Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
Da's wel lomp bij Renault. Ocon die Ricciardo doorlaat, maar die gaat dan aan de verkeerde kant van die curb rijden, waardoor hij een penalty mag verwachten

Shaddix zei:
Maar je hebt ook kans dat die 5sec weggewerkt wordt door een SC.
Voor de toeschouwers is dit ook beter, anders moet je al beginnen rekenen op den duur...

fair zou zijn alle tijd straffen nà de race, tbh.

BuYcKi

Legacy Member
Hoeveel ronden zat Ocon niet achter Vettel? Ricciardo 2 ronden en is er al voorbij..

:crazy:


EDIT; Is er nu ook eindelijk voorbij.

Dure grap voor Ricciardo..

marcel

Legacy Member
nokeyboard zei:
Lewis zit nu toch echt wel kort bij een raceban.

niet per sé. krijg je penalty points voor een overtreding op race-specifieke notes? en hoeveel zijn er al vervallen sinds hij er de laatste keer bij kreeg? elk punt dat je krijgt vervalt na een jaar.

*edit* nvm

https://www.motorsportweek.com/2020...t4AYMnfGRmSqWffhrf-j7gLhENFJJRg0NQvnMIthAyXcM

2 penalty points away tot midden-november. (dat zijn nog 4 GP's na deze)

komaan, Lewis, nog eens wat blunderen volgende race, dan zien we Stoffel nog eens in actie :D

vishnusixclix

Legacy Member
17/11/2019 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
5/7/2020 Yellow flag speeding Three-place grid drop 2
5/7/2020 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
6/9/2020 Entered a closed pit lane 10-second stop-go penalty 2
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1


Ooit in voege gebracht omwille het ronduit gevaarlijke gedrag van Grosjean en Maldonado tijdig te weren. Zijn we vervallen tot dit. Vorig jaar kwam Vettel dichtbij en nu Hamilton. Voer het systeem al maar af.

vishnusixclix

Legacy Member
En Leclerc heeft geen penalty gekregen voor zijn incident met Stroll? Alle kleine lettertjes maken en bekrachtigen doet de raceleiding wel, maar zo'n flater als die van Leclerc is dan van ¯\_(ツ)_/¯

marcel

Legacy Member
vishnusixclix zei:
17/11/2019 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
5/7/2020 Yellow flag speeding Three-place grid drop 2
5/7/2020 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
6/9/2020 Entered a closed pit lane 10-second stop-go penalty 2
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1


Ooit in voege gebracht omwille het ronduit gevaarlijke gedrag van Grosjean en Maldonado tijdig te weren. Zijn we vervallen tot dit. Vorig jaar kwam Vettel dichtbij en nu Hamilton. Voer het systeem al maar af.

vishnusixclix zei:
En Leclerc heeft geen penalty gekregen voor zijn incident met Stroll? Alle kleine lettertjes maken en bekrachtigen doet de raceleiding wel, maar zo'n flater als die van Leclerc is dan van ¯\_(ツ)_/¯

tussen de periode Grosjean en Maldonado, en het incident Leclerc-Stroll is er ergens een periode geweest dat er veel protest kwam voor het bestraffen van elke fout van de piloten op de baan, waardoor het racen ontmoedigd werd.
daardoor geven ze nu minder straffen voor "race-incidenten", en meer voor regeltjes breken.

maar 't is idd absurd dat je een Hamilton zou gaan bannen omdat hij oa eens te snel reed onder geel, en 2 practise starts deed buiten de zone.

WimJ

Legacy Member
vishnusixclix zei:
17/11/2019 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
5/7/2020 Yellow flag speeding Three-place grid drop 2
5/7/2020 Involved in an incident (Alexander Albon) Five-second time penalty 2
6/9/2020 Entered a closed pit lane 10-second stop-go penalty 2
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1
27/9/2020 Performed practice start outside designated zone Five-second time penalty 1


Ooit in voege gebracht omwille het ronduit gevaarlijke gedrag van Grosjean en Maldonado tijdig te weren. Zijn we vervallen tot dit. Vorig jaar kwam Vettel dichtbij en nu Hamilton. Voer het systeem al maar af.

Idd, ingevoerd voor andere redenen, maar ondertussen krijg je voor alles penalty points. Terwijl je vroeger een reprimand kreeg, en bij 3 (of was het 5) x aantal grid drop plaatsen. Nu 2 penalty points voor iets vooraf aan de race waar normaal een geldboete of reprimand volgt. Bij Vettel was het ook zo toen hij in de buurt van de 12 strafpunten kwam, dat de penalty points plots achterwege bleven. Benieuwd of dat bij Hamilton ook zo zal zijn. Maar een raceban krijgen voor de begane overtredingen, damn, dat zou echt een dieptepunt zijn in de F1.

vishnusixclix

Legacy Member
marcel zei:
tussen de periode Grosjean en Maldonado, en het incident Leclerc-Stroll is er ergens een periode geweest dat er veel protest kwam voor het bestraffen van elke fout van de piloten op de baan, waardoor het racen ontmoedigd werd.
daardoor geven ze nu minder straffen voor "race-incidenten", en meer voor regeltjes breken.

maar 't is idd absurd dat je een Hamilton zou gaan bannen omdat hij oa eens te snel reed onder geel, en 2 practise starts deed buiten de zone.

Exact. Dit is inderdaad waarom ze dat systeem moeten afvoeren, of aanpassen. Van mij hoeven ze niet te straffen voor elke aanraking op tijdens de race. Maar om dan voor een groot aantal tidbits wel van die punten uit te delen, zonder reprimades, was dat puntensysteem niet bedacht.

Dit was voor het eerst ooit 2x voor eenzelfde fout binnen een minuut ook , als ik me niet vergis.

FlatSix

Legacy Member
vishnusixclix zei:
En Leclerc heeft geen penalty gekregen voor zijn incident met Stroll? Alle kleine lettertjes maken en bekrachtigen doet de raceleiding wel, maar zo'n flater als die van Leclerc is dan van ¯\_(ツ)_/¯

Ja, mij ook een beetje een raadsel. Want dat van die start, daar heeft nu toch iemand een 'klacht' van gemaakt, hoe merken ze zoiets anders op???

WimJ

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Dit was voor het eerst ooit 2x voor eenzelfde fout binnen een minuut ook , als ik me niet vergis.

Waarom heeft de wedstrijdleiding niet ingegrepen na zijn eerste proefstart? Stel Hamilton doet het 3x.... gaan ze hem dan 3x een penalty geven?! :help:

nokeyboard

Legacy Member
Zag net op reddit:
44 punten tussen Lewis en Bottas. Tussen Bottas en Max 33 punten, dus tussen Lewis en Max 77 punten.
:baard:

sink

Legacy Member
Ai ai, en volgende race is in de achtertuin van Schumacher. Geen idee als de stewards daar ook zo vriendelijk gaan zijn tegen de man die daar mss nét daar het record van Schumacher kan evenaren :) :p

Cerulean

Legacy Member
schumi2003 zei:
Hamilton: F1 stewards "trying to stop me" with penalties

zucht.

Dat is ook wel weer zo typisch. Die kleine lettertjes waar nu af en toe straffen voor komen zijn wél zwart/wit zaken, in tegenstelling tot race-incidenten, dus hij moet niet komen bleiten. De regels zijn er nu eenmaal (of er straffen voor moeten komen laat ik in het midden), en de regels zijn voor iedereen gelijk. Dus meneer Lewis vindt dat hij net NIET moet bestraft worden omdat hij Lewis heet..?

WimJ

Legacy Member
vishnusixclix zei:
En Leclerc heeft geen penalty gekregen voor zijn incident met Stroll? Alle kleine lettertjes maken en bekrachtigen doet de raceleiding wel, maar zo'n flater als die van Leclerc is dan van ¯\_(ツ)_/¯

Leclerc is toch al aan wat straffen ontsnapt. Hier met Stroll, in Oostenrijk met Vettel en ik snap al helemaal niet hoe je niet gestraft kan worden door 2 ronden zonder gordels te rijden in Spanje. Hadden minimaal ook al 6 punten kunnen zijn... maar tzijn er 0.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan