Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
Nieuwe geruchten rond de Haas & Alfa Romeo lineup voor volgend jaar:
Raikkonen en Giovinazzi to be confirmed at Alfa Romeo
Perez en Schumacher bij Haas, to be confirmed@Nurburgring binnen 2 weken

SomeDude

Legacy Member
marcel zei:
in his defense: hij kwam uit een moeilijke hoek, en omdat er nog andere T2 gemist hebben, kon hij ook niet echt remmen, anders knalden ze in zijn gearbox. en dan is dat gat gewoon heel klein.

No offense maar hij ziet Max zo rijden en dat ziet er het snelste uit voor hem dan op track blijven maar hij is helaas geen Max :p

marcel

Legacy Member
SomeDude zei:
No offense maar hij ziet Max zo rijden en dat ziet er het snelste uit voor hem dan op track blijven maar hij is helaas geen Max :p

:ironic:
Stroll zat naast hem, dus hij moest uitwijken. daardoor zat hij naast die curb, waardoor hij volgens het reglement door dat poortje moest rijden.

niemand gaat langs daar "omdat het er het snelste uit ziet", het is speciaal ontworpen om niet "het snelste" te zijn... zelfs Max weet dat, die is er dan ook plaatsen verloren.

vishnusixclix

Legacy Member
Nu wordt het mooi, die penalty points zijn cancelled. Dat was compleet belachelijk om dat gelijk te stellen aan het puntensysteem dat origineel bedoeld is om rijders te straffen na het accidenten veroorzaken, of gewoon onsportief rijgedrag.
En nu lezen we ook wie er mee bij de stewards zat: Mika Salo. Die naam is al eerder opgedoken en dat is inderdaad telkens tijdens races met zeer slechte beslissingen zijn geweest.

Ei72Y08XgAEKAA2

Ik heb niets tegen straffen, de rijders waren duidelijk op voorhand gezegd wat mag en niet mag. Hamilton maakte en fout en moest dus gestraft worden. Deze straf beïnvloedde de race zwaar maar alla, dat kan gebeuren.

Bij overtredingen moet er straffen komen, en wel onmiddellijk. Maar alsjeblieft beschouw deze straffen niet op dezelfde manier dat je gevaarlijk rijden zou moeten behandelen. bvb sainz te snel langs bollard, grosjean de weg vol piepschuim, accidenten veroorzaken (Leclerc), twee ronden racen zonder gordel (leclerc) en ga maar door. Het kan niet dat zaken die effectief gevaar zijn voor de andere rijders op een minder zware manier wordt aangepakt dan het naleven van de kleine lettertjes bij elke race. Vandaag leek het wel dat op de baan alles oké was en er enkel stewarding is gebeurd op de kleine lettertjes. Oh en een VSC voor kapotte piepschuimen blokken die natuurlijk onmiddellijk terug moeten geplaatst worden :ironic:

makila

Legacy Member
nokeyboard zei:
Lewis zijn penalty points van vandaag zijn cancelled.
Ja, de straf (2x5sec) was naar mijn mening terecht, hij moet niet zagen. Die extra penalty points was er wel over, dat is voor zware zaken zoals race incidenten. Hij deed er géén enkel voordeel mee hé.

vishnusixclix was me voor :)

vishnusixclix

Legacy Member
makila zei:
Ja, de straf (2x5sec) was naar mijn mening terecht, hij moet niet zagen. Die extra penalty points was er wel over, dat is voor zware zaken zoals race incidenten. Hij deed er géén enkel voordeel mee hé.

vishnusixclix was me voor :)

maar jij was meer to the point! :)

eniac

Legacy Member
makila zei:
Die extra penalty points was er wel over, dat is voor zware zaken zoals race incidenten.

Dat was ooit zo bedoeld maar worden al lang niet (enkel) daarvoor ingezet hoor.

BuYcKi

Legacy Member
Consistentie is weer ver te zoeken..
:)

Schaf het dan helemaal af, of blijf er af.

xDama

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Nu wordt het mooi, die penalty points zijn cancelled. Dat was compleet belachelijk om dat gelijk te stellen aan het puntensysteem dat origineel bedoeld is om rijders te straffen na het accidenten veroorzaken, of gewoon onsportief rijgedrag.
En nu lezen we ook wie er mee bij de stewards zat: Mika Salo. Die naam is al eerder opgedoken en dat is inderdaad telkens tijdens races met zeer slechte beslissingen zijn geweest.

Wat eigenlijk nog het meest dubieuze aan Salo is: die is ambassadeur bij Ninja Casino. Een FIA steward die rechtstreekse connecties heeft met een goksite en dan ook nog eens informatie doorspeelt aan commentatoren... Ze gaan nog moeten opletten dat hier geen serieuze bom over ontploft.

Als nu blijkt dat er in Finland plots een paar Finnen een groot bedrag hebben gewonnen door die 30min. insider informatie...

Hit Hard

Legacy Member
makila zei:
Hij deed er géén enkel voordeel mee hé.
Hij doet er wel voordeel mee: hij oefent zijn start/warmt de zaken op. En dat doet ie 2x, terwijl de rest het maar maximaal 1x doet (want er is niet meer plaats in de voorziene zone). Het was nog eens gevaarlijk ook op die plaats.

Dat is nu eens een zwart-wit regel die moedwillig overtreden wordt: daar staat een straf toch niet ter discussie? Als er nu 3 penalty points hadden op gestaan had ie er toch 2x3 moeten krijgen. Die penalty points voor speeding under yellow en entering a closed pitlane zijn ook heel duidelijk. Daar is toch geen duscussie over mogelijk?

De strafpunten van de incidenten met Albon daar kan je nog over discussieren, hoewel ik neig dat ze wel terecht zijn. Als je dan als rijder er nog eens de kantjes gaat aflopen bij duidelijke regels dan kom je inderdaad in de buurt van een race ban. Dat is toch gewoon Hamilton zijn eigen schuld? Dat het systeem onnozel is kan je opperen, maar het systeem is er nu eenmaal, en de rijders weten het. Laat dan die practice starts achterwege.

Hamilton komt niet alleen in de buurt van Schumacher zijn aantal overwinningen, ook van Schumacher zijn gewoonte om op of net over het randje van de regels te handelen ;) . Misschien is dat extraatje wel nodig om een echte grote te worden.

nokeyboard

Legacy Member
Bottas en die Instagramtroll...
Ik vond Bottas zijn reactie op die post zeer volwassen, heeft die kerel echt wel op zijn plaats gezet.
Maar dan direct na de race zo reageren tov die troll bewijst echt wel dat die kerel niks ruggengraat heeft. (Als zoiets in uw kop meespeelt tijdens de race....) Wa wilde daar nu mee bewijzen? Zeker na een overwinning die ge gekregen hebt.

Nu post Mercedes nog over dat incident en dat f1 rijders ook gevoelens hebben. :unsure:

eniac

Legacy Member
Kan er mij eens iemand uitleggen wat er "what a recovery drive" is aan virtueel derde de baan opkomen na pitstop en daar gewoon te blijven?

Echt waar, alle respect voor de prestaties en dominantie maar dat eeuwige "us against the world" en "het was allemaal zo moeilijk" wordt zo enorm vermoeiend he.
4890b0df2840f667f9231caa00206092.jpg

Shaddix

Legacy Member
Haha idd. De zee is ook voor hem open gegaan he, hij is amper opgehouden geweest.

nokeyboard

Legacy Member
eniac zei:
Kan er mij eens iemand uitleggen wat er "what a recovery drive" is aan virtueel derde de baan opkomen na pitstop en daar gewoon te blijven?

Echt waar, alle respect voor de prestaties en dominantie maar dat eeuwige "us against the world" en "het was allemaal zo moeilijk" wordt zo enorm vermoeiend he.
4890b0df2840f667f9231caa00206092.jpg

Dat werkt bij hun 'fanbase'. 95% van social media volgers kijkt geen race.

Die commentaren op fb op elke post van Mercedes zijn schitterend.

Gisteren zag ik: Lewis after penalty p11, still gets podium.
Max was p2, still finishes p2. Lewis goat.

Of de beste toen Mercedes postte voor de race dat hij Schumi zijn record kan evenaren .
Racists/Haters say that Senna is goat. Lewis has 2x wins. Lewis is goat. Lewis has 2x more skill than Senna.
Stats dont lie.

Dat zijn dan de posts met de meeste likes en comments :D
Altijd lachen.

Jonas89

Legacy Member
Moet wel zeggen dat Mercedes hun Instagram account top is, vooral op memes vlak en hun commentaren erop. :lol:

Hit Hard

Legacy Member
Nog over Bottas zijn race, ik vind het eigenlijk spijtig voor Bottas dat Hamilton die penalties gehad heeft. Na een paar ronden (voor de penalties uitgedeeld waren) had ik het gevoel dat Bottas kon winnen: hij kon veel langer uitblijven op de medium banden, en Hamilton slaagde er niet in om een gat te maken op zijn softs. Hamilton was dus sowieso in het verkeer terecht gekomen bij zijn eerste stop (alhoewel hij nu inderdaad amper last heeft gehad van het verkeer), en moest met zijn lange 2e stint op zijn banden letten. Hij kon dus na zijn pitstop geen gas geven om uiteindelijk als eerste uit te komen. Volgens mij had Bottas de race zonder de penalties ook gewonnen, en was het nog maar de vraag of Hamilton 2e of 3e was geworden. Nu lijkt het alsof Bottas alleen kan winnen als Hamilton gestraft wordt.

Niet dat ik Bottas beter vind dan Hamilton, maar als ie dan al eens een zeldzaam weekend beter uit de verf komt, lijkt het alsof ie enkel kan winnen als Hamilton iets voor heeft.

marcel

Legacy Member
Hit Hard zei:
Hij doet er wel voordeel mee: hij oefent zijn start/warmt de zaken op. En dat doet ie 2x, terwijl de rest het maar maximaal 1x doet (want er is niet meer plaats in de voorziene zone). Het was nog eens gevaarlijk ook op die plaats.

"het opwarmen van de zaken" is verwaarloosbaar hoor. daarna zitten ze nog een kwartier te idelen op de grid, dus alle opwarming die je hebt is er daar wel uit hoor.
en het is niet zo dat je mààr 1 lap hebt om naar die grid te rijden. je mag na zo'n lap gewoon de pits in rijden, en weer zo'n practise start doen.

Dat is nu eens een zwart-wit regel die moedwillig overtreden wordt: daar staat een straf toch niet ter discussie? Als er nu 3 penalty points hadden op gestaan had ie er toch 2x3 moeten krijgen. Die penalty points voor speeding under yellow en entering a closed pitlane zijn ook heel duidelijk. Daar is toch geen duscussie over mogelijk?

het was een "Race Director's note" voor deze specifieke GP. da's minder zwart-wit als het algemene reglement, maar nog was de straf terecht. alleen had hij bij het team gecheckt of het mocht, en zeiden zij dat het kon. Daarom oordeelt de FIA nu dat hij de penalty-points niet verdient, omdat de verantwoordelijkheid niet bij de piloot ligt.

Hamilton komt niet alleen in de buurt van Schumacher zijn aantal overwinningen, ook van Schumacher zijn gewoonte om op of net over het randje van de regels te handelen ;) . Misschien is dat extraatje wel nodig om een echte grote te worden.
if you ain't cheating, you ain't trying. and if you get caught, you ain't trying hard enough.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
het was een "Race Director's note" voor deze specifieke GP. da's minder zwart-wit als het algemene reglement, maar nog was de straf terecht.

Niet helemaal correct: de regels bevatten zwart op wit dat je niet mag doen wat hij deed, en gelden voor elke race.

De notes vormen eerder een uitzondering op de regel door een plaats te voorzien waar je WEL mag vertragen/stoppen en voluit accelereren.

RiCOManiaC

Legacy Member
sink zei:
Nieuwe geruchten rond de Haas & Alfa Romeo lineup voor volgend jaar:
Raikkonen en Giovinazzi to be confirmed at Alfa Romeo
Perez en Schumacher bij Haas, to be confirmed@Nurburgring binnen 2 weken

Das dan wel heel zuur voor vooral Shwartzman en Illot maar ook voor Magnussen.... Ik snap trouwens niet waarom Gio nog een jaar mag blijven... Waarom een Ferrari junior houden die ondertussen al 27 is terwijl er 3 in de wachtrij staan...

Ik heb trouwens gehoord dat Kimi nog gaat bijtekenen en dat Mick gewoon naar Alfa gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan