Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
Gewone tarmac helpt ook niet hoor.

Graveltraps zijn vervangen omdat F1 wagens nogal de neiging hadden gekregen om overkop te slaan (en te blijven tuimelen) als ze er zijdelings in terecht kwamen, terwijl ze door de platte bodems er eigenlijk over "ketsten" als ze rechtdoor gingen.

De theorie voor tarmac was dat ze bij zo'n zijdelingse schuiver genoeg snelheid zouden verliezen door frictie, en dat ze bij rechtdoor tenminste op de grond zouden blijven

vloet

Legacy Member
Verstappen zit hier duidelijk dichter bij Mercedes. Kan toch wat interessanter worden dan gewoonlijk. Stroll lijkt weer snel. Heeft naar 't schijnt wel nieuwe bargeboards itt Perez. Williams kan mssn ook eens wat tonen dit weekend. Latifi sterke FP3.

marcel

Legacy Member
F1 fans na FP3: ooh it's gonna be close this time!
Merc tijdens Q: Lol, nope.

Cerulean

Legacy Member
Wat een fantastisch circuit toch. Bij de onboards lijkt het alsof je in een rollercoaster zit.

Het eerste dat Hamilton zegt in de post-Q interviews, was weer wat een moeilijk en zwaar weekend het al geweest was. Hij mag daar eens mee gaan ophouden, lul.

jeltex

Legacy Member
nokeyboard zei:
18 van de 23 keer heeft Leclerc Vettel outqualified...

En hoe! P5 vs P14!

Ferm rondje van Leclerc. Vettel zou dit seizoen beter met vakantie gaan en het volgend jaar nog es proberen met een schone lei bij AM. Dit is stilaan schaamtelijk om te zien ...

Scifo

Legacy Member
Ja tis dat Vettel nog updates krijgt of echt nog betrokken wordt in de evolutie van de wagen -.-

nokeyboard

Legacy Member
Scifo zei:
Ja tis dat Vettel nog updates krijgt of echt nog betrokken wordt in de evolutie van de wagen -.-
En vorig jaar dan? Ik dacht dat hij driver#1 was ?
Dat het hem dit jaar geen hol boeit/slechtere wagen heeft kan iedereen zien.
Maar dan nog is dit jaar gewoon lachwekkend. Zelfs Kimi is sneller in een alfa.

Scifo

Legacy Member
nokeyboard zei:
En vorig jaar dan?
Dat het hem dit haar geen hol boeit/slechtere wagen heeft kan iedereen zien.
Maar kom op e. Zelfs een alfa is sneller.

Vorig jaar reden ze toch in elkanders weg -.- Wat meer bewijs moete hebben?

Ferrari doet dit wrs ook express om hun keuze te “rechtvaardigen” aan de buitenwereld

Mefke

Legacy Member
Die regel van het vaste helm design is die versoepeld? Ik zie dat Norris nu zijn 3e design in evenveel races gebruikt (aleja zijn 2,5e gezien het debacle met die in Spa). Dacht dat ze maar 1 keer per seizoen mochten afwijken van hun vaste design.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

RiCOManiaC

Legacy Member
Mefke zei:
Die regel van het vaste helm design is die versoepeld? Ik zie dat Norris nu zijn 3e design in evenveel races gebruikt (aleja zijn 2,5e gezien het debacle met die in Spa). Dacht dat ze maar 1 keer per seizoen mochten afwijken van hun vaste design.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk
Voor dit jaar wel ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hit Hard

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Amai, hoe heeft Leclerc die bak op P5 gekregen. Damn.
Mugello ligt op zo'n 70 km van Maranello, en is eigendom van Ferrari (het is hun testcircuit). Ik had al zo'n vaag vermoeden dat dat niet hun slechtste circuit ging worden.

sink

Legacy Member
Voordat de testban inging (jaren geleden al) hebben ze dat circuit kapotgetest, net zoals Fiorano. Schumacher heeft er destijds wsl duizenden ronden op gereden :)
Nu zijn de wagens wel anders uiteraard, maar zowel Leclerc als Vettel hebben er amper een paar maanden geleden nog getest met de Ferrari van 2017 als ik mij niet vergis

_Pe_

Legacy Member
Scifo zei:
Vorig jaar reden ze toch in elkanders weg -.- Wat meer bewijs moete hebben?
Het was dan toch vooral Vettel die in de weg van Leclerc reed... Leclerc moest er achter blijven. Wanneer ze echt mocht racen tegen elkaar maakte Vettel weinig kans

Scifo zei:
Ferrari doet dit wrs ook express om hun keuze te “rechtvaardigen” aan de buitenwereld
Ik denk niet dat Ferrari veel te rechtvaardigen heeft na het aantal punten dat Vettel sinds begin 2018 op eigen houtje weggesmeten heeft. Ferrari heeft heel lang het loon dat ze aan Vettel moeten betalen moeten rechtvaardigen. Uiteindelijk hebben ze het moeten opgeven want wanneer iemand die amper 1/10 vraagt duidelijk de betere van de 2 is kan je dat loon gewoon niet blijven rechtvaardigen.

Het is goed mogelijk dat Vettel dit jaar minder materiaal krijgt (alhoewel de wagens mij hetzelfde lijken) en hij zal zeker minder betrokken worden met de evolutie van de wagen. Maar ik denk dat dat allemaal normaal is. Dat is altijd zo bij een piloot die weg gaat bij een team.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Leclerc moest er achter blijven.

Allez komaan. Vijfde race van het jaar, Vettel moest Leclerc laten passeren.

Kunnen we onderhand stoppen met in absolutismen praten?

Scifo

Legacy Member
Volges mij gebeurt bij Racing Point hetzelfde.

Nooit in mijn leven geloof ik dat Stroll zo dicht zit op Perez. Papa Stroll zal onder tafel er wel voor zorgen dat de wagen van zoonlief er beter uit komt :p

Trouwes 0,5 sec op een 1 minuut track. Yeah right dat Vettel als rijder zo ver af zit :lol:

Timothy555

Legacy Member
Geloof je dat nu echt, dat een team 1 van z’n wagens bewust trager gaat maken zodat 1 rijder beter uit de verf komt?

Het gezever re Stroll mag wel eens stoppen. Eerst is hij snel omdat hij de setups van Perez kopieert, al z’n punten zijn lucky en nu heeft hij ‘ongetwijfeld’ de betere wagen.

Stroll heeft gewoon een goed seizoen. Zelf heeft hij al aangeven dat de wagen hem super ligt omdat hij zeer stabiel is en je hem makkelijk (da’s relatief natuurlijk) kan pushen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan