Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Essit

Legacy Member
JackM zei:
Die syncs zijn eig just dezelfde als die reloops ze. Kweet eig nie of het nog zo echt interessant is om technics te kopen nu? Ze maken ze nu al een tijdje niemeer en ook al zijn het dan mss technics, tis niet dat ze onverwoestbaar blijven. Voor het geld ze soms nog kosten ..
Helaas zien ze er wel nog altijd het meest draaitafel uit itt die vuile plastieken van tegenwoordig.

Mijn Synqs gaan nu toch al 6 jaar mee, maar idd veel verschil op de andere merken zal er niet zijn. Wat ik wel kan afraden is om nu nog Technics 2de hands te gaan kopen, of je moet ze effectief eerst kunnen uittesten.

Zoals bij alle tt's hangt het gewoon af van hoe de eigenaar er mee omgaat. Technics onverslijtbaar is ook een fabeltje, weet ik uit eigen ervaring.

JackM

Legacy Member
Ooit koop ek mij nog wel es een paar technics juist voor de case en pas ek de elektronica wel aan aan iets nieuws :p
Die geblokte stantons kosten toch ook teveel geld.

Rage

Legacy Member
Rage zei:
En toen kwam ik op deze terecht de M-audio BX8A. Deze set kost de helft van een set KRK's of Mackies. Is dit dan goedkope brol of gewoon een goede prijs?
M-Audio - BX8A Deluxe aktiver 8" Studiomonitor : Monitors / versterkers

Ik vroeg mij af waarom deze monitoren zo goedkoop zijn. Een set van 2 kost evenveel als 1 van KRK of Mackie

Ik heb wat onderzoek gedaan. Deze monitoren zijn dus made in China (duh). Very crappy solderwork. Veel mensen hebben problemen hiermee (condensators die kapotgaan, bass driver die pas na 5 min in actie schiet, ... het internet staat vol met problemen met de BX5A en BX8A. Als ik het forum van M-audio mag geloven -> Niet kopen

Ik het gevoel dat ik met 500 euro er niet ga geraken om een setje monitoren te vinden die goed klinken en lang mee zullen gaan. In die prijsrange zit ge echt nog in de consumentenelektronica (=wegwerp)

Ik vind het ook zeer moeilijk om goede technische reviews te vinden op het internet. Voor PC hardware is dat anders, daar vindt ge zeer veel over. Maar geluidsmateriaal ? Niks...

nonkel wulle

Legacy Member
Hm, ik zoek nog een geestig festival om tijdens de paasvakantie naartoe te gaan.

Vorige jaren hadden we Groezrock (die nu volledig verkakt is) en Once Upon A Fest die failliet is.

Iemand een idee?:(

rafbanaan

Legacy Member
Vandaag alles gekregen, maar ik merk dat wanneer ik het stil zet de tweakers zoemen.

Aan wat zou dit liggen ?

monitoren staan op -1dB

Als ik het op -30dB zet hoor ik dat gezoem bijna niet, maar dan staan ze ook wel stil :/

[EZ]

Legacy Member
Hoe heb je ze aangesloten?

Als je ze met gewone rood-wit-audiokabels aansluit is dat normaal denk ik, een beetje gezoem.

MrZodiac

Legacy Member
Ergens een storing in de keten? pc - audio interface - kabel - monitors...?

Ik heb in elk geval geen last van storingen bij die van mij.

rafbanaan

Legacy Member
Hoe kan ik dat best controleren ?

Want kabels gewoon uittrekken zal niet veel helpen met controleren vermoed ik ? :p

Tis vanaf ik de dB wijzig op de monitoren dat ik het hoor. Standaard staan ze op -30dB voor volume, maar wanneer ik luid ga, krijg ik meer van gezoem via de tweeters.

peutie

Legacy Member
ken er iemand een goed program om stemmen in te spreken?(het is voor men intro song)

Rider

Legacy Member
Essit zei:
Mijn Synqs gaan nu toch al 6 jaar mee, maar idd veel verschil op de andere merken zal er niet zijn. Wat ik wel kan afraden is om nu nog Technics 2de hands te gaan kopen, of je moet ze effectief eerst kunnen uittesten.

Zoals bij alle tt's hangt het gewoon af van hoe de eigenaar er mee omgaat. Technics onverslijtbaar is ook een fabeltje, weet ik uit eigen ervaring.

De motor is zo goed als onverslijtbaar en de rest is relatief gemakkelijk & goedkoop te vervangen.

Liever 2de hands techs dan om het even wat anders nieuw. Er zijn gewoon geen andere decks die zo solide uitgevoerd zijn, zo weinig onderhoud nodig hebben (heb er eentje staan van 15-20 jaar & loopt nog altijd als nieuw) en zo lang gaan meegaan onder "zware" omstandigheden. Voeg daar dan nog bij dat de originele wisselstukken gemakkelijk verkrijgbaar zijn en ge weet ineens waarom het een goede investering is.

deathsythe

Legacy Member
akkoord, maar het zijn nog steeds draaitafels voor thuisgebruik waarschijnlijk :P
ik begrijp je reactie wel, als ik mij later opnieuw TT's ga kopen, weet ik ook nog niet of ik voor superOEM's ga gaan of technics...

maar je kan dan evengoed CDJ's aanraden als hij tabletops zoekt, die zijn ook robuust.

aXl_

Legacy Member
Brecht_ zei:
Ik ga nu eindelijk mijn platenspeler kopen,maar ik twijfel nog tussen 3 modellen...

- gewoon voor tweedehands Technics gaan
- Reloop RP6000
- Synq xtrm-1

Ze liggen alledrie ongeveer in dezelfde prijsklasse,dus dat is het probleem niet... Normaal zou ik wel voor de technics gaan,maar ik heb gewoon schrik om dit tweedehands te kopen,aangezien je niet altijd kan zien hoe de vorige eigenaar er mee omging.

Iemand ervaring met de 2 andere modellen?

zoals hier al gezegd is: die reloop RP6000 en synq xtrm-1 zijn exact dezelfde apparaten, maar met een ander logootje er op.
Ikzelf heb de synq xtrm-1, al 5 jaar, en ze werken nog steeds perfect. Grootste voordeel aan die spelers is imo de schappelijke nieuwprijs en op technisch vlak doen ze volgens mij voor geen enkele draaitafel onder. Voor thuisgebruik zijn die draaitafels imo ideaal.

peutie

Legacy Member
ken er iemand een goed program om stemmen in te spreken?(het is voor men intro song)

Brecht_

Legacy Member
iedereen bedankt voor het advies voor de TT's.Ik denk dan dat ik voor de Synq's zal gaan,aangezien hier toch vooral positieve reacties op zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan