Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ceken12

Legacy Member
Kheb mij toch terug technics gekocht, goed zoeken voor propere tafels, in een deftige staat en binnensteken voor onderhoud. => da kost u 30 euro per tafel maar ze zijn dan terug in perfecte staat.
To each his own ofcourse

ceken12

Legacy Member
Agreed, in mijn is er niets beters, massas accurate pitch, de curve waarmee dat de platter optrekt :)
*kga e schijfke leggen*

JackM

Legacy Member
Technisch loopt ze wel al ver achter ...
Nuja, Ik koop ook liever ne ouwen G dan een nieuw mottig jeepken om mee te gaan crossen. Maar ge moet een goeie vinden dan nieuw ga ze sowieso niemeer zijn.
Laat ons gewoon zeggen dat de Technics er niemeer beter op gaan worden en dat de prijs det ge er 2e hands voor betaald teveel is met wat ge nieuw vindt en even goed is voor thuis gebruik.

Mike_D

Legacy Member
Allemaal de beste wensen voor 2012 en wens iedereen een fijn muzikaal jaar toe :D

Technics SL 1200 MK2 is meer dan een draai tafel alleen toen ze op de markt verschenen in 1972 vond er en de dj wereld een verschuiving plaats de Technics heeft een stempel op de dj wereld gezet wat zijn weerga niet.

Dus ze gaan de geschiedenis boeken in en zullen altijd een van de belangrijkste schakels in de dj wereld blijven dat zullen anderen merken nooit meer af nemen meden door het digitale tijd perk waar we ons nu in bevinden.

Dan nog iets anders ze mogen dan wel niet meer gemaakt worden maar er zijn zeker voor de komende 10 jaar zijn er zeker nog genoeg onderdelen verkrijg baar zo dat de lief hebbers hun stukje nostalgie kunnen onder houden.

Jowke

Legacy Member
Dag jongens, ik heb wat struggles met mijn tractor duo. Ik heb het systeem al een eindje (het is de oude versie) en vroeger draaide ik die op een gewone pc met vista. Het systeem is echter nooit echt stabiel geweest, maar het ging wel. De pc daarentegen ging achteruit en daarmee bleef tractor ook echt alleen maar raar doen. Nu heb ik een macbook gekocht en zag ik dit als de uitgelezen kans om mijn tractor opnieuw te gebruiken. Het is een splinternieuwe mac, maar tractor blijft steeds raar doen. De scratch mode werkt soms wel, soms niet, de waveform blijft niet stabiel, en ook de bpm weergave verspringt constant. Het ligt waarschijnlijk nu echt wel aan mijn traktor, want ik zou echt niet meer weten wat er in godsnaam mis is. (oja, ik draai met een mixer en 2 tt's). Het is echt vervelend, zeker nu ik een stabiel systeem nodig heb want ik ga op meer feestjes beginnen draaien enzo...
Iemand een idee? Of koop ik beter gewoon serato? :)

Joke

[EZ]

Legacy Member
Misschien staat je latency te traag?

En welke versie van Traktor gebruik je? Bij de nieuwe versie zijn er veel mensen die problemen ondervinden...

deathsythe

Legacy Member
kuis je pc eens op?

en idd bij versie 2.1.2 heb ik toch ook al wat meer last gehad dan met de gewone TSP1

Jowke

Legacy Member
Mja, het is echt de allereerste versie van TSD dat ik nog gebruik..of toch wil gebruiken... Ik heb er precies al altijd heel erg last mee gehad.
Mijn macbook is 2 dagen oud, veel opkuisen kan ik nog niet doen denk ik... :)

Therapy

Legacy Member
Kunt ge op een Traktor S4 2 draaitafels aansluiten?
Zou graag naar een 3/4 deck setup gaan maar da gaat wa kostelijk worden als ik mixer en traktor moet vervangen en nog 2 TT's/CDJ's moet bijkopen. :(

Drew

Legacy Member
Therapy zei:
Kunt ge op een Traktor S4 2 draaitafels aansluiten?
Zou graag naar een 3/4 deck setup gaan maar da gaat wa kostelijk worden als ik mixer en traktor moet vervangen en nog 2 TT's/CDJ's moet bijkopen. :(
Jep, deck C en D hebben een rca phono/line input.

Liquigi

Legacy Member
Iemand ervaring met de Numark m6 usb mixer? Zoja, hoe bevalt die? Is het mogelijk om deze op u laptop aan te sluiten zonder een extra geluidskaart te moeten kopen?

Tiepje

Legacy Member
Ik begin bij de basis en heb dan ook een Hercules DJ4 set, leuk basismengpaneel met 4 decks! ;-) Nu zou ik erg graag hip-hop/rap/RnB mixen omdat dit genre me enorm aanspreekt. Ik heb het wel over goeie nummers van het genre, geen alledaagse commerciële rommel. :D Is er iemand die me tips e.d. kan geven hoe hieraan te beginnen. Ik wil me er trouwens erg in verdiepen. Ik heb gehoord dat dit soort muziek mixen een pak moeilijker is dan bijvoorbeeld electro, house.

Brecht_

Legacy Member
Om nog even op mijn vraag van de TT's terug te komen,daarjuist kwam ik de Stanton ST 150 tegen: Link. Heeft iemand hier ervaring mee?Is het de 100 euro meer waard?

[EZ]

Legacy Member
Brecht_ zei:
Om nog even op mijn vraag van de TT's terug te komen,daarjuist kwam ik de Stanton ST 150 tegen: Link. Heeft iemand hier ervaring mee?Is het de 100 euro meer waard?
De enige extra feature die de ST150 heeft tegenover de andere super OEM's is die key correction (en zijn look natuurlijk).
Klinkt wel nog ok precies: stanton st150 key lock - YouTube, maar kzou der geen (2x) €100 extra voor betalen...

Kheb ook ooit ergens gelezen dat die Stanton wat meer weegt dan de andere super OEM's, en dat hij daardoor dus beter tegen feedback kan. Maar voor thuisgebruik maakt dat eiglijk niks uit, en met mijn Synqs heb 'k daar nog nooit problemen me gehad (ook niet op feestjes)

Drew

Legacy Member
Al een tijdje aan 't nadenken om een S4 te kopen maar 't prijskaartje lijkt mij teveel voor een weinig flexibele midi controller. Nu deze uitkomt ga 'k er toch eens goed over nadenken.

Therapy

Legacy Member
Wat zou ik nog kunnen vragen voor een Xone:22 en een Traktor Scratch Duo ?

deathsythe

Legacy Member
't begint hier weer te kriebelen voor TT's te kopen of nog een extra CD speler lol, examens are bad mkay.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan