Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
eniac zei:
Ze kunnen sowieso altijd een motor hebben. Indien geen van de leveranciers wil zal de FIA een leverancier aanduiden.
In dat geval zal het zeker Renault terug worden. Vanaf volgend jaar hebben ze immers geen enkel klantenteam meer. AlphaTauri wsl terug Ferrari of Renault

Cerulean

Legacy Member
Tsunoda dan misschien ook. Honda was hard aan het pushen bij Red Bull om hem in F1 te zetten, maar nu hebben ze niet echt meer iets om druk mee te kunnen zetten.
Red Bull lijkt maar matig geinteresseerd in Tsunoda.

sink

Legacy Member
Idd geen reden meer om Tsunoda in de AT te zetten. Zo kunnen ze Albon terug naar AT brengen en eindelijk een Perez/Hulkenberg in de RB zetten naast Max :)

En trouwens, Hamilton heeft ook nog altijd niet getekend bij Mercedes.
Kans is groot dat Max eind '21 vertrekt bij RB. RB kan hem wsl geen competitieve motor geven dus kan ie onder zijn contract uit.
Wie weet contracteert Merc hem zelfs voor '21 nu Hamilton nog niet heeft getekend :p

vloet

Legacy Member
Net nu Honda eigenlijk op de goeie weg leek. Ze hebben meer slechte seizoenen gehad dan goede.

xDama

Legacy Member
Kleine ramp wel voor de sport in zijn geheel. Ferrari zit nog zeker tot 2022 achter op Mercedes en Renault. Renault zie ik niet op het niveau komen van Mercedes. Het gaat nog tot minimum 2026 duren vooraleer er een kans is dat er een nieuwe constructeur in de sport komt. Als er überhaupt nog een constructeur in de sport wil komen, I highly doubt it.

Als nu Red Bull ook nog is beslist om er mee te kappen, is het helemaal om zeep.

[DZM]Gorak

Legacy Member
Red bull stoppen zou goed zijn voor de kleine teams op korte termijn
Denk dat hun beste kans voor een motor nog bij mercedes ligt indien ze stoppen als fabrieksteam
Op Ferrari en Renault moeten volgens mij niet rekenen

DogFacedGod

Legacy Member
[DZM]Gorak;22618627 zei:
Red bull stoppen zou goed zijn voor de kleine teams op korte termijn
Denk dat hun beste kans voor een motor nog bij mercedes ligt indien ze stoppen als fabrieksteam
Op Ferrari en Renault moeten volgens mij niet rekenen

Ik zie Red Bull niet stoppen :p. Qua marketing is Red Bull F1 nog altijd een prachtig uithangbord voor Red Bull. Heel het F1 verhaal past perfect in hun bedrijfsfilosofie. Waarom goed voor de kleine teams? Ze zijn nog het bewijs dat een "klantenteam" goed kan presteren in de F1.

Voor Honda daarentegen.
- Corona,
- beurskoers is al lange tijd dalende voor Honda.
- Investeringsgeld nodig. Ik weet niet hoeveel Honda spendeert aan F1 maar waarschijnlijk denken ze dat ze iets rendabeler kunnen doen met dat geld.
- heb je nog Honda sportwagens? Was de 2016 NSX eigenlijk een succes? Andere merken beginnen zich ook te bedenken op sportwagens. Toyota moet samenwerken met BMW voor een rendabele Supra te hebben. is er nog toekomst in sportwagens voor Honda? In een wereld waar je vooral SUV's of hybrides of elektrische auto's moet hebben.
- 2022: Verandering van regels is een kans maar absoluut geen zekerheid op betere prestaties. Je kan evengoed 2022 beginnen als slechtste motor op de grid. :p


Ik vind het al verbazend dat Renault in de F1 blijft :p. Ik had drie maanden geleden verwacht dat ze de stekker gingen uitsteken eind 2021.

Wolfken

Legacy Member
Volgend jaar rijden er al 4 teams met een Mercedes motor, ik denk niet dat Mercedes nog twee extra teams van een motor mag voorzien.
Renault zal volgend jaar de enige constructeur zijn zonder klantenteam, dus ik denk dat er veel kans is dat Red Bull terug met Renault zal rijden, ik denk dat de Renault motor op dit ogenblik beter en krachtiger is dan de motoren van Honda en Ferrari, ik denk dan ook dat het een beetje zuur zal zijn voor Renault nu hun motor eindelijk krachtig en betrouwbaar genoeg is, en dat ze eindelijk een competitief chassis hebben, Ze zo goed als zeker verplicht zullen zijn om terug motoren te leveren aan Red Bull, die daarmee dan misschien de vruchten zullen plukken die eigenlijk voor Renault zelf bedoeld waren.
Dat Verstappen door deze situatie mag vertrekken, kan misschien waar zijn, maar ik zie niet goed in waar hij terecht zou kunnen, zolang Hamilton niet stopt, zal hij niet welkom zijn bij Mercedes, misschien dat Hamilton nu iets sneller zijn contract zal tekenen ;).
En indien Hamilton een nieuwe verbintenis aangaat met Mercedes, dan hoor je toch zo'n beetje overal dat dit voor drie jaar zal zijn. Ik verwacht dat Bottas dan nog 1 jaar rijdt voor Mercedes, en dat dan Russel zijn plaats zal innemen, en als Hamilton dan binnen drie jaar zou stoppen, kan Russel dan zijn plaats innemen.

schumi2003

Legacy Member
Allemaal hebben jullie het mis.

De regels zijn zo dat de fabrikant van de motor, die het minst aantal team bevoorraad welk Renault in dit geval is, dat zei dus RB/AT moeten voorzien van motoren.

Karma in your face Horner en Dr. Death haha, Cyril heeft de laatste lach.

BuYcKi

Legacy Member
Wat een zever is dat nu weer dat ze stoppen, beginnen ze eindelijk een beetje deftig te worden..


Als RedBull kan/mag, dat ze maar met Mercedes rijden.

100%

Legacy Member
DogFacedGod zei:
Ik vind het al verbazend dat Renault in de F1 blijft :p. Ik had drie maanden geleden verwacht dat ze de stekker gingen uitsteken eind 2021.

Ik verwacht die aankondiging nog steeds. De huidige economische toestand in acht houdende. Ik zie het helemaal niet rooskleurig voor de f1, tenzij de kosten drastisch naar beneden gaan.

nokeyboard

Legacy Member
schumi2003 zei:
Allemaal hebben jullie het mis.

De regels zijn zo dat de fabrikant van de motor, die het minst aantal team bevoorraad welk Renault in dit geval is, dat zei dus RB/AT moeten voorzien van motoren.

Karma in your face Horner en Dr. Death haha, Cyril heeft de laatste lach.

In de regels staat ook duidelijk dat een manufacturer niet meer dan aan 3 teams een PU mag leveren, zonder de toestemming van FIA.

https://documentcloud.adobe.com/lin...:scds:US:117e5435-6399-4c09-8b93-c0eb60661e58
Puntje 8.3

Als de FIA dus toestemming geeft, mag een manufacturer dus wel aan 4 teams leveren.

Niet dat ik geloof dat Mercedes aan RBR wil leveren, tenzij in een deal waarmee ze Max kunnen binnenhalen in x jaar.

Ferrari?

Ik zie nog gebeuren dat RBR FIA onder druk zet omdat ze niet terug naar Renault willen gaan. Alsof FIA dan een keus heeft, die nemen echt niet het risico om 2 teams(waarvan 1 topteam) te verliezen in deze tijden.

BuYcKi zei:
Wat een zever is dat nu weer dat ze stoppen, beginnen ze eindelijk een beetje deftig te worden..


Als RedBull kan/mag, dat ze maar met Mercedes rijden.
Met McLaren zit Mercedes aan hun max van 3 teams waar ze aan mogen leveren.
Aston Martin racing, McLaren en Williams.

eniac

Legacy Member
schumi2003 zei:
Karma in your face Horner en Dr. Death haha, Cyril heeft de laatste lach.

Hoezo? RBR heeft met Honda geen probleem gehad om Renault in de pan te hakken, en ik ben benieuwd of Cyril eenzelfde scenario terug ziet zitten.

RiCOManiaC

Legacy Member
Cyril is degene die hier vooral het beste lacht nu. Want RB vond het nodig om Renault volledig te kakken te zetten en de bruggen op te blazen. Nu waren ze paar jaar geleden ook echt niet goed maar dan nog is het degoutant naar Renault toe, zeker als je met hun 4x WK bent geworden. Feit is dat de Renault motor een heel stuk en betrouwbaarder is dus zo erg zal RB het alvast niet vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

eniac

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Cyril is degene die hier vooral het beste lacht nu. Want RB vond het nodig om Renault volledig te kakken te zetten en de bruggen op te blazen.

Ja en? Nu gaat RBR gewoon terug naar Renault en die moeten wel leveren.

Iedereen maakt hier graag een big fuss rond maar ik zie echt niet hoe Cyril hier blij voor gaat zijn.

Slaagt er nauwelijks in om McLaren onder de knoet te houden. Dat zal hemneerder bezig houden.

Shaddix

Legacy Member
Cyril is waarschijnlijk zelfs niet degenen die hier ultiem over beslist.

BuYcKi

Legacy Member
eniac zei:
Ja en? Nu gaat RBR gewoon terug naar Renault en die moeten wel leveren.

Iedereen maakt hier graag een big fuss rond maar ik zie echt niet hoe Cyril hier blij voor gaat zijn.

Slaagt er nauwelijks in om McLaren onder de knoet te houden. Dat zal hemneerder bezig houden.

Renault lijkt me dit jaar toch beter/evengoed als McLaren hoor. Zeker laatste races.. of wat bedoel je? Moest Ocon wat beter presteren stonden ze er zeker voor.

eniac

Legacy Member
BuYcKi zei:
Renault lijkt me dit jaar toch beter/evengoed als McLaren hoor. Zeker laatste races.. of wat bedoel je? Moest Ocon wat beter presteren stonden ze er zeker voor.
Aan de andere kant schat ik Ricciardo vandaag sterker in dan zowel Norris als Sainz.

En dan nog, even goed... Elk fabrieksteam is al vele jaren veel beter dan al hun klantenteams. Alleen Renault slaagt erin om jaar na jaar verslagen te worden (of het zoals dit jaar wat close te laten zijn).

Wolfken

Legacy Member
@ eniac.

Je mag niet vergeten dat het huidige Renault F1 team nog maar vijf jaar in de F1 zit, en dan reden ze in 2016 zelfs nog met het oude Lotus chassis.
Dus de R.S.20 is nog maar hun vierde eigen ontworpen wagen na de terugkeer als constructeur.
En voor zover ik weet, is het jaarbudget van Red Bull veel hoger dan dat van Renault, en ik denk dat het budget van mclaren ongeveer even groot zal zijn als dat van Renault.
En dat Renault verslagen wordt door hun klantenteams, laat, voor mij dan toch, goed zien dat de motor op een behoorlijk niveau staat, het is vooral het chassis dat nog onder doet ten opzichte van de twee andere constructeurs, plus Red Bull en McLaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan