Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

Brick Top

Legacy Member
Jongens, er zit hier iemand op het forum die die uitspraken ivm Turkije en Rusland gaat counteren. Mark my words!

Die landen maken inderdaad geen deel uit van Europa maar ik stoor mij er totaal niet aan dat die landen meedoen aan het EK.

Starrk

Legacy Member
Brick Top zei:
Die landen maken inderdaad geen deel uit van Europa maar ik stoor mij er totaal niet aan dat die landen meedoen aan het EK.

Ik vind het maar een politiek charme-offensief. En voetbal zou moeten losstaan van politiek.

Gentille

Legacy Member
Jammer voor FDB. Ik had nogthans gedacht dat hij de meeste kans maakte om de finale te fluiten.

Remi

Legacy Member
Brick Top zei:
Jongens, er zit hier iemand op het forum die die uitspraken ivm Turkije en Rusland gaat counteren. Mark my words!

Die landen maken inderdaad geen deel uit van Europa maar ik stoor mij er totaal niet aan dat die landen meedoen aan het EK.

vergis ik mij of speelt Israel zijn wedstrijden ook niet in groepsfases van Europa?

Dat land ligt gewonweg totaal niet in Europa, maar hoort er wel economisch/cultureel/Westers bij...
(wat doen ze anders ook op eurosong)

puni

Legacy Member
Remi zei:
vergis ik mij of speelt Israel zijn wedstrijden ook niet in groepsfases van Europa?

Dat land ligt gewonweg totaal niet in Europa, maar hoort er wel economisch/cultureel/Westers bij...
(wat doen ze anders ook op eurosong)

Niet alleen dat, ziet ge Israël al voetballen tegen Syrië, Saoudi-Arabië, Iran.. Dat worden regelrechte veldslagen. :p

Piejie

Legacy Member
DekadeZ zei:
Als Rusland tot Europa wordt gerekend zijn dus de steden, gehuchten, in het verre oosten van Rusland ook deel van Europa? Vladivostok anyone? Ik vind het belachelijk, maar kom.
Het omgekeerde is dan ook waar hé. Is Moskou dan een Aziatische stad? Is St-Petersburg dan een Aziatische stad?

Nee toch.

Starrk

Legacy Member
Brick Top zei:
Jongens, er zit hier iemand op het forum die die uitspraken ivm Turkije en Rusland gaat counteren. Mark my words!

Piejie zei:
Het omgekeerde is dan ook waar hé. Is Moskou dan een Aziatische stad? Is St-Petersburg dan een Aziatische stad?

Nee toch.

Ik kan niet meer :rofl:

Had je verder gelezen dan uw neus lang is Piejie dan las je de benaming 'Eurazië' in mijn post. En Moskou is geen Europese stad, want het ligt namelijk in Rusland.

Romelus

Legacy Member
Piejie zei:
Het omgekeerde is dan ook waar hé. Is Moskou dan een Aziatische stad? Is St-Petersburg dan een Aziatische stad?

Nee toch.

Rusland mag van mij een apart continent worden, webn er dan geen last van.

Piejie

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik kan niet meer :rofl:
Natuurlijk zal er iemand zijn die het er niet mee eens is. Wat daar zo enorm grappig aan is.

Is trouwens toch niet de eerste keer dat ik dit zeg. Ik heb al aangetoond dat 40% van Europa Rusland is. Je weet wel, die keer dat Pina weggelopen was van de discussie toen hij zijn ongelijk inzag. Vind ik nog altijd heel flauw trouwens.

Ik doe dan al die moeite om een kaartje op te vissen en met procenten te zwaaien, plots ziet mijnheer dat hij inderdaad wel eens fout zou kunnen zijn en baf, foetsie :)

Starrk

Legacy Member
Remi zei:
Dat land ligt gewonweg totaal niet in Europa, maar hoort er wel economisch/cultureel/Westers bij...
(wat doen ze anders ook op eurosong)

Als je de laatste 40-60 jaar rekent wel. Als je zo rekent is Japan even Europees als Israël.

Starrk

Legacy Member
Piejie zei:
Natuurlijk zal er iemand zijn die het er niet mee eens is. Wat daar zo enorm grappig aan is.

Is trouwens toch niet de eerste keer dat ik dit zeg. Ik heb al aangetoond dat 40% van Europa Rusland is. Je weet wel, die keer dat Pina weggelopen was van de discussie toen hij zijn ongelijk inzag. Vind ik nog altijd heel flauw trouwens.

Toon het nogmaals aan dat volgens mijn geografische definitie Rusland tot Europa behoort. En 40% telt niet, je kan een land niet voor minder dan de helft tot een bepaald continent laten behoren en de andere 60% dan maar ergens anders bij flikkeren.

En liefst met argumenten, mind you. Geen boutades, retorische vragen en ge-pingpong.

Gentille

Legacy Member
Rusland en Turkijë liggen deels in Europa dus bijgevolg mogen ze dan ook mee doen aan het EK. Het kan toch maar zo simpel zijn?

Hoeveel Franse spelers komen niet van de overzeese departementen (Guadaloupe, Martinique)

Piejie

Legacy Member
gentille zei:
Rusland en Turkijë liggen deels in Europa dus bijgevolg mogen ze dan ook mee doen aan het EK. Het kan toch maar zo simpel zijn?
Idd, exact wat ik dus wil zeggen.

Starrk

Legacy Member
gentille zei:
Hoeveel Franse spelers komen niet van de overzeese departementen (Guadaloupe, Martinique)

Wat heeft dat met deze discussie te maken? Bij de Zwitsers of bij de Turken liep ook een halve Braziliaan rond, maar dat is compleet irrelevant? Ze hebben een Franse pas dus zijn het Fransozen.

En het gaat over het Europa-zijn voor mij, niet over deelname aan politieke evenementen gelijk Eurosong of tegenwoordig al een EK. Als een land voor 10-20-30-40% in Europa ligt, en voor de andere 60+% in 'iets anders' dan lijkt het mij echter logisch dat deze landen niet tot Europa gerekend worden.

Om maar even terug te kaatsen:
De Canarische eilanden, Spanje remember?, liggen aan de zuidpunt van Marokko. Mag Spanje daarom deelnemen in de Africa Cup? Hetzelfde voor Madeira en Portugal.

Piejie zei:
Idd, exact wat ik dus wil zeggen.

Sterke argumentatie. Saved by the bell.

Burny

Legacy Member
DekadeZ zei:
Toon het nogmaals aan dat volgens mijn geografische definitie Rusland tot Europa behoort. En 40% telt niet, je kan een land niet voor minder dan de helft tot een bepaald continent laten behoren en de andere 60% dan maar ergens anders bij flikkeren.

En liefst met argumenten, mind you. Geen boutades, retorische vragen en ge-pingpong.

Het stuk Rusland dat in Europa ligt, is het politiek, economisch en sociaal bepalende deel van Rusland imo. Dus in dat opzicht hoort Rusland gewoon bij Europa.
Als je natuurlijk denkt aan streken zoals Siberië, Kamtchaka etc, die hebben niets met Europa te maken.

Starrk

Legacy Member
Burny zei:
Als je natuurlijk denkt aan streken zoals Siberië, Kamtchaka etc, dat heeft niets met Europa te maken.

Maar wel met Rusland als geheel. :)

Nou ja. Dit heeft uiteindelijk weinig met voetbal te maken. Ik vind enkel dat het contrast met een land als Turkije gewoon te groot is om dat land tot Europa te rekenen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan