Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Drew

Legacy Member
Door op cue te drukken schiet uw plaat terug op een punt in het nummer waar de cue staat. Die eerste keer beatmatchen is om te horen of zijn pitch goed staat.

profound

Legacy Member
Eerst goedzetten, en dan het juiste moment afwachten om den tune in te gooien.

dentony

Legacy Member
En dus een volle cirkel is gwn play en een knipperende cirkel is pauze? Want als hij op zijn cue drukt schiet zijn play van vol naar knipperende. Dus is zijn track gepauzeerd bij zijn cue punt. Is dat een gewone instelling want ik dacht dat dat bij sommige gwn doorspeelde en niet op pauze viel...

En dusja, checken of zijn pitch juiststaat: dat kan hij normaal toch zien op die schermpjes? Of staat dat er bij pioneer niet op?

Drew

Legacy Member
Je kan instellen op cdj's of tracks automatisch beginnen spelen of niet.

En je weet wel, met die dingen waarmee je muziek hoort. Oren ofzo :s

dentony

Legacy Member
Ja, ik ken wel oren maar je kan toch gewoon op je display zien of beide pitchen gelijk zijn? Waarom moet je dat daarvoor nog eens gaan checken met je oren :p

Therapy

Legacy Member
deathsythe zei:
ah, dacht dat je nog 2 cdj's/tt's had, wist niet dat je die ook nog moest aankopen, maar ja het is idd een duurdere oplossing...

en is die MC6000 niets voor u? Denon DN-MC6000 Traktor Controller - YouTube, de Xone DX is ook vrij goedkoop (600 EUR)

btw als je die S4 2dehands koopt, moet je dan uw licentie van traktor ook opnieuw kopen?
als die erbij zit, denk ik dat ge voor een 6-700 EUR toch niet moogt klagen imo.

Ziet er idd wel goed uit! Morgen eens meer over opzoeken. Merci alvast.

Net gelezen dat timecode veel werk is om werkende te krijgen met deze controller. :(

deathsythe

Legacy Member
Coupon code voor beatport (werkte daarnet bij mij)

startnow

have fun

Drew

Legacy Member
Zie net dat mixcloud zowel de upload als tijdslimiet heeft afgeschaft, nice!

JorisL

Legacy Member
Ik zou mijn eerste stapjes willen zetten in het dj'en... Maar ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Ik zou voornamelijk klein willen beginnen, dus zelf wat voor mijn eigen mixen, me wat amuseren, toffe tunes vinden,...

Het probleem, zoals met elke hobby bijna, is natuurlijk de prijs. Ik heb niet echt een budget voor ogen. Ik moet geen gear hebben van duizenden euro's, iets klein, eenvoudigs is ideaal voor mij.

Ik zag hier op het B&S forum een American Audio DSJ 1 staan. Moest ik deze kunnen aansluiten op een mixer, is dit dan goed om te beginnen?

deathsythe

Legacy Member
4 keuze's

1) 2x Cd speler (type tabletop, of dus een enkele cd speler) + 1x mengpaneel (2kanaals)
2) 1x cd speler (type dubbelaar, 2 decks in 1 unit dus) + 1x mengpaneel
3) midi controller (all - in - one oplossing, gewoon aansluiten op pc en that's it)
4) 2x draaitafels + 1x mengpaneel

+ overal nog headphone bij natuurlijk.

in elke categorie kan je zo cheap ass gaan als je wilt, je kan er ook in overdrijven maar in principe is 2 en 3 het goedkoopste.

- nadeel bij 2 is dat het totaal niet leuk draait vind ik persoonlijk.
- nadeel bij 3 is dat je altijd een pc nodig hebt, als je pc niet sterk genoeg is, of gewoon crasht, dan kan je niet dj'en.
dit heeft ook zijn voordelen natuurlijk, geen cd's branden,...

nu, wil je echt zuiver cd's branden en juist die afspelen? of wil je platen kopen en die mixen? of wil je muziek downloaden en rechtstreeks bedienen?

profound

Legacy Member
dentony zei:
Ja, ik ken wel oren maar je kan toch gewoon op je display zien of beide pitchen gelijk zijn? Waarom moet je dat daarvoor nog eens gaan checken met je oren :p

:sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad:

JorisL

Legacy Member
Ik heb geen krachtige laptop meer, iets tussen een netbook en een notebook nu dus dat gaat al zeker niet lukken...

En cd's, gaan die er in de toekomst niet uit? Maar dan zou ik ze nog zelf kunnen branden? En ik had al vanalles gehoord dat werken met mp3 een slechtere geluidskwaliteit geeft?

deathsythe

Legacy Member
JorisL zei:
Ik heb geen krachtige laptop meer, iets tussen een netbook en een notebook nu dus dat gaat al zeker niet lukken...

En cd's, gaan die er in de toekomst niet uit? Maar dan zou ik ze nog zelf kunnen branden? En ik had al vanalles gehoord dat werken met mp3 een slechtere geluidskwaliteit geeft?

nuja ik weet niet hoe het met serato zit, maar met de nieuwste traktor, moet je toch al een ietswat recente dual core hebben.

MP3 geeft goede kwaliteit, zolang de bitrate 320kbs is.

en indd het echt branden op CD's begint nu toch ook wel minder populair te worden...

dit omdat de nieuwste cd spelers allemaal wel een USB poort hebben en de betere modellen ook nog MIDI ondersteunen... (als ze MIDI ondersteunen kan je bv rechtstreeks dj software aansturen vanop je cd speler, vergelijk het met een gamepad als het ware.)

dus CD's branden is een pak intensiever dan gewoon een USB stick inpluggen en wat te scrollen en te selecteren...

als je toekomst gericht dj gear wilt aankopen, kies je best voor een CD speler die MIDI & USB ondersteunt, of gewoon direct een midi controller...

bv zoiets;
Reloop RMP-2.5 Alpha multimedia tabletop speler (ACTIE) kopen? | Goedkope | Promo | Table top CD/MP3/MIDI speler

Denon DN-S1200 tabletop CD-speler kopen? | Goedkope | Promo | Table top CD/MP3/MIDI speler

JorisL

Legacy Member
Is dan bijvoorbeeld zo'n American Audio SDJ1 in combinatie met een degelijke mixer voor mij niet het beste om te starten? Simpel en goedkoop?

Want ik ben 18 jaar, student, ik heb bijvoorbeeld niet de mogelijkheid om bvb 500 euro uit te geven...

Of is het misschien mogelijk om een midi controller aan te sluiten op zo'n SDJ1?

JackM

Legacy Member
Tis niet omdat mp3kes zo gemakkelijk te vinden zijn online en er om de haverklap een nieuw controllerke op de markt komt, dat ge voor een hobby als dj geen budget nodig hebt.
Ik zou ook graag nog andere hobbys hebben gelijk windsurfen en een eigen quad om te gaan crossen. Maar als ik geen budget heb voor de aankoop en onderhoud -gear en muziek-, dan zijn er 2 mogelijkheden. 1 Ik bedenk es of het wel een goed idee is om ermee te starten of 2, ik spaar tot ek het mij kan permitteren.

deathsythe

Legacy Member
JackM zei:
Tis niet omdat mp3kes zo gemakkelijk te vinden zijn online en er om de haverklap een nieuw controllerke op de markt komt, dat ge voor een hobby als dj geen budget nodig hebt.
Ik zou ook graag nog andere hobbys hebben gelijk windsurfen en een eigen quad om te gaan crossen. Maar als ik geen budget heb voor de aankoop en onderhoud -gear en muziek-, dan zijn er 2 mogelijkheden. 1 Ik bedenk es of het wel een goed idee is om ermee te starten of 2, ik spaar tot ek het mij kan permitteren.

het is toch logisch dat je naar goedkope oplossingen zoekt als je nog nooit gedraaid hebt? later kan je uitbreiden wat je wil natuurlijk.

moest ik met mijn kennis die ik nu heb, nieuwe gear kopen, het is direct een pio 850-900 set.

JorisL

Legacy Member
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben al jaren dagenlang bezig met het zoeken naar nieuwe goede muziek en nu wil ik daar eindelijk eens iets mee doen. Echter heb ik gewoon het geld niet en dan mag ik toch eens proberen om te kijken wat het is?

Als ik nu 1000 euro uitgeef en binnen een jaar merk ik dat het niets voor mij is. Dan zit ik daar met het systeem. Als ik nu een goedkoop systeempje koop, ik amuseer er mij wat mee 's avonds en dan zie ik wel of ik in de toekomst nog meer geld ga uitgeven of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan