Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
volgens mij is 75s toch iets meer dan 1 minuut (ik zou zelfs zeggen een kwart meer)
Vettel zit nu gewoon in de positie waarin Webber en Raikkonen zaten toen zij team-genoot waren van Vettel. En da's ook logisch imo, na Vettel's 2019, en wat hij nu doet is gewoon dat bevestigen, meer niet.

en Stroll, tjah. Perez heeft ook gewoon de pech daar dat hij 2 races gemist heeft, en dat Stroll nu vóór ligt in het kampioenschap. Dan moet je je als eigenaar al niet meer in bochten wringen om uit te leggen waarom je je zoon voortrekt.

Al vindt ik wel dat Szafnauer zich wel belachelijk maakt in de situatie. Heel het seizoen zit hij te zeggen dat er niet aan Vettel gedacht wordt, en dat hij stevige contracten heeft met beide rijders. En nu het ontslag er is, verwijt hij Perez dat hij het had moeten verwachten, want dat er altijd duidelijk gecommuniceerd is dat het een optie was. Wees daar gewoon eerlijk over.

Timothy555 zei:
Geloof je dat nu echt, dat een team 1 van z’n wagens bewust trager gaat maken zodat 1 rijder beter uit de verf komt?

het gaat niet per se over 1 wagen trager maken he. het is wel een feit dat Racing Point 1 set upgrades klaar had, en dat die op de wagen van Stroll zitten. en dat gebeurt eigenlijk veel in F1, dat 1 wagen binnen een team sneller is dan de andere. Als je dan (Gutierrez-style) enkele jaren later met modder wilt gooien, noem je dat dan "bewust trager maken" of zelfs vlakaf "sabotage".

Scifo

Legacy Member
Uit die documentaire van Senna en Prost werd er ook gezegd van : dat ze beiden achterdochtig zijn van wie wat krijgt en dat er daardoor geen informatie meer onderling werd geshared over setups.

Denkte dat er in de huidige F1 veel veranderd is? Blijft teveel een politiek spelleke in mijn ogen :p

_Pe_

Legacy Member
eniac zei:
Allez komaan. Vijfde race van het jaar, Vettel moest Leclerc laten passeren.
Was er ook geen race waar duidelijk sneller was en er toch achter moest blijven ? Race 1 dacht ik ? Al vanaf race 1 kreeg Vettel vorig jaar het voordeel terwijl vanaf diezelfde race al duidelijk was wie de snellere van de 2 was.
Maakt eigenlijk niet uit. Ik reageerde enkel op het feit dat men hier blijkbaar van mening is dat Vettel het met minder materiaal moet doen en dat er daarom zo een groot verschil is tussen de 2. Wie zegt dat dat klopt ? Het was vorig jaar vanaf race 1 duidelijk wie het voordeel kreeg en toch was de 2de piloot iets sneller. Het is heel waarschijnlijk dat Vettel vorig jaar de eerste was die de updates kreeg en bijgevolg had Vettel toen de betere wagen maar hij was toch niet sneller. Wie zegt dat het niet zo is dat ze nu met dezelfde wagens rijden en je nu pas het echte verschil ziet tussen de beide piloten ? Ik persoonlijk zie geen verschil tussen de 2 wagens. Bij Force India bijvoorbeeld zie je duidelijk dat Stroll met andere barge boards rijdt dan Perez. En toen Stoffel nog bij McLaren reed was het soms bijna alsof Alonso met een heel andere wagen reed. Dezelfde kleurstelling maar voor de rest zag je duidelijk verschillen in de voorvleugel, de achtervleugel en de barge boards. Maar nu bij Ferrari zie ik geen verschil, wat ook weer niet wil zeggen dat ze er niet zijn. Neem nu dat de wagen van Leclerc beter is. En wat dan nog ? Dat is de normale gang van zaken. De piloot die vertrekt zal altijd minder betrokken worden bij de evolutie van de wagen.
Vettel had het zelf in handen om 1ste piloot te blijven maar hij is daar niet in geslaagd. Daarom ook dat ik niet akkoord ga met de uitspraak dat Vettel zijn wagen langzamer gemaakt wordt om hun keuze om Vettel te laten gaan te "rechtvaardigen". Hem zoveel geld blijven betalen voor het hetgeen hij effectief laat zien was gewoon niet meer te rechtvaardigen en daarom vervangen ze Vettel door Sainz. Ik ben trouwens niet van mening dat Vettel vervangen door Sainz een slimme stap is, maar het zal zeker een pak goedkoper zijn.

RipTor

Legacy Member
Dit seizoen is een verloren seizoen voor Vettel.
Maar ik vind dat wel een 4x WDC onwaardig hoe hij rond rijdt. En is niet het eerste seizoen dat hij zo rond bolt. Als je dat vergelijkt met Alonso zijn inzet in een McLaren wrak.

Ik ben er compleet niet van overtuigd dat hij Stroll volgend seizoen kan kloppen. Ik weet ook niet helemaal wat de bedoeling is van vader Stroll om Vettel binnen te halen? Gaat Vettel wel updates krijgen voor de zoon? Of blijft Lance de voorkeur krijgen?

luigi_1981

Legacy Member
Mooi retro momentje met Mick. Wat klonken die motoren geil zeg!! Pfff

BuYcKi

Legacy Member
Benieuwd naar de race. FP en Q nog niet echt kunnen volgen dit weekend.

nokeyboard

Legacy Member
Dees kan toch niet meer.
3x motorproblemen op wat 8/9races?

2x motorproblemen op 2 races sinds party mode ban.
Sjonge jonge

Och Ja, nu kunnen we 90min kijken naar 2 auto's die iedereen gaan dubbelen. Wauuuw spannende sport :unsure:

[DZM]Gorak

Legacy Member
Als er iets kan verkeerd lopen voor Vettel dan doet het ook steeds dat hij ook wel es wa geluk gebruiken

nokeyboard

Legacy Member
In before Hamilton die straks over 90min weer gaat zeggen dat het weer een moeilijk weekend was.

exCite

Legacy Member
Wtf, die restart
emoji23.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan