Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

Piejie

Legacy Member
DekadeZ zei:
Sterke argumentatie. Saved by the bell.
?

Jammer dat je niet wil inzien dat ik nergens zeg dat Rusland volledig in Europa ligt. Dat zou natuurlijk nonsens zijn.

Ik snap gewoon volledig waarom Rusland mag meedoen aan een EK. Jij niet.

Mijn argumenten daarvoor heb ik al gegeven. 40% van Europa bestaat uit Rusland (dat begreep jij daarnet blijkbaar ook mis, niet 40% van Rusland ligt in Europa, nee nee, 40% van Europa = Rusland).

Bovendien leeft in het "Europese deel" van Rusland 80% van de Russische bevolking.

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Russia

Burny

Legacy Member
DekadeZ zei:
Maar wel met Rusland :)

Welja, maar in die barre streken wonen amper mensen, dus die zijn toch weinig bepalend voor Rusland? Op politiek/economisch/sociaal en zelfs sportief vlak.
Dus ik kan er best inkomen dat Rusland mag meedoen aan het EK.

Gentille

Legacy Member
DekadeZ zei:
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Bij de Zwitsers of bij de Turken liep ook een halve Braziliaan rond, maar dat is compleet irrelevant? Ze hebben een Franse pas dus zijn het Fransozen.

En het gaat over het Europa-zijn voor mij, niet over deelname aan politieke evenementen gelijk Eurosong of tegenwoordig al een EK. Als een land voor 10-20-30-40% in Europa ligt, en voor de andere 60+% in 'iets anders' dan lijkt het mij echter logisch dat deze landen niet tot Europa gerekend worden.

Hoelang doen Turkijë en Rusland al mee in het EK? Ik denk dat die daar toch al een tijdje meedraaien. Ik weet eerlijk gezegd niet of er zo een Aziatische variant bestaat van het EK. Maar zolang ze niet aan beide deelnemen hebben ze het recht om één van de twee te kiezen want ze liggen tenslotte in beide continenten. En ik zou ook wel weten voor welke compitie ik zou kiezen. Ik denk dat Rusland en Turkijë er zich gemakkelijk kunnen van afmaken :p

DekadeZ zei:
Om maar even terug te kaatsen:
De Canarische eilanden, Spanje remember?, liggen aan de zuidpunt van Marokko. Mag Spanje daarom deelnemen in de Africa Cup? Hetzelfde voor Madeira en Portugal.


Dat is net hetzelfde met de Franse overzeese departementen é :p. Frankrijk kan dan ook deelnemen aan een Amerikaanse beker of toernooi.

Ze kiezen voor A of ze kiezen voor B.

Starrk

Legacy Member
Piejie zei:
?

Jammer dat je niet wil inzien dat ik nergens zeg dat Rusland volledig in Europa ligt. Dat zou natuurlijk nonsens zijn.

Ik snap gewoon volledig waarom Rusland mag meedoen aan een EK. Jij niet.

Mijn argumenten daarvoor heb ik al gegeven. 40% van Europa bestaat uit Rusland (dat begreep jij daarnet blijkbaar ook mis, niet 40% van Rusland ligt in Europa, nee nee, 40% van Europa = Rusland).

Bovendien leeft in het "Europese deel" van Rusland 80% van de Russische bevolking.

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Russia

Met die link als argument te nemen bevestig je dus dat Turkije een Aziatisch land is?

The H!ve zei:
lol, wat is dat nu voor zever.

Rusland als continent op zich vind ik nochtans geen zever. Rusland behelst een reusachtige smak land van de grens van Europa, over Azië tot de Beringzee. Nu is het vlees noch vis.

The H!ve

Legacy Member
het idee is belachelijk.
rusland wordt bij europa gerekend deels door zijn geschiedenis.

peter de grote -> westers gezind -> oprichting st petersburg -> aantrekken westerse adel
vlot draaiende economie -> macht -> veel te zeggen.

geografisch is het merendeel azie.. maar dat zal hun bot wezen.
de andere landen hadden maar wat beter moeten veroveren ^^

Glor

Legacy Member
Mja ok DekadeZ je hebt ergens wel gelijk maar je kan Piejie zijn argument niet negeren. Je kan moeilijk een land uitsluiten dat bijna de helft van Europa beslaat :p

Starrk

Legacy Member
The H!ve zei:
het idee is belachelijk.
rusland wordt bij europa gerekend deels door zijn geschiedenis.

peter de grote -> westers gezind -> oprichting st petersburg -> aantrekken westerse adel
vlot draaiende economie -> macht -> veel te zeggen.

geografisch is het merendeel azie.. maar dat zal hun bot wezen.
de andere landen hadden maar wat beter moeten veroveren ^^

Dreigen Europa te bombarderen ben je vergeten toe te voegen. :unsure:

The H!ve

Legacy Member
anders kan italie ook een continent op zich worden. dan kunnen ze met hun slecht voetbal altijd kampioen spelen en kunnen ze allemaal weer forza italia roepen.en hebben we er ook geen last van.

wat een uber theorie is met dat volderke. allemaal uit jouw inspiratie

The H!ve

Legacy Member
DekadeZ zei:
Dreigen Europa te bombarderen ben je vergeten toe te voegen. :unsure:

iih russia heeft niet echt een denderend verleden ten tijde en na de koude oorlog. maar ik vind die zo een discipline uitstralen.
ik heb er direct respect voor.

shiftyke

Legacy Member
Brick Top zei:
Jongens, er zit hier iemand op het forum die die uitspraken ivm Turkije en Rusland gaat counteren. Mark my words!

Die landen maken inderdaad geen deel uit van Europa maar ik stoor mij er totaal niet aan dat die landen meedoen aan het EK.

tgoh Turkije is een grens geval e, ligt recht op de scheiding tussen oost-europa en west-azië , maar ik den dat ze beter hier spelen ze.

En ja rusland, zo gigantisch lapke grond, waar hoort da bij e :p

Bart Religion

Legacy Member
Als Spanje finale speelt zou het toch eigenlijk geen Italiaanse ref mogen zijn ;)

Piejie

Legacy Member
DekadeZ zei:
Met die link als argument te nemen bevestig je dus dat Turkije een Aziatisch land is?
Voor Rusland zijn er waarschijnlijk dan ook meer argumenten dan voor Turkije. Feit. Maar zelfs die negeer je ;)

Punt blijft dat ik van het simpele principe ben dat als je voor een deel in Europa ligt je ook recht hebt om mee te doen aan een EK.

Gentille

Legacy Member
Wel grappig dat dit nu ter discussie komt. Hadden Rusland en Turkije er de eerste ronde uitgelegen had er geen kat over gejankt maar nu spelen ze de halve finale en voila :p

Mako

Legacy Member
Piejie zei:
Laat ons Duitsland dan ook maar geen Europa meer noemen :unsure:

ge bedoelt het Derde Rijk, dat is dan ook geen deel van europa. De bondsrepubliek Duitsland zoals wij hem kennen bestaat nog maar sinds 1990 en is wel een deel van Europa.

Mako

Legacy Member
puni zei:
Egypte is een Afrikaans land, niet? :p De rest ligt toch allemaal in Azië, of vergis ik mij nu?

Egypte is idd (in die regio midden-oosten) het meest oostelijke afrikaans land. Alles ter oosten van dan (jordanie, saudi arabie, israel, ...) is azie.

Gentille

Legacy Member
Mako zei:
ge bedoelt het Derde Rijk, dat is dan ook geen deel van europa. De bondsrepubliek Duitsland zoals wij hem kennen bestaat nog maar sinds 1990 en is wel een deel van Europa.

Het is wel hetzelfde grondgebied hoor :wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan