Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DafkeMega

Legacy Member
Welke midi-controller raden jullie het meeste aan?

-Numark Mixtrack
-Numark omni control
- Hercules Mk4

Het verschil tussen de Mixtrack en de omni control is vooral de ingebouwde geluidskaart bij de "omni control"? Geeft deze ook effectief een meerwaarde? Ik kan ze alle 3 voor ongeveer dezelfde prijs halen, terwijl de omni control meestal ook duurder is dan de mixtrack..

Liefst zou ik een van de 3 morgennamiddag al halen ("kerstcadeautje") en aangezien ik morgenvroeg moet werken, dan ook liefst vandaag nog reacties... ;)

Liquigi

Legacy Member
heb zelf mixtrack pro (ken di omni control ni) en ben der zeer content van, kga na exames wel upgrade nr traktor pro want ben die 2decks beu aant gerake, ma heeft niks me de numark te maken

Dubhead

Legacy Member
Ik ken niet veel van midi controllers, maar heb al verscheidene keren gehoord dat die van Hercules meer aanvoelen als plastiek speelgoed, wat niet goed is natuurlijk.

Tonerider

Legacy Member
Thank you for an incredible 2011! To show our appreciation, here's a festive package of gifts and specials. Download SKANNER – a free synthesizer with a raw, aggressive edge. Take advantage of an e-voucher* worth $30 / 25 € at the NI Online Shop on KOMPLETE Instruments and Effects or MASCHINE Expansions. One lucky winner gets a Carl Craig signature MASCHINE in chrome. And courtesy of Beatport’s Sounds/to/Sample, download some free loops for your DJ sets or productions. All details below. Happy holidays from NI

Iemand geïnteresseerd in die e-voucher?

rafbanaan

Legacy Member
Ik ben van plan om eens monitoren aan te schaffen en had enkele vragen.

Is deze setup een beetje goed ?

- 2x KRK RP 8 G2 actieve studio monitor (per stuk) kopen? | Goedkope | Promo | DJ & Studio monitor

- 1x Roland UA25 EX audio interface kopen? | Goedkope | Promo | USB Geluidskaart

- 2x Procab REF724 XLR male - jack male 3.00 meter kopen? | Goedkope | Promo | XLR - Jack

Maar ik vroeg me af of ik geen problemen ga ondervinden met de rk-rp-8. Deze zouden naast men scherm komen te staan en ongeveer een 30 cm van me weg. Te luid, mindere tonen door de korte afstand of ... ?

Alvast bedankt ! :)

MrZodiac

Legacy Member
rafbanaan zei:
Ik ben van plan om eens monitoren aan te schaffen en had enkele vragen.

Is deze setup een beetje goed ?

- 2x KRK RP 8 G2 actieve studio monitor (per stuk) kopen? | Goedkope | Promo | DJ & Studio monitor

- 1x Roland UA25 EX audio interface kopen? | Goedkope | Promo | USB Geluidskaart

- 2x Procab REF724 XLR male - jack male 3.00 meter kopen? | Goedkope | Promo | XLR - Jack

Maar ik vroeg me af of ik geen problemen ga ondervinden met de rk-rp-8. Deze zouden naast men scherm komen te staan en ongeveer een 30 cm van me weg. Te luid, mindere tonen door de korte afstand of ... ?

Alvast bedankt ! :)

Ziet er redelijk cava uit, gezien de afstand zou ik eerder gaan voor de rp6 series, denk dat je daar meer plezier aan gaat hebben. Je kan naderhand altijd nog een sub bij plaatsen indien nodig.

edit: goed overzicht van hoe ze het best staan.
http://www.m-audio.com/images/image/overdub_news/UnderstandingStudioMonitors_Placement_1_big.gif

bron: http://homestudiodog.com/2011/05/monitor-placement/

Brecht_

Legacy Member
Ik ga nu eindelijk mijn platenspeler kopen,maar ik twijfel nog tussen 3 modellen...

- gewoon voor tweedehands Technics gaan
- Reloop RP6000
- Synq xtrm-1

Ze liggen alledrie ongeveer in dezelfde prijsklasse,dus dat is het probleem niet... Normaal zou ik wel voor de technics gaan,maar ik heb gewoon schrik om dit tweedehands te kopen,aangezien je niet altijd kan zien hoe de vorige eigenaar er mee omging.

Iemand ervaring met de 2 andere modellen?

Therapy

Legacy Member
Als ge nie voor de Technics gaat, sowieso de Synq nemen. Heb ze zelf ook en zijn echt goed.

Rage

Legacy Member
MrZodiac zei:
Ziet er redelijk cava uit, gezien de afstand zou ik eerder gaan voor de rp6 series, denk dat je daar meer plezier aan gaat hebben. Je kan naderhand altijd nog een sub bij plaatsen indien nodig.

edit: goed overzicht van hoe ze het best staan.
http://www.m-audio.com/images/image/overdub_news/UnderstandingStudioMonitors_Placement_1_big.gif

bron: Monitor Placement | Home Studio Dog

Waarom zou hij meer plezier hebben aan de 6 series? EDIT: erover gelezen. voor de afstand dus?

Ik ben momenteel ook aan het zien voor monitoren, mijn budget daarvoor ligt rond de 500 euro.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze
Mackie - MR 8 mk2 Studiomonitor aktiv 8" Woofer/1"HT, 100/50w : Monitors / versterkers

Maar KRK RP8 was ik ook al naar het zien.

Waarom raad jij aan om kleinere te nemen? Zijn die met een 8" woofer te zwaar voor een kleine kamer (5 op 5 meter)?

En toen kwam ik op deze terecht de M-audio BX8A. Deze set kost de helft van een set KRK's of Mackies. Is dit dan goedkope brol of gewoon een goede prijs?
M-Audio - BX8A Deluxe aktiver 8" Studiomonitor : Monitors / versterkers

MrZodiac

Legacy Member
Rage zei:
Waarom raad jij aan om kleinere te nemen? Zijn die met een 8" woofer te zwaar voor een kleine kamer (5 op 5 meter)?

Net persé, maar als je er maar 30 cm vanaf zit is dat wel heel erg dicht. Zit zelf +- 1m tot 1.5m van mijn 8" KRKs.

Al bij al ben ik ook zeker tevreden van de 8". maar je moet ze redelijk luid zetten om het volledige spectrum goed te horen. Dat is niet altijd plezant voor de buren. En ze gaan zeer luid over een korte afstand :evil: (onderschat dat niet :p)

De 6" geven op een lager volume reeds een correcter beeld van het geluid en naar het schijnt is de basweergave op de 6" ook correcter.

Musk

Legacy Member
Ik vind de KRK's over het algemeen al een overdreven gekleurde basweergave hebben. Ben echt niet zo'n fan van KRK. Het enige pluspunt is dat ze echt wel betaalbaar zijn voor semi-professionele kwaliteit.

MrZodiac

Legacy Member
Musk zei:
Ik vind de KRK's over het algemeen al een overdreven gekleurde basweergave hebben. Ben echt niet zo'n fan van KRK. Het enige pluspunt is dat ze echt wel betaalbaar zijn voor semi-professionele kwaliteit.

Ja, klopt. Als je dat weet, kan er rekening mee houden.
Dan vallen ze nog super goed mee, zeker voor die prijs.

JackM

Legacy Member
profound zei:
Idd, Synqs zijn echt wel nog kwalitatief.

Die syncs zijn eig just dezelfde als die reloops ze. Kweet eig nie of het nog zo echt interessant is om technics te kopen nu? Ze maken ze nu al een tijdje niemeer en ook al zijn het dan mss technics, tis niet dat ze onverwoestbaar blijven. Voor het geld ze soms nog kosten ..
Helaas zien ze er wel nog altijd het meest draaitafel uit itt die vuile plastieken van tegenwoordig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan