Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[DZM]Gorak

Legacy Member
RipTor zei:
Die kan daar niks aan doen.
Bottas mogen ze van mij onmiddellijk DQ geven.

Wedstrijdleiding gaat ook niet vrij uit was heel laat in de ronde dat ze de beslissing namen

BuYcKi

Legacy Member
Idd. Er gaat 1 iemand beginnen gaan zijn en iedereen is meegegaan maw. Zullen ze wel makkelijk kunnen vinden wie het was denk ik.

nokeyboard

Legacy Member
marcel zei:
tgoh, voor mij is dit zoals aan een rood licht, als de gast achteraan de file meteen vol op zijn gas springt als het licht op groen staat, en dan -na het accident- verbaasd is dat hij de snelste reactie is.
als je achteraan zit, moet je gewoon wachten tot de wagen vóór u vertrekt. de leider geeft het tempo aan, niet de laatste.

Ge hebt idd voor 99% gelijk.

Ik vind nu wel dat Bottas ook wel serieus overdreef.

ebuzola

Legacy Member
Start van iets dat elke race gaat gebeuren? Wie betaalt Mercedes om het spannend te houden.

marcel

Legacy Member
nee, dat is gewoon de fout van de mensen die gewoon te vroeg op het gas gingen.
dan kan je je herstart nog 2 ronden op voorhand aankondigen, als er geen geduld is in het pak, ga je dit hebben. het is een situatie zoals in qualifying tegenwoordig: mensen die elkaars lap (en nu race etc) naar de kloten helpen, omdat ze gewoon geen geduld hebben

BuYcKi

Legacy Member
Bottas mag doen wat hij wil, zolang hij niet terug vertraagd is het ok. Doet niets mis.

marcel

Legacy Member
heb in iracing ook al zo'n rolling starts meegemaakt... mensen die achteraan moeten starten, proberen voor het groen gas te geven, terwijl de mensen vooraan braaf wachten op dat groen, en dus valt half het veld uit omdat ze er tussen zitten.

Gines

Legacy Member
nokeyboard zei:
Ge hebt idd voor 99% gelijk.

Ik vind nu wel dat Bottas ook wel serieus overdreef.

Hij mag zelf zijn start bepalen, wat is er daar nu overdrijven aan? Die heeft echt niks fouts gedaan.

_Pe_

Legacy Member
Bottas deed niks verkeerd. Die deed alles volgens de regels. Als de fout bij Bottas ligt dan zijn het de regels die niet correct zijn.
De fout lag bij degene die plots een gat liet vallen en dan op het gas ging nog voordat Bottas dat deed. Op het eerste zicht lijkt mij dat Latifi geweest te zijn maar ik wil me daar nog niet op vast pinnen. Ik zal het eersr eens opnieuw moerten bekijken.

Big6230

Legacy Member
Ik voelde het al fout gaan omdat de wedstrijdleiding pas heel laat in de ronde Safety car het sein gaf om binnen te komen. De lichten van die Safety car waren volgens mij na 3/4 vd ronde nog a h flikkeren.

hellmut

Legacy Member
Ocon gaat niet meer herstarten, straks iedereen die er nog is in de punten...

vloet

Legacy Member
Al was hij in z'n recht, Bottas wachtte wel uitzonderlijk lang om te vertrekken. Wij hadden dat niet verwacht, en de piloten achteraan al helemaal niet. Die zien de groene vlag en zitten on edge om te gassen. Het klopt dat ze moeten wachten op de wagen ervoor. In dat opzicht zijn er een aantal helemaal niet in fout. Sainz bvb, ziet de wagens voor zich vertrekken, en da's natuurlijk zijn signaal. 't Is een ongelukkige kettingreactie zonder 1 echte schuldige. Maar het begint wel bij die heel late restart.

marcel

Legacy Member
zoals ik al zei: je kan een race start nog 2 ronden op voorhand aankondigen, als er 1 iemand in het pak vertrekt voor de rest dat doet, krijg je shit.

Gines

Legacy Member
Pff Bottas, direct zijn positie al kwijt aan HAM. Dit wordt een saaie race.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan