch redelijk van prijs is.

Numark mixtrack pro zit je volgens mij wel redelijk goed. Heel wat goeie dingen al over gehoort en prijs/kwaliteit zeker en vast niet slecht. Nieuwprijs van slechts 199.95 euro.;)

vince23

Legacy Member
Ik heb eens wat gevraagd op aboutdj, en daar waren ze tevreden over het volgende:
-MK4 behouden
-1x reloop contour controller edition 99-euro
-1x reloop contour interface edition 149-euro

En dan de setup als volgt:

Laptop -> MK4
-> reloop controller
-> reloop interface

En dan output 1 van interface op input 1-2 van mk4
En output 2 van interface op input 3-4
Zo kan ik dan mk4 als mixer gebruiken, en later een beter 4channel mixer kopen, en dan kan ik zo 4 channels in traktor pro benutten.
Als er iets niet duidelijk is, of jullie hebben iets slecht gehoord over de contour, zeg het dan maar ;)

gvQ

Legacy Member
Dag collegas,

Ik zou graag 2 paar nieuwe boxen kopen (1 X produce set, 1 X DJ set).
Active monitors dus.

Ik zal de Yamaha HS80M kopen om mee te producen, maar nu heb ik nog advies nodig voor de dj active monitors. Iemand een idee? (Graag rond de 300 euro max)

Gr

Stimpy

Legacy Member
300 euro? koop u 1 monitor dan want 2 gaat ge er ni mee kunnen kopen.

behringer b212d is nog wel aardig voor 't geld.

gvQ

Legacy Member
Het is een DJ monitor hé, geen producemonitor die ultraultraclean moet zijn :)

MrZodiac

Legacy Member
gvQ zei:
Het is een DJ monitor hé, geen producemonitor die ultraultraclean moet zijn :)

Ik vraag me af waarom je je productie monitors niet gewoon gebruikt. Ik produce en mix op mijn KRK's.

Voor thuis te mixen is dat toch voldoende?

gvQ

Legacy Member
De reden waarom ik twee apparte monitors nodig heb is omdat mijn ouders gescheiden zijn.
Bij m'n pa produce ik, bij m'n ma draai ik (De twee huizen liggen 25km van elkaar).
En het lijkt me ook een gekkenwerk om iedere week alles mee te nemen iedere keer :)

De kamer waar ik in draai is een goeie 5 X 3,5. De muur waar alles tegenstaat is recht, de muur achter me is met een schuine zijde. Alles is in goeie staat (geen oud krot dus :D).

[EZ]

Legacy Member
Die LE heeft idd maar 2 decks. Voor 4 decks heb je Traktor (Scratch) Pro nodig, en best ook een geluidskaart met genoeg uitgangen :)

JackM

Legacy Member
Kemt echt gehad met diene traktor pro 2. Da spel werkt voor geen 10 mins normaal. Syncs die constant wegvallen zijn echt hatelijk, f*ck! Hoe moet ne mens nog loopkes gaan gebruiken? Kgaan allichte weer gewoon vinyl gaan kopen ze :/

freekydude

Legacy Member
JackM zei:
Kemt echt gehad met diene traktor pro 2. Da spel werkt voor geen 10 mins normaal. Syncs die constant wegvallen zijn echt hatelijk, f*ck! Hoe moet ne mens nog loopkes gaan gebruiken? Kgaan allichte weer gewoon vinyl gaan kopen ze :/

... Het is echt niet zo moeilijk hoor :wtf:

Mike_D

Legacy Member
Nee is idd niet moelijk u zal zelf wel iets niet helemaal goed doen maar het is wel makelijk om de software de schuld te geven he JackM.
In principe als alles goed staat ingesteld kan je 4 decks de heledag in synk laten lopen zonder ook maar ergens aan te komen zeker bij minimal ;)

JackM

Legacy Member
Ik heb gewoon dezelfde instellingen geïmporteerd waarmee ek al jaren in TP1 en T3 werkte. Ik stuur gewoon men masterclock uit en telkens ek een deck start, sync ek hem daarmee. Twerkte al altijd zo en nu sinds tp2 zet em die synq te pas en te onpas af, zonder dat ek ook ergens aankom.
Minimal heeft daar nu es niet de kloten mee te maken, hollander ...

Justchill

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een soort van tas voor laptop + midi controller + HP + kabels, geen case maar een draagbare tas. Iemand ideetjes?

Mike_D

Legacy Member
@jackM was geen uit haal tegen minimal aleen is het wel zo dat minimaal over het algemeen strak op de beat zit in verglijk met andere stijlen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan