Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Therapy

Legacy Member
Ik heb nog een TT staan die ik niet kan gebruiken. Heeft alleen een andere naald nodig. :unsure:

J.Brown

Legacy Member
Iemand toevallig mengpaneel op overschot staan? 2 channels nodig, Vestax liefst.

Therapy

Legacy Member
Ik heb mogelijk binnenkort een Allen & Heath Xone:22 te koop staan. Ga in de week de S4 van JuG testen, daarna ga ik beslissen wat ik ga doen. Als dit zou doorgaan heb ik ook nog een Traktor Scratch Duo te koop moest het u interesseren. Ik zal u op de hoogte houden!

J.Brown

Legacy Member
Is goed therapy, heb wel interesse in die scratch duo. laat iets weten. ty

deathsythe

Legacy Member
ah jammer, ben op zoek naar rp6000 of xtrm1, maarja zal wss njet worden :d

xDama

Legacy Member
Wat zou je vragen voor Traktor Scratch Duo? En is het het volledige pakket?

Therapy

Legacy Member
Het pakket is volledig ja, de platen zijn mss wel aan vervanging toe. Het is trouwens ook Native Instruments Traktor Scratch Duo 1, dus nog met de vorige geluidskaart en software. Qua prijs zou ik eens moeten kijken. Denk dat die rond de 200 gaat liggen.


Even voor de duidelijkheid een vraagje aan de kenners, als ik mijn TT's wil gebruiken in samenwerking met een S4 heb ik toch geen extra geluidskaart meer nodig he? Deze zit in/bij de S4 neem ik aan.

Fruitboer

Legacy Member
Traktor scratch duo 1 kostte vorig jaar nog maar 175 euro net voor 2 uitkwam :D

Therapy

Legacy Member
Blijkbaar is de S4 ook juist verkocht dus voorlopig gaat er dus hier ook niks de deur uit. :sad:

xDama

Legacy Member
Therapy zei:
Blijkbaar is de S4 ook juist verkocht dus voorlopig gaat er dus hier ook niks de deur uit. :sad:

Blijft is bij vinyl ook. Controllers zijn echt maar...meh.

Therapy

Legacy Member
Twas de bedoeling van te combineren. De S4 als mixer en 2 extra spelers te gebruiken bij men TT's. Kwil kunnen teasen en 3-4 deck mixes doen en da gaat nie met 2 kanalen helaas.

deathsythe

Legacy Member
Therapy zei:
Twas de bedoeling van te combineren. De S4 als mixer en 2 extra spelers te gebruiken bij men TT's. Kwil kunnen teasen en 3-4 deck mixes doen en da gaat nie met 2 kanalen helaas.

heb dezelfde situatie meegemaakt, bij mij was dan vooral die midi controller van denon (mc600) een goede optie, omdat je die ook gewoon als analoge mixer kan gebruiken...

bij de S4 moet je dan nog altijd traktor openstaan hebben.

maar uiteindelijk dan ook niet voor gekozen omdat het een beetje té compact was naar mijn zin, en ik uiteindelijk mijn gear quasi nooit verhuis.

heb dan maar gewoon een 4kanaals mixer gekocht, en nog steeds niet beklaagt.

nadeel is dat het een dure oplossing is... als je kijkt naar wat goede kwaliteit ben je zeker al 500 EUR kwijt, en dan heb je nog maar een basic mixer.

Therapy

Legacy Member
Als ik het zo zou doen komt het me veel te duur uit. 4-kanaals mixer, 2 cdj's/tt's en dan nog eens traktor scratch pro. Denk dat ik dan rond de 1500 euro zit en dat is me net iets te veel. Daarom dat die 2dehands S4 ideaal was.

Wat is een goede prijs voor een S4 2dehands eigenlijk ?

deathsythe

Legacy Member
ah, dacht dat je nog 2 cdj's/tt's had, wist niet dat je die ook nog moest aankopen, maar ja het is idd een duurdere oplossing...

en is die MC6000 niets voor u? Denon DN-MC6000 Traktor Controller - YouTube, de Xone DX is ook vrij goedkoop (600 EUR)

btw als je die S4 2dehands koopt, moet je dan uw licentie van traktor ook opnieuw kopen?
als die erbij zit, denk ik dat ge voor een 6-700 EUR toch niet moogt klagen imo.

freekydude

Legacy Member
Ik heb ook nog zeer goedkoop Trakor Pro 2 te koop. Laat me maar iets weten :-).

ShadesOfJae

Legacy Member
Kan ik mijn laptop met RekordBox aansluiten op een CDJ-2000 en dan via mijn laptop door m'n tracks browsen? Of moet dit allemaal gebeuren via de CDJ alsof je met een cd of usb-stick aan het draaien bent? En hoe kan ik twee CDJ's verbinden met elkaar zodat ik maar één usb-stick (of laptop) nodig heb?

dentony

Legacy Member
Kheb een vraagje ivm met cd spelers (pioneer in dit geval). Ik heb zonet een dj set van dj chuckie gezien op b@tv en ik zie hem op zijn cue drukken, dan druk hij op play. Dan gaat hij beatmatchen (Tot daar ben ik nog mee) maar eens zijn track juist staat drukt hij weer op zijn cue waardoor die play knop van een groene cirkel naar een knipperende groene cirkel gaat (ik veronderstel dat dit pauze wil zeggen?). En dan als hij zijn track er wil ingooien gaat hij weer op zijn cue drukken en dan op play.

Zijn track kan toch nooit goed staan nadat hij op pauze stond? Of mis ik het beeld dat hij opnieuw gaat beatmatchen? Maar wat is dan het nut van de eerste keer dat hij het goedzette?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan