Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vishnusixclix

Legacy Member
Op internationale fora niets dan respect voor Hamilton om dit als publiek figuur onder de aandacht te brengen. Hier enkel tegenstand. Jammer. Én tekenend.

Nesjamag

Legacy Member
Ik was blij toen ik zijn t-shirt zag. Niet enkel "black lives matter", maar terecht ook een vraag om die criminele agenten te arresteren.
Moest ik het zijn er stond niet "cops", maar "killer cops" en ook "no one above the law".

Gelukkig gebruikt hij de exposure die hij heeft en beperkt hij zich niet tot shit social media.

DogFacedGod

Legacy Member
marcel zei:
https://www.youtube.com/watch?v=jQ3Tt9M2PbY

blijkbaar Russel in fout bij die herstart...

https://www.fia.com/sites/default/f...scan Grand Prix - Decision - Race Restart.pdf

De stewards hebben aan 12 piloten een waarschuwing gegeven over hun gedrag bij de restart.

The Stewards conclude that the root cause of this incident was the inconsistent application of throttle and brake, from the final corner along the pit straight, by the above drivers. The Stewards acknowledge the challenges the location of the Control Line presents at this circuit and the desire of drivers to take advantage of the restart. However this incident demonstrates the need for caution to be exercised in the restart situation and note that there was an extreme concertina effect which dramatically increased as it moved down the field.
We also note that some drivers might have avoided being involved in the incident had they not followed directly behind the car in front. By doing so they effectively blocked off all visibility of what was happening immediately in front of the preceding car. A warning has been imposed as it is the view of the Stewards that no one driver was wholly or predominantly to blame.
It was further noted that the driver of Car 77 (Valteri Bottas) and the other drivers involved in the restart not mentioned above, complied with the regulations. Car 77 had the right under the regulations to dictate the pace

BuYcKi

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Op internationale fora niets dan respect voor Hamilton om dit als publiek figuur onder de aandacht te brengen. Hier enkel tegenstand. Jammer. Én tekenend.

Het ‘probleem’ is dat velen hun sport zien als ontspanning/weg van het dagelijkse gezeur en gezaag, en nu gaan ze het nog wat in de sport vermengen.. Het gaat er allemaal wat over vind ik zelf ook.

En kijk maar eens naar Mercedes hun sociale media.. iedereen is niet even positief zoals je laat uitschijnen. Ben benieuwd waar F1 de lijn gaat trekken, wrs als het te laat is.

DogFacedGod

Legacy Member
Nesjamag zei:
Ik was blij toen ik zijn t-shirt zag. Niet enkel "black lives matter", maar terecht ook een vraag om die criminele agenten te arresteren.
Moest ik het zijn er stond niet "cops", maar "killer cops" en ook "no one above the law".

Gelukkig gebruikt hij de exposure die hij heeft en beperkt hij zich niet tot shit social media.

Het is een beetje de dualiteit door "aandacht" te vestigen op politieke problemen om dan te rijden in Rusland, Turkije, China,... waar men niet gaat beginnnen over politie in die landen :p. Ik denk niet dat er een t-shirt wordt gedragen in Sochi voor Navalny of dat iemand iets gaat dragen voor de oeigoeren in China :p

Ik heb er geen probleem mee dat Hamilton daar aandacht wil op vestigen maar hij trekt wel heel de grid mee in zijn verhaal terwijl de helft begod niet gaat weten wie die persoon op zijn t-shirt is. :p

nokeyboard

Legacy Member
Nesjamag zei:
Ik was blij toen ik zijn t-shirt zag. Niet enkel "black lives matter", maar terecht ook een vraag om die criminele agenten te arresteren.
Moest ik het zijn er stond niet "cops", maar "killer cops" en ook "no one above the law".

Gelukkig gebruikt hij de exposure die hij heeft en beperkt hij zich niet tot shit social media.

Het zou dus ok zijn moest Verstappen in Sochi een t-shirt dragen dat gaat over de hele heisa van 'zwarte piet '.
Of misschien een foto van onze 3 mannelijke bv's met een tekst "we are not criminals, we are victims. #sexting '.

Of misschien iemand die een t-shirt wilt aandoen met #stop gaybashing?

Het is f1, geen politiek fora.
Lewis is serieus aan het overdrijven.
Er is ook een reden waarom FIA geen foto's van dat t-shirt online geplaatst heeft.(post race interviews)

Pskonejott

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Op internationale fora niets dan respect voor Hamilton om dit als publiek figuur onder de aandacht te brengen. Hier enkel tegenstand. Jammer. Én tekenend.
Maar als het filmpje over zijn hypocrisie hier dan gepost wordt, wordt het verwijderd. Dat helpt ook niet.

xDama

Legacy Member
BuYcKi zei:
Het ‘probleem’ is dat velen hun sport zien als ontspanning/weg van het dagelijkse gezeur en gezaag, en nu gaan ze het nog wat in de sport vermengen.. Het gaat er allemaal wat over vind ik zelf ook.

En kijk maar eens naar Mercedes hun sociale media.. iedereen is niet even positief zoals je laat uitschijnen. Ben benieuwd waar F1 de lijn gaat trekken, wrs als het te laat is.

Dit.

Ik vind het best ok dat F1 voor meer diversiteit gaat, #weraceasone lanceert en op een pro-actieve manier racisme wil bestrijden. Maar ik hoef niet élke week opnieuw hetzelfde verhaal te horen, laat staan dat het mij op een zondagnamiddag interesseert. Hamilton zijn t-shirt van dit weekend is een stap te ver (ongeacht wat er daar allemaal is gebeurd). Als hij dergelijke stunts kan en mag uitsteken, houdt het niemand tegen om met nog veel radicalere stuff af te komen.

Niks op tegen dat Hamilton meer bewustmaking wil maken rondom het onderwerp, maar doe dat dan op je eigen persoonlijke platform, los van de sport. Nu is hij er alles en iedereen in aan het betrekken.

Hit Hard

Legacy Member
Ik dacht eerst ook: wat staat ie daar met dat shirt.

Van de andere kant: als hij een shirt had aangetrokken met daarop "I won a GP and all I got was this tiny trophy", hadden we daar allemaal eens goed om gelachen. Waarom mag dan zo'n serieuze boodschap niet? Hij doet dat omdat hij de mogelijkheid heeft om dat aan de wereld te laten zien op zo'n podium. Zijn boodschap interesseert mij eerlijk gezegd ook niet (waarmee ik niet wil zeggen dat ik goedkeur wat er allemaal gebeurd is), maar het kan toch geen kwaad. Als hij dat T-shirt niet had gehad stond ie daar met Mercedes en Bose op zijn lijf, 't is nu niet dat dat veel interessanter is.

nokeyboard

Legacy Member
Hit Hard zei:
Ik dacht eerst ook: wat staat ie daar met dat shirt.

Van de andere kant: als hij een shirt had aangetrokken met daarop "I won a GP and all I got was this tiny trophy", hadden we daar allemaal eens goed om gelachen. Waarom mag dan zo'n serieuze boodschap niet? Hij doet dat omdat hij de mogelijkheid heeft om dat aan de wereld te laten zien op zo'n podium. Zijn boodschap interesseert mij eerlijk gezegd ook niet (waarmee ik niet wil zeggen dat ik goedkeur wat er allemaal gebeurd is), maar het kan toch geen kwaad. Als hij dat T-shirt niet had gehad stond ie daar met Mercedes en Bose op zijn lijf, 't is nu niet dat dat veel interessanter is.

Nochtans staat duidelijk zwart op wit geschreven dat dit verboden is bij een podiumceremonie.

Ik ben eens benieuwd of Lewis hiervoor een straf gaat krijgen.


Een podium is geen plaats om uw mening te delen( bij Lewis kunde beter het woord opdringen gebruiken) / te doen wat ge wilt. Ik denk dat zijn sponsors genoeg centen neertellen om in beeld te komen bij dergelijke zaken.

Mefke

Legacy Member
Hit Hard zei:
Als hij dat T-shirt niet had gehad stond ie daar met Mercedes en Bose op zijn lijf, 't is nu niet dat dat veel interessanter is.
Maar het zijn die sponsors wel die zijn grote salaris betalen. ik als sponsor zou er dan ook niet kunnen met lachen dat de moment van zichtbaarheid er is het uithangbord van het team daar staat met een andere t-shirt en de sponsors onzichtbaar worden.
Zoals ik al zei: niets tegen de boodschap, maar politiek hoort niet in sport (het IOC bv heeft al gezegd dat politieke boodschappen op de volgende spelen bestraft zullen worden.) Dat hij het in een interview zegt, op social media, etc. Een gezamenlijke actie van de Fia uit zet Lewis zich in Oostenrijk boven door als enigste met een ander t-shirt te staan en dan nog klagen als er zijn die niet mee knielen.
Hoop dat de Fia hem toch eens op de vingers tikt. Hoewel de Fia natuurlijk ook niet zonder zonde is met hun races in Rusland, China, etc en hun sponsorcontract met (en binnenkort waarschijnlijk race in) Saudi Arabie.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Pieter3770

Legacy Member
Politiek en sport moeten zo veel mogelijk gescheiden blijven.
In 't voetbal krijg je een gele kaart als je een boodschap op je t-shirt hebt staan.

Stilaan tijd om in te grijpen. Dat hij zijn privé platformen gebruikt om zijn boodschap te verkondigen.

vishnusixclix

Legacy Member
Dit is geen "politiek". Mercedes denkt het ook.


cawODgq.png



#weraceasone maar how how niet te hevig hé mannen, want zo lijkt het alsof we het écht menen...

Lode16

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Dit is geen "politiek". Mercedes denkt het ook.

#weraceasone maar how how niet te hevig hé mannen, want zo lijkt het alsof we het écht menen...

:niceone: Basic human rights. Tuurlijk, tot er geld met gemoeid is. Dan tellen die basic human rights niet meer.
Ik ben Hamilton/Mercedes fan maar dit is gewoon enorm hypocriet.

vishnusixclix

Legacy Member
Hoja akkoord! Ze moeten Bahrein en Abu Dhabi ook sito presto buiten gooien. Maar als het uithangbord van de F1 beslist dat hij zijn hand (en hoofd en al de rest) in het vuur steekt voor die zaak. Prima.

Nu moet FIA maar mee gaan met hun eigen slogan/hashtag.

RiCOManiaC

Legacy Member
Ben wel eens benieuwd of ie daar in Rusland, Turkije en Bahrein ook gaat staan met zo'n shirt. En met die End Racism logo's etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Shaddix

Legacy Member
Kvraag mij toch af waarom er hier zoveel in een kramp schieten omdat er een vedette racisme aankaart...

Als ge geen zin hebt in politiek denk je gewoon niet te ver na. Da's niet zo moeilijk, ik ben wel voor de zaak waarvoor hij vecht maar tijdens het F1 kijken ga ik daar nu niet te hard over denken ook al loopt hij in zijn T-shirt.

Normaal zouden we content moeten zijn dat Hamilton niet de zoveelste grijze muis is.

Als het u zo stoort dat iemand tegen fundamenteel racisme strijdt moet ge toch eens goed over uzelf nadenken.

Cerulean

Legacy Member
Mij gaat het helemaal niet waarover hij strijdt, maar ik kijk naar F1 enkel en alleen om F1 te zien.
Als ik (politieke) statements wil zien zal ik social media wel checken.
Laat sport gewoon sport blijven. Daarbovenop is Lewis effectief de grootste hypocriet op de grid. Ik snap dat dat ene bewuste filmpje dat verwijderd werd, hier niet thuishoort, maar toch klopte het als een bus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan