Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schumi2003

Legacy Member
Den Kimi toch hehe, geef hem eens ongelijk:lol:.

getfile.aspx

vishnusixclix

Legacy Member
Timothy555 zei:
In other news:

Ik geniet écht zo hard van dit seizoen! Lang geleden dat ik telkens weer naar de volgende race uitkeek zoals nu.

Zoals andere recente seizoenen is het er eentje van meerdere gezichten. Er zijn spectaculaire (beste monza in mijn recente geheugen) en er zijn een boel OERsaaie (barcelona voorop). Kijk je beetje terug in de thread dan zal er rond de zomer toch hoofdzakelijk gestaan hebben wat voor een vreselijk KUTseizoen het is. Al ben ik toch echt dankbaar dat we zulke speciale en spannende races gezien hebben in Monza, onverhoopt, en Mugello, zoals ik hád gehoopt.

Sochi volgende week gaat normaal gezien weer afgrijselijk saai zijn, tenzij er weer zotte safety cars of regen bij komen zien.

100%

Legacy Member
Timothy555 zei:
In other news:

Ik geniet écht zo hard van dit seizoen! Lang geleden dat ik telkens weer naar de volgende race uitkeek zoals nu.

Nee, absoluut niet. Dit seizoen is het eerste in jaren dat ik de race (de tweede keer Silverstone en Barcelona) heb gekeken terwijl ik thuis was. Juist Monza was wel balen dat ik die niet gezien heb (niet thuis die dag). En dat terwijl ik vroeger speciaal voor de f1 thuis bleef.

BuYcKi

Legacy Member
schumi2003 zei:
Den Kimi toch hehe, geef hem eens ongelijk:lol:.

getfile.aspx

Geniaal.
:lol:


Seizoen is best wel goed imo. Als je nu (weer) klaagt, ligt het gewoon aan jezelf.. Ik denk dat Sochi nog wel zal meevallen, vooral door het compacte middenveld. Renault/RedBull/McLaren/Racing Point zullen toch weer dicht op elkaar zitten. En Bottas is meestal wel zeer sterk daar.

Cerulean

Legacy Member
Ik kijk vooral nog voor de strijd in het middenveld. Dat is echt wel interessant genoeg. Als je enkel kijkt om mensen te zien winnen, is er niet veel aan :unsure:
Maar het F2 seizoen is wel leuker om te volgen. Je hebt natuurlijk gewoon niet al die animo rond die rijders die er in F1 wel is.

eniac

Legacy Member
Ik ben eens aan het proberen om na te gaan hoeveel super licentie punten Tsunoda heeft. Lijkt eenvoudig, zou je zeggen. Maar uh, wtf @ FIA. We nemen even Appendix L van de sporting regs erbij, omdat we natuurlijk serieus zijn en het eens helemaal correct willen uitpluizen.

Tel de punten voor zijn resultaten op:
- 2018 F4 Japan kampioen: 12 ptn
- 2019 FIA F3 9e: 2 ptn
- 2019 Euroformula Open 4e: 3 ptn
- 2020 Toyota Racing Series 4e: 3 ptn
- 2020 FIA F2 6e (voorlopig): 10 ptn

Opmerking 1: je moet de punten gaan opzoeken in de regels die gepubliceerd werden voorafgaand aan het kampioenschapsjaar. De punten verschillen jaar per jaar. Maar goed, de FIA laat de lijsten wel gepubliceerd staan op hun site dus beetje bijeen zoeken en het lukt wel.
Opmerking 2: de Euroformula Open bestaat in de regels voor 2020 als eigen categorie met meer punten. Voor 2019 en vroeger valt dit onder nationale F3 kampioenschappen, dus minder punten.

=> kom je op 30 punten, vijfde worden in het F2 kampioenschap dit jaar zou hem 10 punten extra opleveren en dus een mogelijke superlicentie.

Echter is er blijkbaar volgende regel:
The results from a maximum of 2
championships can be accumulated from a single
calendar year, provided that the start date of the
second championship falls after the end date of
the first championship during the year in question.

OK. Klinkt nogal arbitrair, lijkt me net in het voordeel van een rijder te spreken dat hij in 2 kampioenschappen tegelijkertijd kan presteren, maar goed. De 2019 F3 en Euroformula overlapten, dus hij dropt 2 punten van de F3.
=> Nog 28 punten

OK. Maar dan is er volgende regel:
Where fewer than 16 drivers start the first
race of a competition in a Championship, the
number of points awarded to drivers for that
Championship shall be reduced. The
reduction shall be proportional to the deficit in
the number of drivers below the minimum
number of 16 and will be calculated
incrementally with respect to this deficit on a
basis of a 10% reduction per driver below the
minimum (e.g. 100% points where 16 or more
drivers start, 90% points where 15 drivers
start, 80% where 14 drivers start, etc.). Where
fewer than 16 drivers start the first race of
more than one competition in a
Championship, the competition with the
lowest number of drivers starting the first race
shall be decisive for the above purposes.

Head-scratching? Yes sir. Een "competition" is een raceweekend in een kampioenschap. In F1 is er maar 1 race in een competition, in F2 en F3 zijn dat er 2 - feature en sprint race.
Maar dit betekent dus dat van zodra er 1 raceweekend is waarin er minder dan 16 rijders van start gaan in race 1, er een aftrek is. Probleempje, want in de 2019 Toyota Racing Series gingen er in een bepaald weekend slechts 14 rijders van start. Arme Yuki, we trekken 20% van de punten af die hij daarvoor kreeg. Gelukkig maar 1 puntje.

=> nog 27 punten

Volgende regel: 1 punt per free practice waarin hij 100 kilometer heeft gereden. Deze is gemakkelijk, die heeft hij nog niet.
Nog een regel: punten uit karting gaan 5 seizoenen mee, in plaats van 3 voor single seaters. Uh, wtf? Waarom? Maar goed, hij rijdt al single seaters sinds 2016 dus OK, geen rekening houden met karting.

Tot hiertoe nog wel haalbaar. Maar dan de uitsmijter:

For the FIA Championships where a penalty
points system is in place, any driver having
competed in the whole championship without
being given any penalty point will be granted an
additional 2 points on top of his sporting results
as established by the table below.

Eerst en vooral is het al moeilijk (niet onmogelijk, wel moeilijk) om te weten welke FIA kampioenschappen met penalty points werken. Ten tweede is het ENORM moelijk om te weten te komen of de rijder penalty points in eender welk kampioenschap heeft behaald.

Bij deze hou ik het dan maar voor bekeken. Als leek is het gewoon gigantisch moeilijk om de punten te berekenen, en het is nu niet dat ik niet veel moeite heb gedaan.
Waarom de FIA na elk afgelopen kampioenschap geen up to date lijst publiceert met welke rijder hoeveel punten heeft, geen idee, maar dat zouden ze echt moeten doen.

vishnusixclix

Legacy Member
Wat een kutsite als bron ook. Die journalist hoort iets waaien, maakt halvegare aanname en sensatieartikel. Jij gooit er nog een schep bovenop.


De betere vrije internationale site heeft verklaard dat niemand minder dan Stefano Domenicali CEO wordt van het Formule 1.
https://www.racefans.net/2020/09/22/ex-ferrari-boss-domenicali-to-take-over-as-formula-1-ceo/

Dat wordt me nogal een feestje daar aan de top.

Todt, hoofd FIA
Brawn, Formula One managing/technical director
Domenicali, CEO Formula One


Goeie stropers zijn de beste boswachters zegt meg dan? :D

sink

Legacy Member
Zo, die race gaat lang duren zeg :p

DdE63Lr.jpg


Begint trouwens al om 13u10, niet om 15u10

nokeyboard

Legacy Member
Hamilton lol.
Morgen inhaalrace naar p2/3 dan?

Dit kan een mooi weekend worden voor Ric.

BuYcKi

Legacy Member
Hij gaat gewoon vrij snel moeten gaan. 1:33 ongeveer, dus zou wel moeten lukken denk ik.

BuYcKi

Legacy Member
In other news, zag net dit passeren:

[video=youtube;rKXKm3Jvd3k]https://www.youtube.com/watch?v=rKXKm3Jvd3k[/video]

Iemand al gezien?

marcel

Legacy Member
dat wordt wel moeilijk voor Lewis... bijna iedereen gaat al voor hem zitten in de pitlane
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan