Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stungunner

Legacy Member
Maar je kan het verleden toch niet negeren om de kwaliteit van een piloot te bepalen?

Pas op, uiteraard kan iemand over the top zijn, en dat is nu bij Vettel mss wel de vraag, maar zeggen dat Perez sowieso beter is vind ik gewoon afbreuk doen aan de kwaliteiten van Vettel.

En Stroll op basis van deze quali dan ook weer gaan afschrijven? Die is toch gewoon heel erg gegroeid de laatste jaren, dat er nog velen zijn die hem niet moeten omdat hij in de F1 zit door het geld van papa vind ik flauw. Wat zou je zelf doen in zijn plaats? "Nee pa, ik ga geen F1 rijden want iedereen gaat denken dat ik een fils à papa ben, ik zal wel BTCS ofzo gaan rijden"? Er zijn nog heel wat pay drivers die in de F1 zijn geraakt door het geld achter hen (euh, Perez anyone...?), hier is het nu toevallig zijn vader zijn geld, big deal. En als pay driver doet Stroll het toch echt wel beter dan vele anderen, maar toch krijgt hij om één of andere reden steeds maar weer een stempel opgekleefd.

Deze quali leek even spannend te gaan worden in q2, tot het in q3 weer gewoon dezelfde logische uitkomst was (voor p1 dan toch, straf van Max om toch nog op p2 te geraken). Ik was vroeger Schumacher fan en was dus nogal biased (en gewoon content dat hij met Ferrari domineerde), maar ik kan me niet herinneren dat het tijdens zijn dominantie zo saai was als nu met Hamilton.

byter

Legacy Member
Allez, Hamilton probeert tenminste wat spanning te brengen. Benieuwd wat de straf gaat zijn.

vloet

Legacy Member
Dat was toch redelijk loemp he. Zeer duidelijk dat die daar gwn gevaarlijk stond.

marcel

Legacy Member
stungunner zei:
Maar je kan het verleden toch niet negeren om de kwaliteit van een piloot te bepalen?

Tuurlijk wel. Ze gaan er bij Aston Martin niks aan hebben dat hij begin vorig decenium 4 titels heeft gehad als hij niet voorbij Stroll geraakt.

stungunner

Legacy Member
Echt die pummels op Play sports, ik had al meteen door dat Sainz daar zelf tegen die muur was geknald, zij waren maar aan het gissen "wat zou er gebeurd zijn zeg...".

marcel

Legacy Member
in his defense: hij kwam uit een moeilijke hoek, en omdat er nog andere T2 gemist hebben, kon hij ook niet echt remmen, anders knalden ze in zijn gearbox. en dan is dat gat gewoon heel klein.

Shaddix

Legacy Member
Een dubbele straf is wel zwaar. En Leclerc krijgt dan niets om Stroll uit te tikken...

marcel

Legacy Member
eigenlijk is het huidige penalty-systeem ook niet echt fair.
als je een +5s penalty krijgt vóór je pitstop, verlies je ook nog eens tijd achter de tragere wagens die je moet inhalen. dat heb je niet als je diezelfde penalty krijgt nà je stop.

Shaddix

Legacy Member
marcel zei:
eigenlijk is het huidige penalty-systeem ook niet echt fair.
als je een +5s penalty krijgt vóór je pitstop, verlies je ook nog eens tijd achter de tragere wagens die je moet inhalen. dat heb je niet als je diezelfde penalty krijgt nà je stop.

Maar je hebt ook kans dat die 5sec weggewerkt wordt door een SC.
Voor de toeschouwers is dit ook beter, anders moet je al beginnen rekenen op den duur...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan