stungunner
Legacy Member
Mja kijk, Vettel heeft nu bij Ferrari wat van zijn pluimen verloren en wordt door sommigen nu aanzien als "eigenlijk niet echt zo goed" en "is 4x wk geworden dankzij de superieure RB".
Maar iedereen vergeet wel dat Ferrari voor hun dominantie met en dankzij het trio Schumi, Todt, Brawn (of eigenlijk kwartet, met Rory Byrne erbij), eigenlijk ook al 20 jaar op de sukkel waren.
Vettel heeft enerzijds mss niet de uitstraling of drive zoals een Schumacher, om een team als Ferrari echt een nieuwe boost te gaan geven. Maar het is toch vooral het gebrek aan dat echte team erachter, dat Ferrari toen wel een ongeziene dominantie gaf. Bij Red Bull vielen die puzzeltjes wel samen, maar hoe groot is echt de kans dat dit 2x gebeurt?
Nee, zet Vettel in de Mercedes en hij wordt ook wellicht nog een paar keer wk. Maar de kans dat je als rijder bij 2 verschillende teams dergelijke dominantie hebt is klein, heel erg klein.
Laat Hamilton naar Ferrari gaan, denk jullie dat hij daar wel plots een paar titels gaat bijschrijven?
Nu, Vettel heeft wel effectief teveel fouten gemaakt, maar ik denk dat die ongeziene druk hem wel heel wat parten heeft gespeeld. Iets waar hij wel beter mee om zou hebben kunnen gaan, dat kan hem wel wat verweten worden imo. Maar zeggen dat Vettel eigenlijk niet echt zo goed of snel is, is onzin imo.
Maar iedereen vergeet wel dat Ferrari voor hun dominantie met en dankzij het trio Schumi, Todt, Brawn (of eigenlijk kwartet, met Rory Byrne erbij), eigenlijk ook al 20 jaar op de sukkel waren.
Vettel heeft enerzijds mss niet de uitstraling of drive zoals een Schumacher, om een team als Ferrari echt een nieuwe boost te gaan geven. Maar het is toch vooral het gebrek aan dat echte team erachter, dat Ferrari toen wel een ongeziene dominantie gaf. Bij Red Bull vielen die puzzeltjes wel samen, maar hoe groot is echt de kans dat dit 2x gebeurt?
Nee, zet Vettel in de Mercedes en hij wordt ook wellicht nog een paar keer wk. Maar de kans dat je als rijder bij 2 verschillende teams dergelijke dominantie hebt is klein, heel erg klein.
Laat Hamilton naar Ferrari gaan, denk jullie dat hij daar wel plots een paar titels gaat bijschrijven?
Nu, Vettel heeft wel effectief teveel fouten gemaakt, maar ik denk dat die ongeziene druk hem wel heel wat parten heeft gespeeld. Iets waar hij wel beter mee om zou hebben kunnen gaan, dat kan hem wel wat verweten worden imo. Maar zeggen dat Vettel eigenlijk niet echt zo goed of snel is, is onzin imo.


