Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
ZiNo zei:
ROFL, at all die hollanders die tegen het einde van de match zongen : "WIJ WORDEN KAMPIOEN!"

Still a long way to go ...

Maarja dat doet ieder land :p

Echt chapeau trouwens voor jullie mannen. Zelf als land niet mee kunnen doen maar Nederland hier toch goed ondersteunen ( de meeste) :niceone: :woohoo: Geeft me gewoon een warm gevoel (Pinkt traantje weg :cry:)

_DM_

Legacy Member
Lol, en direct worden ze Europees Kampioen :rofl:

Remember Nederland 6 - 1 Joegoslavië ?

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Kheb toch ook op NL gegokt als eindwinnaar (voor de match zelfs :p), ik zou het in ieder geval niet erg vinden :)

Lamsednav

Legacy Member
Als er twee ploegen zijn die 't EK niet mogen winnen zijn 't toch Italië & Nederland zenne.
Ben benieuwd naar Spanje morgen..

Romelus

Legacy Member
Boskamp is echt wel zalig:rofl: Zit ie daar een grap te vertellen die niemand verstaat:lol:

Blackend

Legacy Member
Ik moet mijn woorden van "noobs" wel terugtrekken.
Btw er bestaat niet zoiets als een "scheidsrechtersbond", enkel een scheidsrechterscommissie. Dat eerste klinkt als een vereniging voor alle refs, wat het zeker niet is.

Anyway: Jeurissen is blijkbaar niet op de hoogte van de internationale regels. Hoe kunt ge nu verwachten dat ne supporter het zou weten als zelfs hij het niet kent...

Alleszins: toch respect voor de lijnrechter. (dus ondertussen al uitgespuwd is door 80% vd supporters) Vergeet niet dat hij wél zowel wedstrijden moet vlaggen internationaal als nationaal en hij het blijkbaar wél weet...

Saiko-G

Legacy Member
Klein detail, Engelaar doet nu bij Oranje en Twente waar ie bij Genk een regelrechte hekel aan had: werken. Klasse te koop, maar toen waande hij zich net iets teveel vedette, net zoals Theo Janssen indertijd.

Hier op de markt was blijkbaar een groot scherm opgesteld, al die Nederlanders hier aan het klaarkomen van vreugde ^^.

MaTi

Legacy Member
Recht van antwoord, kunnnen misschien over de buitenspelfase gaan debateren,?

KIA_Killer

Legacy Member
Saiko-G zei:
Klein detail, Engelaar doet nu bij Oranje en Twente waar ie bij Genk een regelrechte hekel aan had: werken. Klasse te koop, maar toen waande hij zich net iets teveel vedette, net zoals Theo Janssen indertijd.

Hier op de markt was blijkbaar een groot scherm opgesteld, al die Nederlanders hier aan het klaarkomen van vreugde ^^.

Het is nog altijd de taak van de coach om dat uw speler duidelijk te maken,
en hem te motiveren.

MaTi

Legacy Member
En als ge in een club met allemaal goede spelers rond u speelt, speelt ge zelf automatisch ook beter :)

Blackstone

Legacy Member
Zéér mooie match van Nederland maar ik vraag mij af of ze dat wel gaan kunnen relativeren. De weg is nog lang & na een mindere prestatie kan het ook weer snel gedaan zijn. Maar ik gun het ze echt! :)
Vooral het middenveld was echt klasse!

NemesisBE

Legacy Member
damn seg, kheb genoten van dit matchke xD
kheb ni echt een uitgesproken favoriet dit EK, maar khad toch lichte voorkeur voor Italië... maarre, das nu wel veranderd haha :D

in elke linie is elke Italiaan wel overklast door zn tegenstander :')

en idd, amai Engelaar, dieje was echt overal :eek: ma bij Genk stond die toch veel aanvallender, niet? is in elk geval een ongelooflijke stofzuiger :crazy:

Hup Holland Hup :woohoo:

Piejie

Legacy Member
Blackend zei:
Alleszins: toch respect voor de lijnrechter. (dus ondertussen al uitgespuwd is door 80% vd supporters) Vergeet niet dat hij wél zowel wedstrijden moet vlaggen internationaal als nationaal en hij het blijkbaar wél weet...
Van een open deur intrappen gesproken. Sorry hoor, Blackend, maar jij hebt "respect" voor iedereen die ook maar iets met scheidsrechters te maken heeft. Zelf al begaat hij de grootste kemel.

Als een scheidsrechter een speler op zijn bek zou slaan zou jij hem nog altijd verdedigen (op een of andere manier).

Piejie

Legacy Member
Luca Toni heeft trouwens geel gekregen omdat hij naar het groot scherm in het stadion wees, waar de herhaling in slow-motion op te zien was.

Vind het toch vreemd dat men plots tijdens dit EK weer herhalingen op de schermen laat zien. Dacht dat dit een (ongeschreven) regel bij voetbal was.

Nattefrost

Legacy Member
lobotomix zei:
de enige regel is, zolang iemand zich buiten de lijnen bevind doet hij niet mee aan et spel = offside in dat geval

Die regel bestaat niet hoor. We hebben dat nog is ooit besproken in de thread over buitenlands voetbal, met de Fifa regeltjes erbij. Conclusie: de regels omtrent een speler die buiten de lijnen ligt zijn open voor interpretatie. Het enige dat glashelder is, is dat een speler die overduidelijk opzettelijk buitenspringt een speler niet buitenspel zet (en geel moet krijgen), en dat een speler die buiten de lijnen verzorgd wordt met goekeuring van de scheidsrechter niet deelneemt aan het spel. Deze fase was geen enkel van de twee, en beide keuzes (offside of niet) zijn te verantwoorden.

Ik zou ook niet zeggen dat die scheidsrechter schuld treft. Hij heeft de regels ingevuld zoals hij ze interpreteert, bij gebrek aan duidelijkere richtlijnen. Zo gaat het toch altijd in voetbal. De ene scheids fluit een bepaalde fase wel strafschop, de andere niet. Er wordt hier veel drama gemaakt om niks.

Anyway, ik heb flink genoten van de wedstrijd. We mogen nog niet te veel conclusies trekken, maar het is duidelijk dat niemand de kansen van Nederland mag weglachen. Ze speelden fris, volwassen en overklasten Italië zelfs op het middenveld (en dat is toch niet niks met Pirlo en een beest als Gattuso tegenover hen). Over de score valt misschien te discussiëren, over de winnaar niet. Italië was gewoon niet op de afspraak aanwezig, en Nederland des te meer. Als Nederland de volgende wedstrijd kan bevestigen (hoe consistent zijn ze?), zijn ze mijn favoriet. Voorlopig durf ik ze dat nog net niet noemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan