Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
BuYcKi zei:
Zeer jammer voor Ricciardo wel.
:sad:

Dat gevoel overheerst wel bij mij. Had het ook 100% verdiend. Al ben ik ook blij dat Albon eindelijk dat podium gehaald heeft.

sink

Legacy Member
Zo, benieuwd nu wat er waar is van die geruchten van Ineos.
Ze zouden het team van Mercedes overkopen voor een kleine 700 miljoen :unsure:

- Hamilton heeft nog geen contract voor volgend jaar, zou naar't schijnt 5 miljoen meer willen dan nu.
- Onduidelijk wat Wolff gaat doen volgend jaar (team boss bij Aston Martin? meer wsl is dat die een andere rol gaan innemen bij Ineos/Merc)
Mss wil Max voor een appel en een ei dat zitje van Hamilton overnemen :unsure:

Mefke

Legacy Member
Vind ik ook. Die t-shirts, andere rijders dwingen om te knielen etc. Dat hij op Instagram zoveel als hem wil met die t-shirts paradeert. Op zich heb ik niets tegen zijn boodschap, maar hij gebruikt de sport om politieke boodschappen te verspreiden. Als je in het voetbal scoort en onder je trui zo een boodschap toont heb je een gele kaart aan je been. Spijtig genoeg is de F1 met heel hun weraceasone campagne (ook al was die eigenlijk anders bedoeld) beetje meegegaan in zijn kraam en hebben ze hem daardoor een platform gegeven.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

FlatSix

Legacy Member
_Pe_ zei:
Was er ook geen race waar duidelijk sneller was en er toch achter moest blijven ? Race 1 dacht ik ? Al vanaf race 1 kreeg Vettel vorig jaar het voordeel terwijl vanaf diezelfde race al duidelijk was wie de snellere van de 2 was.
Maakt eigenlijk niet uit. Ik reageerde enkel op het feit dat men hier blijkbaar van mening is dat Vettel het met minder materiaal moet doen en dat er daarom zo een groot verschil is tussen de 2. Wie zegt dat dat klopt ? Het was vorig jaar vanaf race 1 duidelijk wie het voordeel kreeg en toch was de 2de piloot iets sneller. Het is heel waarschijnlijk dat Vettel vorig jaar de eerste was die de updates kreeg en bijgevolg had Vettel toen de betere wagen maar hij was toch niet sneller. Wie zegt dat het niet zo is dat ze nu met dezelfde wagens rijden en je nu pas het echte verschil ziet tussen de beide piloten ? Ik persoonlijk zie geen verschil tussen de 2 wagens. Bij Force India bijvoorbeeld zie je duidelijk dat Stroll met andere barge boards rijdt dan Perez. En toen Stoffel nog bij McLaren reed was het soms bijna alsof Alonso met een heel andere wagen reed. Dezelfde kleurstelling maar voor de rest zag je duidelijk verschillen in de voorvleugel, de achtervleugel en de barge boards. Maar nu bij Ferrari zie ik geen verschil, wat ook weer niet wil zeggen dat ze er niet zijn. Neem nu dat de wagen van Leclerc beter is. En wat dan nog ? Dat is de normale gang van zaken. De piloot die vertrekt zal altijd minder betrokken worden bij de evolutie van de wagen.
Vettel had het zelf in handen om 1ste piloot te blijven maar hij is daar niet in geslaagd. Daarom ook dat ik niet akkoord ga met de uitspraak dat Vettel zijn wagen langzamer gemaakt wordt om hun keuze om Vettel te laten gaan te "rechtvaardigen". Hem zoveel geld blijven betalen voor het hetgeen hij effectief laat zien was gewoon niet meer te rechtvaardigen en daarom vervangen ze Vettel door Sainz. Ik ben trouwens niet van mening dat Vettel vervangen door Sainz een slimme stap is, maar het zal zeker een pak goedkoper zijn.

Lees jij eigenlijk ooit de posts die Eniac en ik schrijven, waarin telkens zeer eenvoudig in simpele taal uitgelegd wordt hoe verkeerd je zelf bent?

Allé, bedoel uw eerste zin nog maar, dat was toen helemaal door de strategie keuzes die Ferrari gemaakt heeft maar dat ben je allicht weeral vergeten...

En dat heeft dan nog niets eens te maken met dat ook wij vinden dat Vettel absoluut tekort schiet tegenwoordig. Maar uw hersenkronkels lezen is bijna eigenlijk niveau twitter comments...

_Pe_

Legacy Member
marcel zei:
ik denk het wel.
Inderdaad. Ik was mis. Hij heeft het dan toch afgemaakt. Hij heeft het zichzelf wel serieus moeilijk gemaakt, en ik geloof dat ik Horner dat ook heb horen zeggen na de race, maar hij heeft zijn podium toch beet. Aan de andere kant moet je ook wel toegeven dat P3 eigenlijk wel het doel moest zijn na het uitvallen van Max. De 2 Mercedessen zijn gewoon te snel en de rest is trager dan zijn Red Bull dus P3 was wel eigenlijk het minimum.

Wel een leuke race vandaag. Geef mij maar die old school tracks hoor. Daar zie je tenminste nog echte races.

_Pe_

Legacy Member
nokeyboard zei:
Dat t-shirt van Lewis:unsure:
Schandalig. Hij is veruit de beste piloot van het hele veld en daarvoor bewonder ik hem maar ze mogen hem best eens straffen voor die t-shirts en dat BLM gezeik. Ik snap echt niet waarom Lewis daar met een andere t-shirt moet staan wanneer de rest daar staat met "No Racism" op zijn T-shirt. En zijn T-shirt van vandaag was er serieus over. Dit is sport en hier is geen plaats voor politiek.

_Pe_

Legacy Member
FlatSix zei:
Lees jij eigenlijk ooit de posts die Eniac en ik schrijven, waarin telkens zeer eenvoudig in simpele taal uitgelegd wordt hoe verkeerd je zelf bent?

Allé, bedoel uw eerste zin nog maar, dat was toen helemaal door de strategie keuzes die Ferrari gemaakt heeft maar dat ben je allicht weeral vergeten...
Ik heb die posts inderdaad gelezen. Ik heb er eens hartelijk mee gelachen. Komaan hé. Serieus blijven. Je vond het normaal dat Leclerc achter Vettel moest blijven want het was in de eerste plaats de schuld van de pitmuur dat Leclerc sneller was. Meende je dit echt of moet ik dit klasseren als een fanboy uitspraak ?
Nog nooit heb ik een piloot gezien die zijn teamgenoot voorbij laat of een ander voordeel geeft omdat hij per ongeluk een voordeel gehad heeft door een fout aan de pitmuur. En ik hoop dat dat ook nooit zal gebeuren. Neem nu eens dat de pitcrew van Ferrari de pitstop van Leclerc verkloot en dat Vettel daardoor plots voor Leclerc zit op het circuit. Ga jij dan zeggen dat Vettel maar aan de kant moet en Leclerc moet voorbij laten want "het was de schuld van de pitcrew dat Leclerc plots achter Vettel zat" ? Ik denk van niet. Indien ik me goed herinner is dat trouwens dit jaar al gebeurd maar ik weet niet meer tijdens welke GP. Ik geloof België. Ik heb jou hier toen niet zien typen dat Vettel Lecerc voorbij had moeten laten.

FlatSix

Legacy Member
_Pe_ zei:
Ik heb die posts inderdaad gelezen. Ik heb er eens hartelijk mee gelachen. Komaan hé. Serieus blijven. Je vond het normaal dat Leclerc achter Vettel moest blijven want het was in de eerste plaats de schuld van de pitmuur dat Leclerc sneller was. Meende je dit echt of moet ik dit klasseren als een fanboy uitspraak ?
Nog nooit heb ik een piloot gezien die zijn teamgenoot voorbij laat of een ander voordeel geeft omdat hij per ongeluk een voordeel gehad heeft door een fout aan de pitmuur. En ik hoop dat dat ook nooit zal gebeuren. Neem nu eens dat de pitcrew van Ferrari de pitstop van Leclerc verkloot en dat Vettel daardoor plots voor Leclerc zit op het circuit. Ga jij dan zeggen dat Vettel maar aan de kant moet en Leclerc moet voorbij laten want "het was de schuld van de pitcrew dat Leclerc plots achter Vettel zat" ? Ik denk van niet. Indien ik me goed herinner is dat trouwens dit jaar al gebeurd maar ik weet niet meer tijdens welke GP. Ik geloof België. Ik heb jou hier toen niet zien typen dat Vettel Lecerc voorbij had moeten laten.

En dan uiteraard in typische Pe stijl de standaard verdraaiing. Klassieker.

arnold layne

Legacy Member
_Pe_ zei:
Schandalig. Hij is veruit de beste piloot van het hele veld en daarvoor bewonder ik hem maar ze mogen hem best eens straffen voor die t-shirts en dat BLM gezeik. Ik snap echt niet waarom Lewis daar met een andere t-shirt moet staan wanneer de rest daar staat met "No Racism" op zijn T-shirt. En zijn T-shirt van vandaag was er serieus over. Dit is sport en hier is geen plaats voor politiek.

We zouden zijn mailbox moeten bestoken met deze berichten zoals vandaag weer in de krant, ik heb in ieder geval zijn twitter geschrapt en mer. zal volgen. heb hem bewonderd vanaf zijn begin in de F klasse maar de laatstee tijd begint hij ferm mijn kl..... uit te hangen

link naar twee art.
in de VS
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/amerikaanse-agenten-van-dichtbij-en-zonder-aanleiding-neergeschoten-in-politiewagen-ze-vechten-voor-hun-leven~a3c1bcf0/
waarschijnlijk weer blonde Zweden.
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-niklaas/16-jarige-jongen-in-elkaar-geslagen-om-pakje-sigaretten-zes-tanden-kwijt-en-neus-toegetakeld~a003f9e9/

Cerulean

Legacy Member
FlatSix zei:
En dan uiteraard in typische Pe stijl de standaard verdraaiing. Klassieker.

Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat jij en eniac daar energie in kunnen blijven steken.

Wat stond er vandaag op Lewis zijn shirt? Moest weg vlak na de race :(

FlatSix

Legacy Member
Cerulean zei:
Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat jij en eniac daar energie in kunnen blijven steken.

Meer dan de korte reacties van hierboven maak ik er niet van.

Cerulean zei:
Wat stond er vandaag op Lewis zijn shirt? Moest weg vlak na de race :(

"Arrest the cops who killed voornaam achternaam", ben zelf niet zo mee in de hele BLM/USA hetze dus zou niet weten wie dat is.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Meer dan de korte reacties van hierboven maak ik er niet van.



"Arrest the cops who killed voornaam achternaam", ben zelf niet zo mee in de hele BLM/USA hetze dus zou niet weten wie dat is.

Breonna Taylor is in haar bed gedood door politie agenten die haar vriend kwamen arresteren.

In het midden van de nacht. Zonder waarschuwing, met automatische geweren schietklaar.

Ok, de vriend schoot eerst, maar goed, als gewapende mannen bij mij binnenvallen 's nachts, ga ik ook eerst geen vragen stellen.

jeltex

Legacy Member
Akkoord dat een F1-podium geen plek is voor dat soort boodschappen (ook al ben ik het eens met de inhoud), daarvoor heb je Twitter en sociale media.

Jammer voor Ricciardo en Russell. Ik had ze al te graag respectievelijk dat podium en dat punt gegund.

Mooie inhaalrace van Albon, maar P3 in de enige overgebleven RB is eigenlijk een niet meer dan logisch resultaat. Moest hij gewoon wat deftig gestart zijn vanop P4, dan had hij zich veel moeite kunnen besparen.

Knappe track ook. Ben fan. Hoop dat die op de kalender blijft volgend jaar. Twee circuits in Italië dan, maar er kan altijd wel weer een GP van Europa uitgevonden worden voor de gelegenheid.

marcel

Legacy Member
Als er al een 2de GP in Italië zou komen (en die kans is klein onder normale omstandigheden), dan zal het eerder Imola worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan