Archief - EURO 2008: 7 juni - 29 juni

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wint het EK 2008?


  • Totaal aantal stemmers
    640
  • Opiniepeiling gesloten.

exCite

Legacy Member
Het was geen buitenspel in Nederland - Italië

Tijd genoeg
"In de spelregels staat dat een verdediger een aanvaller van de tegenpartij niet in buitenspelpositie kan brengen door zich terug te trekken achter zijn eigen doellijn", aldus van Ettekoven. "Panucci werd weliswaar door zijn eigen doelman over de lijn gewerkt, maar hij keek daarna hoe de aanval zich verder ontwikkelde. Hij had tijd genoeg om terug in het veld te komen, maar deed dat bewust niet. Kortom: Een zuiver doelpunt. Bijzonder sterk gezien van de grensrechter."

Officiële uitleg
De officiële uitleg gaat als volgt: "Het 'stapje vooruit' geldt niet voor de verdediger die achter de doellijn gaat staan om op die manier de tegenpartij buitenspel te zetten. De verdediger die dat bewust doet, maar ook de verdediger die per ongeluk achter de doellijn terecht komt zonder de bedoeling te hebben de tegenpartij buitenspel te zetten, wordt in beide gevallen geacht zich binnen de lijnen te bevinden. Dit is dus niet de goede manier om je tegenstanders door buitenspel uit te schakelen.

|nfected

Legacy Member
Onze scheidsrechter baas gaat hier dus af, ben benieuwd naar zijn reactie :)

Bart Religion

Legacy Member
gnat zei:
kent gij de gebruikelijke buitenspelregel wel? da heeft me de keeper ni veel te maken ze... ik zou u begrijpen als ge zei: anders kan bv. de laatste verdediger gewoon achter de achterlijn gaan staan...:crazy:

de keeper is dat doorgaans...

Er moeten 2 spelers zijn. Meestal dus de laatste veldspeler en de keeper. Ware het zo simpel, dan stapt de keeper gewoon "van het veld" door vlak achter z'n doellijn te staan zodat er maar één speler meer overblijft en heb je dus altijd direct buitenspel.

Gavin

Legacy Member
Italië zal wel winnen tegen Roemenië (ik vond Italië toch beter dan Frankrijk, ook al speelden ze suf) en ik hoop dat Nederland ook de drie punten tegen Frankrijk verovert. Frankrijk - Italië wordt nog mooi dan! Of zou het toch moeten worden .. :ironic:

RSgod'

Legacy Member
Wat mij vooral opviel aan deze wedstrijd was het herhaaldelijk gezever van aad , mooiste voetbal, beste ploeg, blablablabl...

Btw is huntelaar geblesseerd geweest ofzo?
Waarom Ruud als je iemand hebt die factor 10 beter afwerkt op het moment...

Desperatozz

Legacy Member
omdat ruud toevallig toch weer op de goeie plek stond bij goal 1
en bij steekballetjes door de verdediging ruud toch weer in topvorm bleek te zijn qua timing & controle
enkel zen conditie is nog 'zwak' (als ge da zo al kunt noemen als ge op da niveau speelt :D)

Romelus

Legacy Member
LessThanJake zei:
waarom? das toch de lompste en meest overschatte kutverdediger ooit zeker?

Tja vind ik ook hoor. Is mij een raadsel waarom hij startte en niet Chiellini.

Nattefrost

Legacy Member
Netrem zei:
klees hier in het nieuwsblad dat Fabregas op de bank gaat starten :wtf:

Ik heb het niet gelezen, maar bij Spanje zitten ze met het luxeprobleem ofwel Fabregas ofwel Iniesta op te stellen. Als de keuze voor Iniesta gemaakt wordt, is dat geen verzwakking hoor.

|nfected

Legacy Member
Zitten idd met luxeproblemen daar, en fabregas is ook niet aanbeden in Spanje. Zal ook wel beetje meespelen en ze willen met 2 spitsen spelen

finn

Legacy Member
buitenspel of niet .. Nederland wint en dat de uefa maar eens een duidelijk buitenspel reglement voorziet.
Ik zie Nederland nog niet direct winnen van Frankrijk en Roemenië.

Italië is een bejaardenclub, maar het niveau dat Nederland gisteren speelde, kan onmogelijk een heel toernooi worden aangehouden.
Ik denk eerder dat een team als Duitsland meer kans maakt.
En misschien had Nederland gisteren geluk met de blessures... zodat de juiste opstelling er op het veld stond... Wanneer Marco Van Basten dan wel over die jongens beschikt en die opstelt krijg je misschien een ander verhaal. Zoals het gisteren speelde, speelde het nog nooit in de voorbereidingsmatchen en kwalificatiematchen.
Ik ben er wel van overtuigd dat België qua kwaliteit over vier jaar even ver kan staan als dit Nederland.

BleKKie

Legacy Member
Netrem zei:
klees hier in het nieuwsblad dat Fabregas op de bank gaat starten :wtf:

mogow wi, daar gaat mijn mc donalds bucht :cry:

[TFT]Poky;10191666 zei:
ik vind nog altijd van wel, er wordt gedaan alsof buffon express Pannucci achter de lijn werkt en dat die daar ff toekeek. Terwijl ze botsen en Pannucci op zijne rug ligt achter de lijn maarja :) als al die pro's zeggen dat het wel offside is dan zal het wel offside zijn :)

idd volledig akkoord

en alsof pannucci zo ff direct terug in het spel kon komen :crazy:

Shyheim

Legacy Member
volderke89 zei:
Tja vind ik ook hoor. Is mij een raadsel waarom hij startte en niet Chiellini.

blijkbaar vindt iedereen dat... behalve enkele italiaanse coaches blijkbaar. en piejie :ironic:
kan geen deftige pass versturen, maar moet altijd de bal aan een speler naast hem geven. kan eveneens geen bal afpakken zonder een vuile -mooi gecamoufleerde- fout te maken. enfin, gewoon ne kutkop waar ik niks van moet weten.

Glor

Legacy Member
exCite zei:
Tijd genoeg
"In de spelregels staat dat een verdediger een aanvaller van de tegenpartij niet in buitenspelpositie kan brengen door zich terug te trekken achter zijn eigen doellijn", aldus van Ettekoven. "Panucci werd weliswaar door zijn eigen doelman over de lijn gewerkt, maar hij keek daarna hoe de aanval zich verder ontwikkelde. Hij had tijd genoeg om terug in het veld te komen, maar deed dat bewust niet. Kortom: Een zuiver doelpunt. Bijzonder sterk gezien van de grensrechter."
Toch helemaal geen waar? De verdediger lag toen er geschoten was nog altijd te kermen achter de lijn.

[TFT]Poky

Legacy Member
ja hij lag in ieder geval op zijne rug met zijn handen op zijne kop of voor zijn ogen.

Maarja blijkbaar heb ik da fout gezien en lag hem op zijn gemakske toe te kijken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan